چند روز پس از هک شدن صرافی ارز دیجیتال اتربیس (Eterbase)، رد پای ارزهای دیجیتال سرقت شده در صرافی‌های بایننس، هوبی (Huobi) و هیت بی‌تی‌سی (HitBTC) پیدا شد. اتربیس از این صرافی‌ها برای بازگرداندن دارایی‌ها کمک خواست و به کاربران اطمینان داد اتربیس دوام خواهد آورد. در ادامه این مطلب درباره کشف ارزهای سرقت شده صرافی اتربیس بیشتر صحبت می‌کنیم.

هک شدن صرافی اتربیس

صرافی اتربیس یک پلتفرم نسبتا کوچک است که در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد و خود را به نام اولین صرافی ارز دیجیتال منطبق با قوانین اروپا معرفی کرد.

روز هشتم سپتامبر اما این صرافی در کانال تلگرام خود اخطار داد که چندین کیف پول آنلاین آن مورد حمله قرار گرفته است. این کیف پول‌ها شامل آدرس‌هایی از بیت کوین، اتریوم، ترون، تزوس، الگوراند و ریپل بود.

ابتدا صرافی اتربیس جزئیات بیشتری درباره این حمله هکری خبررسانی نکرد و تحقیقات برای چگونگی این حمله آغاز شد. اما بعدا این صرافی اعلام کرد که در این حمله، ۵/۴ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است.

اتربیس همچنان پس از حادثه اعلام کرد تا سازمان‌های قانونی را در جریان این حمله قرار داده است تا از طریق تحقیقات مشترک رد هکرها را پیدا کنند.

علیرغم اینکه تحقیقات چندین کمپانی بزرگ امنیتی به نتیجه نرسید، اتربیس اعلام کرد این شرکت به تحقیقات خود ادامه خواهد داد.

اتربیس همچنین به کاربران خود اعلام کرد که: «ما سرمایه کافی برای انجام همه تعهدات را داریم و در عین حال‌، اطمینان می‌دهیم که این اتفاق، فعالیت ما را متوقف نخواهد کرد.»

کشف ارزهای سرقت شده صرافی اتربیس

کشف ارزهای سرقت شده صرافی اتربیس در صرافی بایننس و هوبی

این مطلب راهم مطالعه کنید: روش های جدید کلاهبرداری ارز دیجیتال که باید مراقب آن ها باشیم

کشف رد ارزهای سرقت شده صرافی اتربیس در صرافی‌های بزرگ

صرافی ارز دیجیتال اتربیس امروز (دهم سپتامبر ۲۰۲۰) اعلام کرد که تحقیقات آن‌ها به نتیجه رسیده است و رد بخش بزرگی از دارایی‌های سرقت شده را در سه صرافی بزرگ بایننس، هوبی (Huobi) و هیت بی‌تی‌سی (HitBTC) پیدا کرده است.

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل بایننس که به سی زد (CZ) مشهور است بلافاصله اعلام کرد تیم امنیتی این صرافی هر کاری که از دستش بر می‌آید برای کمک به اتربیس انجام خواهد داد.

جالب است که بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، در سال گذشته یک سامانه جدید به نام «Bulletproof Exchanger» را با هدف کمک در شرایط مشابه طراحی کرده بود.

این سامانه، مراکز فعالیت‌های مخرب شامل ارزهای دیجیتال یا شرکت‌های موجود در اکوسیستم را شناسایی و ردیابی می‌کند. به محض شناسایی این مراکز، بایننس با کمک مقامات و سازمان‌های قانونی برای از بین بردن این مراکز تلاش خواهد کرد.

گفتنی است سامانه Bulletproof Exchanger در چندین تحقیقات با موفقیت به شناسایی و ردیابی مراکز فعالیت‌های مجرمانه کمک کرده است.

به‌تازگی، بایننس برای شناسایی و دستگیری گروهی از مجرمان اینترنتی متهم به سرقت بیش از ۴۲ میلیون دلار از طریق حملات باج افزاری، با سازمان‌های اجرای قوانین در اوکراین همکاری کرده است.

به نظر شما ارزهای دیجیتال هک شده قابل بازپس‌گیری هستند؟ فراموش نکنید نظرات و سوالات خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato