بحران کنونی جهان ناشی از ویروس کرونا، همه مردم جهان اعم از ثروتمند و فقیر، مشهور و غیر مشهور را تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که بسیاری از کسب و کارها مجبور به توقف فعالیت خود شدند و منتظر روزهای بهتر هستند، برخی از این بحران به چشم یک فرصت نگاه کرده و راه‌حل‌های غیر معمولی را پیشنهاد می‌کنند تا با معضل بیکاری و سقوط بازار مقابله کنند. در این مقاله از کوین نیک قصد داریم از ارز الیتیوم و راه‌حل آن برای مبارزه با بحران کرونا صحبت کنیم.

مدیرعامل ارز الیتیوم

ارز الیتیوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا رمزارزها پس از اتمام شیوع ویروس کرونا باز هم یک دارایی‌ کم‌ خطر هستند؟۲۰۲۰

بحران به منزله یک فرصت

در میان این بحران اقتصادی، یک شرکت فین‌تک مبتنی بر بلاک چین در حال راه‌اندازی یک پروژه رشد و توسعه است که بر اساس توکن بومی خود یعنی EUM پاداش می‌دهد. پلتفرم الیتیوم (Elitium) بیش از ۱ میلیون توکن EUMs را به استخر پاداش خود اضافه می‌کند (در حال حاضر هر EUM در حدود ۱ دلار ارزش دارد).

این پاداش‌ها با نوشتن یا اشتراک گذاری یک پست یا مقاله در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین به افراد داده می‌شود. هدف الیتیوم از این کار، بازارسازی و ایجاد گروه‌های آنلاین و همچنین همکاری با شرکای تجاری و پیدا کردن کاربران بیشتر اشت.

در شرایطی که مردم در سراسر جهان با نرخ بالای بیکاری روبرو هستند هر گونه درآمد اضافی می‌تواند کمکی به امرار معاش محسوب شود.

جالب اینجاست علیرغم اینکه اغلب ارزها خیلی موقعیت خوبی را تجربه نمی‌کنند، الیتیوم به طور مستمر یکی از بهترین عملکردها را در سهم بازار ارزهای دیجیتال داشته است. همانطور که تحلیلگران هم اشاره می‌کنند، با نگه داشتن سکه‌ها و عدم فروش آن‌ها به وسیله جامعه الیتیوم به ارزش آن افزوده می‌شود. چیزی که خود شرکت آن را به «جنبش مقاومت» تشبیه کرده است.

بخشی از موفقیت الیتیوم ممکن است به خاطر اقدامات پیشگیرانه‌ای باشد که توسط رهبران این ارز در دوران رکود فعلی صورت گرفته است. هفته گذشته این تیم یک برنامه جدید را اعلام کرد که طی آن کاربران کیف پول در ازای نگهداری ارزشان در صرافی به ازای هر سال ۶/۵ درصد پاداش به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

این پروژه همچنین قصد دارد یک کارت رمزنگاری شده الیتیوم را هم راه‌اندازی کند که به دارندگان آن امکان می‌دهد تا از EUM برای هزینه‌های روزانه استفاده کنند و در ازای آن از مزیت بازگشت وجه (cash back) برخوردار شوند.

کارت اعتباری ارز الیتیوم

پلتفرم الیتیوم (Elitium)

این مطلب راهم مطالعه کنید: شرکت‌های رمزارز به ۳ طریق به مبارزه با ویروس کرونا کمک می‌کنند

مدیرعامل این مجموعه یعنی رائول میلهادو (Raoul Milhado) می‌گوید هدف اصلی او ارائه راه‌حل‌های دیجیتال برای مشکلات مربوط به امور مالی در دنیای واقعی است. او اضافه می‌کند:

هدف الیتیوم این است که به مردم کمک کند تا حتی در سخت‌ترین زمان‌ها هم از زندگی روزمره خود لذت ببرند.

تمرکز الیتیوم روی لاکچری‌های دیجیتال است و یکی از شعارهای این شرکت ساختن آینده لوکس (the future of luxury) است. جالب است بدانید الیتیوم کارش را از یک پروژه اجاره قایق‌های تفریحی به نام (Boatsters Black) آغاز کرد، به این صورت که افراد می‌توانستند با پرداخت ۵۵ ارز دیجیتال یک قایق تفریحی و چیزهای دیگر اجاره کنند.

نکته قابل توجه اینجاست الیتیوم هرگز از روش عرضه اولیه سکه (ICO) برای تامین مالی استفاده نکرد ولی در حال حاضر بیش از ۸ میلیون دلار ارزش دارد. میلهادو این موضوع را به تمرکز این شرکت به ارزش‌های بلندمدت و توسعه محصول عالی نسبت می‌دهد.

میلهادو می‌گوید این شرکت قصد دارد تا ارز دیجیتال را در دسترس همه قرار دهد و با فراهم کردن بستر آموزشی کاری کند که افراد بیشتری یاد بگیرند چگونه می‌توانند در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند. میلهادو اعتقاد دارد، این کار بسیار مهم است به خصوص در شرایط فعلی که سرمایه‌گذاری‌های سنتی سود مناسبی برای افراد نخواهد داشت.

ایلیتوم که بر روی پلتفرم اتریوم ساخته  شده است در حال حاضر در صرافی‌های STEX و Bitmart ثبت شده است، اما طبق صحبت‌های میلهادو تیم پروژه به زودی و در هفته‌های آینده راهکارهای توسعه بیشتری را ارائه خواهند کرد. از جمله عرضه در یکی از صرافی‌های معتبر در یکی از بزرگترین کشورهای جهان که پذیرش ارزهای دیجیتال از آنجا آغاز شده است.

به نظر می‌رسد هیچ نشانی از توقف فعالیت در پروژه الیتیوم دیده نمی‌شود و این پروژه به اقدامات مثبت خود ادامه خواهد داد تا به یکی مهمترین شرکت‌هایی شود که با کووید-۱۹ به مقابله می‌پردازد.

چند روز پیش، شرکت IBM اعلام کرد از بلاک چین برای اجرای یکی سیستم ردیابی ویروس کرونا استفاده خواهد کرد. به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین به خوبی ارزش‌های خود را در مقابله با بحران کرونا نشان داده‌اند.

 

منبع: cryptovest