پس از اینکه ایلان ماسک کلمه «بیت کوین» را به بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد و قیمت‌ها بیش از ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد، بیش از ۳۸۷ میلیون دلار پوزیشن‌ های شورت بیت کوین لیکویید شد.

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت بیت کوین

پس از آنکه مدیر عامل تسلا، بیوگرافی توییتر خود را به «بیت کوین» تغییر داد، دارندگان پوزیشن‌های شورت بیت کوین میلیون‌ها دلار ضرر کردند.

افزودن یک کلمه باعث شد تا قیمت بیت کوین به بالاترین سطح ۱۰ روزه یعنی ۳۸۰۲۰ دلار افزایش یابد و منجر به لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت به ارزش ۳۸۷ میلیون دلار در صرافی‌های بزرگی از جمله بایننس، بیتفینکس، بیتمکس، بای بیت، دریبیت، اف تی ایکس، هیوبی دی ام و اوکی اکس شود.

پادشاه رمز ارزها در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۳۷۳۹۰ دلار معامله می‌شود که بیش از ۱۵ درصد سود را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش ارائه‌دهنده داده Coinalyze، لیکویید شدن پوزیشن های شورت که دیروز اتفاق افتاد از تاریخ ۲ ژانویه که صرافی‌ها به ارزش ۵۷۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت را بستند، بزرگترین مورد است.

بسته شدن اجباری پوزیش‌های شورت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بالاتر از یک آستانه از پیش تعیین شده حرکت می‌کند، و به این ترتیب علامت می‌دهد که پوزیشن‌ها آماده بسته شدن باشند. یک شورت اسکوییز عظیم مانند این، اغلب قیمت‌ها را به سمت بالا برده و منجر به یک حرکت صعودی می‌شود.

پوزیشن های لانگ و شورت لیکویید شده بیت کوین

پوزیشن های لانگ و شورت لیکویید شده بیت کوین (لانگ به رنگ سبز و شورت به رنگ قرمز)

پیش بینی بازار نزولی توسط تریدرها

داده‌ها حاکی از آن است که اوایل روز دوشنبه بازار به سمت نزول سنگینی می‌کرد و برخی از ناظران پیش‌بینی کاهش قیمت را داشتند که این امر به خاطر افزایش جریان ورود سرمایه به صرافی‌ها بوده است.

با این حال، پس از تغییر بیوی ماسک در توییتر و توییت او، احساسات بازار به شدت صعودی شد. وی در توییت خود نوشت: «از گذشته، این اجتناب‌ناپذیر بود.» مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس که انزجار خود نسبت به فروشندگان پوزیشن‌های شورت را پنهان نکرده، ممکن است با این قصد که آنها لیکویید شوند این کار را نکرده باشد، اما احتمالاً از مشاهده نتایج کار خود خوشحال شده است.

برای مستند کردن اشاره آشکار ایلان ماسک به این ارز دیجیتال پیشرو، F2Pool، که در حال حاضر بزرگترین استخر استخراج از لحاظ نرخ هش است، جدیدترین توییت ایلان ماسک را در بلوک بیت کوین ۶۶۸۱۹۷ قرار داده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

صعود یا نزول؟

جستجوی کلمه «بیت کوین» در گوگل، پس از تأیید این رمز ارز توسط ایلان ماسک افزایش یافت. باید دید که آیا این افزایش علاقه به خرید بیشتر و افزایش قیمت بیشتر منجر می‌شود یا خیر.

چارت روزانه بیت کوین

چارت روزانه تغییرات قیمت بیت کوین

ویشال شاه (Vishal Shah)، تریدر آپشن‌ها و بنیانگذار بورس مشتقات Alpha5، در مصاحبه با CoinDesk گفت:

من تصور می‌کنم که ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا قدم به قدم اخبار را دنبال کند. به طور معمول، چنین مواردی با پاسخ خاموش‌تری روبرو می‌شوند. اما با توجه به مسائل قبلی فکر می‌کنم وقت آن رسیده است.

بنابراین بیت کوین به دنبال صعود است و یک روند نزولی دو هفته‌ای را در نمودار روزانه خود ثبت کرده است. مقاومت ۴۰۱۱۲ دلار (بالاترین سطح در تاریخ ۱۴ ژانویه) و پس از آن سطح روانی ۴۲۰۰۰ دلار برای آن قابل مشاهده است.

نظر شما در مورد افزایش قیمت بیت کوین و لیکویید شدن پوزیشن ‌های شورت چیست؟ آیا بیت کوین به صعود ادامه خواهد داد؟ نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk