ایلان ماسک (Elon  Musk) می‌گوید ارزهای دیجیتال می‌توانند در آینده به ارز جدید جهان تبدیل شوند. این نظرات پس از آن منتشر شد که این میلیاردر حوزه فناوری، چند ماه قبل ارزهای دیجیتال را تأیید کرده بود. غول‌های دنیای تجارت سنتی نیز به دنبال صنعت ارز دیجیتال برای فناوری‌های جدید هستند. بر طبق اظهار نظر جدید ایلان ماسک شانس زیادی وجود دارد که ارزهای دیجیتال آینده پول روی زمین باشند.

اظهار نظر جدید ایلان ماسک درباره سیستم ارز دیجیتال جهانی

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد حال حاضر جهان، در ویدئویی که توسط هالیوود فیکس (Hollywood Fix) ضبط شده، گفت که «احتمال زیادی وجود دارد که ارزهای دیجیتال ارز آینده زمین باشند».

به‌علاوه، در این ویدئو، که زیر دو دقیقه به طول انجامید، این میلیاردر عجیب و غریب ادامه داد که چندین ارز دیجیتال وجود دارند که به راحتی می‌توانند شاهد پذیرش گسترده باشند.

اظهار نظر جدید ایلان ماسک با توصیه‌های صریح درباره عدم سفته‌بازی بیش از حد در بازار ارزهای دیجیتال همراه بود. وی گفت:

اما در حال حاضر باید مراقب سوداگری و سفته بازی باشیم. بنابراین، در جبهه ارزهای دیجیتال بیش از حد پیش نروید.

این نظرات در حالی منتشر شد که دیروز بیت کوین شتاب بیشتری گرفت. پادشاه رمز ارزها در تلاش است تا به ۴۱۰۰۰ دلار برسد و به دنبال رسیدن به یک اوج قیمت جدید است. در حال حاضر، بیت کوین با قیمت ۳۹۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

توییت‌های ایلان ماسک و تأثیر آن بر ارزهای دیجیتال

با وجود سخنان هشدار دهنده، ماسک در مورد تأیید حوزه ارزهای دیجیتال ابایی ندارد. در رویدادی که «اجتناب ناپذیر» توصیف شد، این میلیاردر بیوگرافی توییتر خود را به هشتگ بیت کوین تغییر داد.

این موضوع باعث بالا رفتن قیمت بیت کوین شد و به چند هفته بی تحرکی آن را پایان داد.

تأثیر توییت های ایلان ماسک

تأثیر توییت های ایلان ماسک بر افزایش قیمت ارزهای دیجیتال

همچنین، ماسک از توکن مورد علاقه دنیای رمزنگاری، دوج کوین (DOGE) پشتیبانی می‌کند. این میلیاردر به طور مرتب memeهای مربوط به DOGE را برای فالوئرهای خود در توییتر توییت می‌کند، از جمله یک تبریک جالب کریسمس.

یک توییت در تاریخ ۲۰ دسامبر سال گذشته، که در آن ماسک نوشت: «یک کلمه: Doge»، به طرز حیرت‌انگیزی افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی این سکه را به دنبال داشت.

تأثیر توییت‌های این میلیاردر بر بازار ارزهای دیجیتال باعث مطالعه اخیر آزمایشگاه تحقیقات بلاکچین (BRL) شده است. در این تحقیق، محققان دریافتند که در دو نوبت، توییت‌های ماسک منجر به «بازده غیرعادی قابل توجه» هم برای بیت کوین (BTC) و هم برای دوج کوین (DOGE) شده است.

با این حال، این مطالعه درباره تأثیرات اینفلوئنسرها بر قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال هشدار داد.

ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال

حمایت چندین باره ایلان ماسک از دوج کوین در توییتر

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش قیمت ۸۰۰ درصدی دوج کوین در یک روز

اما آیا پشتیبانی رو به رشدی وجود دارد؟

با این وجود، حمایت از این صنعت در حال رشد است. اگر ارزش ۱/۲ تریلیون دلاری این حوزه چیزی را نشان نمی‌دهد، فقط کافی است به سرعت و اندازه ورودی سرمایه‌های جدید نگاهی بیاندازیم.

فدرال رزرو ایالات متحده اخیراً طرح آزمایشی خدمات پرداخت فوری خود با عنوان FedNow را اعلام کرده است. این طرح آزمایشی شامل تعدادی از شرکت‌های نوآوری از جمله شریک ریپل (XRP)، Volante Technologies است.

علاوه بر این، هر دو شرکت ویزا و پی پال حضور فعالی دارند. ضمن اینکه پی پال اخیراً برای کاربران خود امکان معامله ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود فراهم کرده است. این امر منجر به افزایش شدید استفاده از این پلتفرم تنها چند روز پس از راه‌اندازی این ویژگی جدید شد.

از آنجایی که بازار یک بار دیگر گرم شده، باید انتظار اتفاقات و توییت‌های بیشتری را از ایلان ماسک داشته باشیم.

نظر شما در مورد اظهار نظر جدید ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: beincrypto