بایننس، ایاسفینکس و صرافی غیرمتمرکز بیتفینکس، برخی از نام‌های بزرگی هستند که به کمیته اداره نظارتی استیبل کوین EOSDT روی پلتفرم اکویلیبریوم پیوستند. حضور صرافی های بزرگ ارز دیجیتال درEOSDT می‌تواند نشانه مثبتی برای این استیبل کوین و پلتفرم آن باشد. با کوین نیک همراه باشید.

طبق گزارش‌های رسمی، شرکت اکویلیبریوم (Equilibrium) و بلاک چین EOS همراه با EOS Nation و EOS Cannon، که تولید کنندگان مستقل بلوک‌های بلاک چین هستند، شورایی را تشکیل داده‌اند تا روی تصویب قراردادها و اصلاحاتی که توسط قراردادهای هوشمند از طریق بلاک چین استیبل کوین EOSDT صورت می‌گیرد، نظارت داشته باشند. افزوده شدن صرافی های بزرگ ارز دیجیتال درEOSDT یکی از قدم‌های نسبتاً غیر معمول در دنیای پلتفرم‌های بلاک چین است.

اکویلیبریوم (Equilibrium) چیست؟

اکویلیبریوم یک پلتفرم اقتصادی متن باز بر اساس بلاک چین EOS است که قابلیت‌های مشابهی را نسبت به پلتفرم Maker ارائه می‌دهد و استیبل کوین EOSDT مشابه استیبل کوین DAI است. حال با حضور صرافی های بزرگ ارز دیجیتال درEOSDT و تیم نظارتی جدید، الکس ملیخوف (Alex Melikhov) مدیر شرکت اکویلیبریوم، می‌گوید که این رویداد به شبکه اجازه می‌دهد تا از تمامی ظرفیت‌های خود بهره ببرد. او در این خصوص می‌گوید:

یکی از مزیت‌های اصلی بلاک چین EOS، کد‌های قابل آپدیت قراردادهای هوشمند است. به زبان دیگر، شما قادر هستید به صورت یک‌پارچه و بدون این که کل سیستم را متوقف کنید، به نسخه جدید اپلیکیشن خود کوچ کنید.

حضور صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به عنوان یکی از اعضای نظارتی و مدیریت اکویلیبریوم باعث خواهد شد تا این صرافی، نظارتی کامل روی تمامی قراردادهای هوشمند روی این پلتفرم داشته باشد و اجازه دسترسی به آپگرید را برای کاربران ایجاد کند. هرچند، شورای نظارت قانون‌گذاری این پلتفرم، نیازمند به حداقل رضایت دو عضو در این پلتفرم دارد تا اجازه اجرای قرار داد هوشمند صادر شود.

اکویلیبریوم (Equilibrium) چیست؟

اکویلیبریوم (Equilibrium)

اهمیت افزوده شدن صرافی های بزرگ ارز دیجیتال درEOSDT

البته تصمیم اضافه شدن اعضای جدید به تیم مدیریتی، فقط توسط اکویلیبریوم صادر نشده و تمامی اعضای این شورا در این امر دخیل بوده‌اند. هدف از این کار، تضمین حضور بهترین و مطمئن‌ترین شرکا در تیم نظارتی این پلتفرم بوده است. جالب است بدانید که چنین تصمیماتی، روی پلتفرم‌های غیرمتمرکز مالی اتریوم کاملا غیر معمول است؛ جایی که موسسین پلتفرم کلید‌های مدیریتی پروتکل‌ها را در اختیار دارند تا تمامی قدرت مطلق سیستم در اختیار آن‌ها باشد.

شورای نظارتی اکویلیبریوم با این که تماما از ویژگی بی‌اعتمادی (Trustless) برخوردار نیست، با ایجاد چارچوب کاری گواه اختیار (Proof of Authority)، غیرمتمرکز بودن بلاک چین را به کاربران ارائه می‌دهد. این ویژگی، تشکیل شده از شرکای قابل اعتمادی است که در عین حال، به صورت مستقل فعالیت دارند. الکس ملیخوف در این خصوص می‌گوید:

به جای یک صاحب منفرد که قادر است هرکاری روی پلتفرم خود انجام دهد، گروه معتبر و اکوسیستمی شناخته شده وجود دارند که به لطف صداقت و سطح ارتباطات خود با کاربران، در سیستم نظارتی این پلتفرم شریک هستند.

با این که دلیل واضحی برای اضافه شدن بایننس به شورای نظارتی این پلتفرم وجود ندارد، اما پتانسیل اضافه شدن احتمالی بایننس کوین (BNB) به عنوان یکی از دارایی‌های پشتیبان استیبل کوین EOSDT می‌تواند یکی از دلایل این امر باشد. طبق صحبت یکی از سخنگویان این صرافی بزرگ، مدیران ارشد این شرکت در پی افزودن BNB به عنوان وثیقه‌ای روی پلتفرم غیرمتمرکز مالی (DeFi) اکویلیریوم هستند.

منبع: Bitcoin Exchange Guide