با گذشت بیش از یک ماه از سخنرانی مبهم ماسک درباره بیت‌کوین ، مدیرعامل شرکت‌های SpaceXو  Tesla ظاهرا قرار است دوباره از دوج کوین حمایت کند.

آقای Musk که قبلا هم یکی از طرفداران بزرگ dogecoin بوده،  سوم مارس در توییتی اعلام کرد که در حال تولید یک رمزارز دیگر هستند. هرچند که شایعات اولیه دقیقا به رمزارزها مربوط نبود، اما آقای Musk در توییت‌های بعدی خود دقیقا به تولید یک رمزارز جدید و به وضوح به Dogecoin اشاره کرد.

این اولین بار نیست که مدیرعامل شرکت تسلا موضع مثبتی نسبت به دوج کوین نشان می‌دهد. در آپریل سال ۲۰۱۹، او در توییتی اعلام کرد: «بله درست است. دوج کوین ارز مورد علاقه من است و این خیلی عالی است. » آقای Musk همچنین به دلیل تلاش‌های مشترکش با آقای جکسون پالمر، خالق دوج کوین صحبت کرده و گفته با همه کلاهبرداران و هکرهای رمزارزها مبارزه خواهد کرد. گفته می‌شود این کارآفرین مشهور در فناوری حتی امکان دارد به عنوان مدیرعامل dogecoin معرفی شود و حتی مدیران خلاقی مثل ویتالیک بوترین مدیر اتریوم و چارلی لی مدیر لیت‌کوین را پشت سر گذاشته است. dogecoin نیز یک رمزارز مبتنی بر بلاک‌چین است که نام آن را از یک سگ با نژاد شیبا-اینو گرفته‌اند. دوج کوین که در سال ۲۰۱۳ متولد شده است اکنون به یکی از پرکاربردترین رمزارزها تبدیل شده و انتظار می‌رود سازنده آن یعنی بیلی مارکوس، محبوبیت زیادی به دست آورد.

گزارشات Coin360

طبق گزارشات Coin360، لیست ۲۵ رمزارز برتر بازار سرمایه‌گذاری اعلام شد، دوج کوین‌، با اندکی کاهش امتیاز ۳۲ را در بازار ارزهای رمزپایه به خود اختصاص داد. آلت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد رشد داشته و با ۰.۰۰۲ دلار معامله شد. نمودار قیمتی ۳۰ روزه دوج کوین، به نقل از Coin360 ظاهرا یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین ارزها در صنعت ارزهای رمزپایه است. آقای Musk به طور کلی نه تنها از دوج کوین بلکه در مورد کلیه رمزارزها بحث کرده است. در مارس ۲۰۱۹، Musk  بیت‌کوین را هم خیلی تحسین کرده و ادعا می‌کند که ساختار رمزارزها خیلی آینده درخشانی خواهد داشت. او معتقد است که این سکه‌ها ساختاری به مراتب بهتر از پول‌های کاغذی دارند. اما مدیرعامل شرکت Tesla رویکرد دیگری دارد و نظرات وی بسیاری از طرفداران بیت‌کوین را ناامید کرده است.

طبق گزارشات Cointelegraph، آقای Musk در ادعایی که در۲۰ ژانویه داشته، گفته بود معتقد است که بیت‌کوین به هیچ‌جایی متصل نیست و اصلا واژه بیت‌کوین چیزی نیست که برایش امنیت به همراه داشته باشد. به ویژه کارافرینان به وضوح وضعیت حقوقی بیت‌کوین را زیر سوال برده‌اند و او با گفتن این جمله که «رمزارزها کلمه نجات من نیست» با کل دنیای ارزهای رمزپایه مخالفت کرده‌ بود.

منبع: cryptonewmedia.press

مقالات مرتبط