مدیر عامل تسلا در گفتگویی توئیتری با پیتر شیف (Peter Schiff) نظرات خود را در مورد پول بیان کرد. ضمن توضیح ایلان ماسک به پیتر شف در مورد پول، وی همچنین اشاره کرد که به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین و اتریوم بالاست.

بیت کوین اخیراً به یک دارایی یک تریلیون دلاری تبدیل شده و قیمت آن نیز از ۵۷ هزار دلار گذشته است. چند ساعت بعد از آن، اتریوم نیز با عبور از مرز ۲۰۰۰ دلار، خبرساز شد. چندین ارز دیجیتال دیگر نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، بر این عقیده است که قیمت هر دو ارز دیجیتال بالاست.

گفتگوی ایلان ماسک با طرفدار مشهور طلا، پیتر شیف

پیتر شیف، اقتصاددان طرفدار طلا و ضد بیت کوین، دوباره خبرساز شده است. رئیس Schiff Gold به دلیل توییت‌های بی‌وقفه خود بر ضد بیت کوین مشهور است. او یک بار بیت کوین را «بزرگترین حباب تاریخ» نامید. وی در آخرین صحبت خود، به توییت اخیر ایلان ماسک اشاره کرد که در آن مدیر عامل تسلا گفته بود بیت کوین تقریباً به همان اندازه ارز فیات بد است. شیف اظهار داشت که BTC از ارزهای فیات بدتر است. وی با گفتن اینکه طلا هم نسبت به بیت کوین و هم ارز فیات گزینه بهتری است، صحبت‌های خود را به پایان رساند.

در پاسخ، ایلان ماسک توضیح داد که پول داده‌هایی است که افراد را قادر می‌سازد از «تأخیر معامله» جلوگیری کنند. وی سپس اشاره کرد که قیمت ارزهای دیجیتال پیشرو از جمله بیت کوین و اتر بالا به نظر می‌رسد. قیمت بیت کوین از ابتدای دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون ۱۹۰ درصد افزایش یافته است. صعود ETH نیز دست کمی از بیت کوین نداشته و در همین مدت بیش از ۲۴۰ درصد سود داشته است.

خرید بیت کوین

توضیح ایلان ماسک به پیتر شیف در مورد پول

توضیح ایلان ماسک به پیتر شیف در مورد پول در توییت وی در تاریخ ۲۰ فوریه:

یک ایمیل مبنی بر اینکه شما طلا دارید با داشتن طلا یکسان نیست. همچنین ممکن است ارز دیجیتال داشته باشید. پول تنها در حکم داده‌هایی است که به ما امکان می‌دهد از دردسرهای معاملات جلوگیری کنیم. این داده‌ها، مانند همه داده‌ها، در معرض تأخیر و خطا قرار دارند. این سیستم به روشی عمل خواهد کرد که هر دو مشکل را به حداقل برساند.

توضیح ایلان ماسک به پیتر شیف در مورد پول در توییتر

توییت ایلان ماسک در پاسخ به توییت پیتر شیف

شرکت تسلا نیز از این رالی بیت کوین سود برده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت خودروهای الکتریکی از سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری خود در بیت کوین سود بیشتری نسبت به فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ کسب کرده است.

آیا بازار در آستانه اصلاح قیمت است؟

بسیاری در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد تحولات فعلی قیمت بیت کوین، پس از تجربه بازار خرسی سنگین در سال ۲۰۱۷، نگران هستند.

با این حال، ذکر این نکته هم لازم است که مقایسه این دو وضعیت چندان فایده‌ای ندارد. در سال ۲۰۱۷، انفجار قیمت‌ها ناشی از هیجان سرمایه‌گذاران خرد بود. و با وجود اینکه سرمایه‌گذاران خرد بدون شک در حال حاضر در بازار فعلی حضور فعالی دارند، اما این بار یک تمایز بزرگ وجود دارد و آن هم حضور نهادها و سازمان‌های بزرگ است.

نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که بسیاری از شرکت‌ها، از جمله شرکت‌های سهامی عام و حتی تسلا (یک شرکت S&P500) بیت کوین را در ترازنامه مالی خود قرار داده‌اند. ما شاهد هجوم صندوق‌های پوشش ریسک به ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای مبارزه با تورم در میانه چاپ بی حدواندازه پول پس از بحران کووید-۱۹ بودیم.

با این اوصاف، بسیاری از طرفداران معتقدند که بیت کوین در واقع هنوز قیمت کمی دارد، زیرا تقاضای فعلی برای آن بیش از عرضه محدود آن است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و نظرات و پیشنهادات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato