انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده می‌تواند رویکرد سیاست‌گذاری ارزهای دیجیتال را برای چهار سال آینده مشخص کند، در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد انتخابات امریکا و ارزهای دیجیتال بیشتر صحبت کنیم.

ارتباط بین انتخابات امریکا و آینده ارزهای دیجیتال

در حالی که تنها چند روز به پایان مهلت رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است، هیچ کدام از نامزدها درباره بلاک چین و ارز دیجیتال صحبت جدی نکرده‌اند، اما چیزی که اهمیت دارد این است که هر کدام از نامزدهای انتخاب که برنده این کارزار باشند، افرادی را که برای ریاست آژانس‌های فدرال انتخاب کنند می‌تواند روی موضوعات مختلف از انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی تا وضعیت قانونی توکن‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

کریستین اسمیت (Kristin Smith) مدیر اجرایی انجمن بلاک چین در این باره گفته است: «ما با موضوعات مهم نظارتی روبرو هستیم، مسائل عمده قانونگذاری [و] افرادی که قرار است در این پست‌ها حضور داشته باشند نقش بسیار بزرگی در آن بازی خواهند کرد.»

جان کالینز (John Collins) از گروه مشاوره FS Vector به کوین دست گفته است:

همچنان واضح است که هیچ یک از نامزدهای اصلی ریاست جمهوری ایالات متحده هیچ سیاست فوری قابل اعمال در حوزه ارزهای دیجیتال پیشنهاد نمی‌کند. به نظر می‌رسد حوزه ارز دیجیتال هنوز در اولویت رقابت انتخاباتی قرار نگرفته است که البته تعجب آور هم نیست.

رویکرد نامزدهای انتخابات درباره ارز دیجیتال

در انتخابات امسال، رئیس جمهور دونالد ترامپ (حزب جمهوری‌خواه)، معاون سابق اوباما، جو بایدن (حزب دموکرات)، جو یورگنسن (حزب آزادی‌خواه)، کارآفرین ارز دیجیتال بروک پیرس (نامزد مستقل) و کانیه وست موسیقی‌دان (نامزد مستقل) حضور دارند. البته اکثر نظرسنجی‌های نشان می‌دهد که رقابت اصلی بین ترامپ و بایدن است و برخی از نامزدها حتی به ۵۰ رای هم نرسیده‌اند.

در بین این دو نامزد اصلی، ترامپ در گذشته به طور علنی بیت کوین را زیر پا گذاشته و در توئیتی نوشت که «طرفدار» ارز دیجیتال نیست. اما بایدن در این مورد اظهارنظر عمومی نکرده است. البته در یکی از کمپین‌های انتخاباتی وی به شوخی گفت که پس از هک بزرگ توییتر و ارسال توییت از طرف حساب کاربری او خود در ماه ژوئیه در کنار برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، اینفلوئنسرها و سایت‌ها، هرگز درخواست کمک مالی از طریق بیت کوین نمی‌کند.

به این ترتیب می‌توانیم اینگونه در نظر بگیریم که هیچ یک از این دو نامزد ارز دیجیتال و بلاکچین را به عنوان یک مسئله تبلیغاتی انتخاب نکرده‌اند.

انتخابات امریکا و ارزهای دیجیتال

ترامپ در توییتر خود اعلام کرده بود طرفدار بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه نیست

این مطلب راهم مطالعه کنید: سایت کمپین انتخاباتی ترامپ هک شد؛ هکرها برای افشای اطلاعات مونرو درخواست کردند

تاثیر نمایند‌گان فدرال

مستقیم‌ترین تأثیر انتخابات امریکا بر سیاست گذاری ارز دیجیتال احتمالاً از طریق نمایندگان فدرال در آژانس‌های قانونگذاری خواهد بود که رئیس جمهور آینده منصوب و سنا آن‌ها را تأیید می‌کند.

روسای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC)، رئیس دفتر کنترل کننده ارز (OCC) و دبیران خزانه داری و امور خارجه از جمله نهادهایی هستند که رویکرد دولت ایالات متحده نسبت به حوزه ارز دیجیتال را شکل می‌دهند.

در حال حاضر ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برعهده جی کلایتون (Jay Clayton) قرار دارد که توسط ترامپ انتخاب شده است. در صورت پیروزی ترامپ و تأیید کلایتون به عنوان رئیس دفتر دادستانی نیویورک، کمیسر هستر پیرس (Hester Peirce) ممکن است به طور موقت ریاست رگولاتوری اوراق بهادار را بر عهده گیرد.

این موضوع می‌تواند در مورد ارتباط بین انتخاب امریکا و آینده ارزهای دیجیتال مهم باشد، چرا که پیرس در گذشته از توسعه ارزهای رمزپایه و ایجاد آرامش در فضای نظارت و قانون‌گذاری حمایت کرده است و برای موقعیت های خود لقب «Crypto Mom» را به دست آورده بود.

مشخص نیست که بایدن در صورت پیروزی در انتخابات از چه کسی ممکن است برای هدایت آژانس استفاده کند، اما کارولین کرنشاو (Caroline Crenshaw) و آلیسون هرن لی (Allison Herren Lee) از نامزدهای بالقوه هستند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده

یکی دیگر از سوالات اصلی درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی است. فدرال رزرو اعلام کرده است که در حال تحقیق در مورد فناوری‌های مختلفی است که از دلار دیجیتال پشتیبانی کنند. لیل برینارد (Lael Brainard) فرماندار بوستون، در اوایل سال جاری در یک سخنرانی درباره این موضوع بحث کرده بود. همچنین شایعه شده است که برینارد اصلی‌ترین گزینه بایدن برای وزارت خزانه‌داری است.

در طرف دیگر اما مشخص نیست در صورت پیروزی ترامپ استیون منوچین (Steven Mnuchin) در سمت خود به عنوان وزیر خزانه‌داری باقی خواهد ماند یا خیر. با این حال به نظر می‌رسد که جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو در صورت پیروزی ترامپ احتمالاً به کار خود ادامه خواهد داد.

انتخابات امریکا و ارزهای دیجیتال

با این حال جان سدانوف (John Sedunov) استاد دانشگاه کسب و کار ویلانوا می‌گوید: «صرفنظر از پیروزی هر یک از نامزدها من فکر نمی‌کنم تغییر بسیار بزرگی در حوزه قانون‌گذاری ارز دیجیتال در ایالات متحده رخ دهد. تا آنجا که به فناوری، شرکت‌های بزرگ یا مقررات مالی مربوط می‌شود، فکر می‌کنم در دولت بایدن کاملاً واضح است که نظارت بیشتری بر موسسات مالی یا بانکی وجود خواهد داشت. اما فکر نمی‌کنم افرادی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند نگران این موضوع باشند، چون تغییر به‌سزایی در شرایط ایجاد نمی‌کند.»

اسمیت خاطرنشان کرد که کابینه دولت بالقوه بایدن عمدتا ناشناخته‌اند، در حالی که دوره دوم ترامپ می‌تواند برای فضای ارز دیجیتل آشناتر باشد. رئیس جمهور بعدی همچنین می تواند در تعیین موضوعات پیرامون رمزارزها مانند حریم خصوصی داده‌ها، ضد انحصارگرایی شرکت‌های بزرگ و حمایت از مصرف کننده کمک کند.

سدانوف می‌گوید حمایت از مصرف کننده به احتمال زیاد موضوعی است که تیم بایدن به آن توجه خواهد کرد.

جان کالینز می‌گوید: «با توجه به افزایش میزان علاقه سازمان‌های تنظیم مقررات اروپایی و آسیایی به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و سایر قوانین بلاک چین، به ویژه اینکه کشور چین به سرعت در حال توسعه یوان دیجیتال است، به احتمال زیاد دولت بعدی ایالات متحده باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهد. من فکر نمی‌کنم که دولت فدرال بخواهد بیت کوین به مردم دهد، اما ایده شبکه‌های پرداخت قابل اعتماد بخش بزرگی از سیاست‌های آتی خواهد بود.»

انتخابات امریکا و ارزهای دیجیتال

ارتباط انتخابات امریکا و ارزهای دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: گسترش استفاده از بیت کوین در سیاست و کمپین‌های انتخاباتی

نقش انتخابات سنا

در حالی که رئیس جمهور ممکن است سال آینده تنظیم مقررات رمزارزها را تعیین کند، فراموش نکنید که بخش زیادی از رویکرد دولت توسط کنگره تعیین می‌شود.

طبق تحلیل آماری سایت FiveThirtyEight، انتظار می‌رود مجلس نمایندگان بعدی در دست حزب دموکرات‌ها باشد و در حال حاضر دموکرات‌ها از شانس بیشتری برای پیروزی در سنا برخوردارند.

این موضوع به این معنی است که ممکن است کمیته بانکی سنا ممکن است تغییر کند و احتمال دارد که سناتور شرود براون (Sherrod Brown) از اوهایو ریاست این کمیته را به‌دست بگیرد.

از طرف سناتورها به نظر می‌رسد قانونگذاران بیشتری سال آینده به بررسی ارزهای دیجیتال بپردازند، چرا که در چند ماه گذشته چندین دفتر سنا این موضوع را در اولویت خود در سال آینده قرار داده‌اند.

نظر شما درباره انتخابات امریکا و ارزهای دیجیتال چیست؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در این زمینه هستیم، می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در ارتباط باشید.

منبع: coindesk