امنیت شبکه اتریوم ۲ از همیشه بیشتر است. با این حال به روزرسانی اتریوم هنوز در دست توسعه است. اکنون ۳ میلیون ETH برای تأمین امنیت شبکه اتریوم ۲ وجود دارد. ارزش این مقدار با قیمت‌های امروز حدود ۵/۴ میلیارد دلار است. اتریوم ۲ نسل بعدی بلاکچین اتریوم است.

بر اساس داده‌های گلس نود، میزان ETH برای تأمین امنیت شبکه اتریوم ۲ از ۳ میلیون یا ۵/۴ میلیارد دلار عبور کرده و مقدار دقیق آن ۳۰۶۶۹۱۴ اتر است.

اتریوم ۲ چیست؟

اتریوم ۲ (ETH 2.0) نسل بعدی بلاکچین اتریوم است که در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، باید همه چیز را ارزان‌تر، سریع‌تر و سازگار با محیط زیست کند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات شامل دور شدن از سازوکار اجماع اثبات کار است که برای پردازش تراکنش‌ها به استخراج‌کنندگان تشنه قدرت متکی است.

این همان چیزی است که بلاکچین بیت کوین از آن استفاده می‌کند. یک تجزیه و تحلیل از دانشگاه کمبریج نشان داد که ماینرهای بیت کوین بیشتر از کل کشور آرژانتین، یک کشور آمریکای جنوبی با ۴۵ میلیون جمعیت، برق مصرف می‌کنند.

اتریوم ۲ بر خلاف بیت کوین از اثبات سهام استفاده خواهد کرد

شبکه اتریوم ۲ از سازوکار اجماع اثبات سهام بهره می برد.

در مقابل، اتریوم به یک سیستم اثبات سهام، که به ثروتمندترین بازیکنان این شبکه اجازه تأیید تراکنش‌ها را می‌دهد، منتقل خواهد شد.

استیکینگ (سهام‌گذاری) در اتریوم ۲ به معنای قفل کردن وجوه برای تأمین امنیت شبکه اتریوم ۲ است. این کار تا ۲۰٪ سود سالانه خواهد داشت.

شما می‌توانید در «زنجیره بیکن (beacon chain)» اتریوم ۲، که در دسامبر سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، سهام‌گذاری کنید. این زنجیره در حال حاضر کار زیادی انجام نمی‌دهد و این فقط اولین قدم در نقشه راه بسیار طولانی اتریوم ۲ است که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا اجرا شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین صرافی‌ها برای سهام‌ گذاری اتریوم ۲

تأمین امنیت شبکه اتریوم ۲ و فواید آن

اما زمانی که اتریوم ۲ کاملاً فعال شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات این صنعت را برطرف کند. با کارمزد فعلی تراکنش‌ها، یک معامله ارز دیجیتال با ارزش کمتر از یک سنت می‌تواند تا ۲۰ دلار خرج روی دست شما بگذارد.

شبکه اتریوم نیز کند بوده و آماده انفجار است. در حالی که شبکه فعلی اتریوم حدود ۱۴ تراکنش را در ثانیه انجام می‌دهد، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌بنیانگذار اتریوم، ادعا می‌کند نسل بعدی بلاکچین اتریوم می‌تواند تا ۱۰۰۰۰۰ تراکنش را پشتیبانی کند.

وی در توییتر خود نوشت:

مقیاس‌گذاری ETH2 برای داده‌ها پیش از مقیاس‌گذاری ETH2 برای محاسبه عمومی در دسترس خواهد بود. این امر نشان می‌دهد که رول آپ‌ها (rollup) حداقل برای چند سال الگوی مقیاس‌پذیری غالب خواهند بود: ابتدا ۳K TPS~ در eth1 به عنوان لایه داده و سپس ۱۰۰k TPS~ در eth2 (فاز ۱).

اکنون پس از تأمین امنیت شبکه اتریوم ۲ و احتمال راه اندازی آن در آینده نزدیک، سؤالی که باقی مانده این است: با تمام شدن کار در اتریوم ۲، آیا صنعت ارز دیجیتال به سراغ بلاکچین‌های دیگری خواهد رفت؟

خرید اتریوم

آیا شما هم برای استیکینگ اتریوم ۲ اقدام کرده‌اید؟ به نظر شما این شبکه چه زمانی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؟ فراموش نکنید که می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی کوین نیک، سایت و شبکه‌های اجتماعی با ما در ارتباط باشید. منتظر نظرات شما هستیم.

منبع: decrypt