شرکت توانیر به‌منظور بهینه‌سازی مصرف برق و افزایش شاخص بهره‌وری انرژی فراخوانی را منتشر کرده است. توانیر در این فراخوان دستورالعمل‌های سرمایه‌گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق را عنوان کرده است و به نظر می‌رسد این طرح موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های استخراج ارز دیجیتال و افزایش سودآوری این حوزه خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق این خبر را اعلام کرد و گفت: متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه سال جاری از درگاه اینترنتی ثبت مکاتبات اداری به شرکت توانیر ارسال کنند.

او با اشاره به فراخوان شرکت توانیر و این موضوع که صنعت برق از هرگونه همکاری در این زمینه استقبال می‌کند، گفت: براساس این طرح، در ازای سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته، معادل انرژی الکتریکی صرفه‌جویی‌شده در طول عمر طرح (حداکثر به مدت ۱۰ سال) گواهی صرفه‌جویی قابل‌انتقال به غیر و همچنین قابل معامله در بورس انرژی به سرمایه‌گذار ارائه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: گواهی صرفه‌جویی، قابل تخصیص به تمامی کاربری‌های رایج از جمله استخراج رمزارزهاست که در صورت استفاده، باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های استخراج و افزایش سودآوری برای فعالین حوزه استخراج رمزارزها خواهد بود.

جزییات کامل این طرح در پایگاه اینترنتی شرکت توانیر‏ منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری طرح خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز

مدتی پیش نیز وزارت نیرو دستورالعملی را منتشر کرد که طبق آن، باهدف ایجاد شفافیت و فراهم کردن فرصت‌های برابر برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق و همچنین اولویت‌بخشی به فرصت‌های برتر بهینه‌سازی، شرکت توانیر موظف شده است که علاوه بر اطلاع‌رسانی، تمهیدات لازم و بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن طرح‌های بهینه‌سازی را انجام دهد. فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود در مورد صنعت ارز دیجیتال در ایران را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: برات نیوز