راه اندازی فاز صفر اتریوم ۲ از اول دسامبر تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، زیرا تعداد اتری که به قرارداد سپرده ETH 2.0 منتقل شده، با نزدیک شدن به مهلت نهایی سپرده‌گذاری، به سرعت در حال افزایش است.

در زمان نگارش این مقاله، تقریباً ۴۹۹٫۰۰۰ مورد از ۵۲۴٫۲۸۸ اتر مورد نیاز برای تأمین اتر موردنیاز شبکه بلاکچین بیکن به آدرس‌های قرارداد سپرده‌گذاری ETH 2.0 واریز شده؛ ضمن اینکه کمتر از ۶ ساعت دیگر تا رسیدن به مهلت مقرر باقی مانده است.

اکنون کمتر از ۳۲٫۰۰۰ اتر مورد نیاز بوده و تنها در شش ساعت گذشته بیش از این مبلغ واریز شده است. سپرده‌ها ساعتی از تقریباً ۱۰٫۰۰۰ اتر به بیش از ۱۵٫۰۰۰ اتر در هر ۶۰ دقیقه افزایش یافته‌اند.

کارشناسان مطمئن هستند که راه اندازی بلاکچین بیکن ETH 2.0 در ابتدای ماه دسامبر انجام خواهد شد:

هر کسی که فکر می‌کند قرارداد سپرده بلاکچین بیکن به حدنصاب ممکن نمی‌رسد، باید بهش خندید.

Ryan Selkis (@twobitidiot) November 23, 2020

نمودار قیمت اتریوم 2

نمودار قیمت بازار پیش بینی برای اتریوم ۲

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم نیز در توییتر خود ورود این حجم از سپرده‌ها را جشن گرفته و به مردم یادآوری کرده که اگر می‌خواهند در گروه استیکرهای جنسیس شرکت کنند، باید قبل از فعال شدن بلاکچین بیکن سپرده‌گذاری انجام دهند:

قرارداد سپرده به ۴۶۰٫۰۰۰ ETH رسیده (حدود ٪ ۸۷/۷ هدف) و ۱۲ ساعت تا اولین زمان فعال‌سازی لانچ باقی مانده است!
(راه‌اندازی (لانچ) ۷ روز پس از فعال‌سازی انجام خواهد شد؛ برای فعال‌سازی باید به ۵۲۴٫۲۸۸ ETH برسیم)

به‌روزرسانی: میزان اتر مورد نیاز برای راه‌اندازی اتریوم ۲ به میزان مورد نیاز رسید و شبکه اتریروم ۲ برای راه‌اندازی در تاریخ یک دسامبر آماده شد.

بیشتر بخوانید: اتریوم ۲ چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟

تغییر اوضاع نسبت به هفته گذشته

هفته گذشته، در حالیکه تنها ۵۰٫۸۴۹ ETH در هفته اول راه اندازی به آدرس‌های قرارداد سپرده واریز شده بود، جامعه ارز دیجیتال گمانه‌زنی‌هایی داشت مبنی بر اینکه ممکن است قرارداد سپرده تا سال ۲۰۲۱ به هدف خود نرسد.

بسیاری نگران بودند که مشارکت کم در استیکینگ باعث تأخیر بیشتری شود، زیرا هولدرهای اتر تمایلی به قفل کردن توکن‌های خود بدون اینکه بدانند چه زمانی می‌توانند برداشت کنند، ندارند.

در حال حاضر، پیش‌بینی می‌شود که استیکرها بتوانند توکن‌های خود را همراه با راه اندازی «فاز ۱/۵» اتریوم ۲، که ادغام شبکه اصلی و فعلی اتریوم با سیستم جدید بلاکچین بیکن و شاردینگ اتریوم ۲ است، برداشت کنند. انتظار می‌رود فاز ۱/۵ حدوداً اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شود.

تأثیر افزایش سپرده‌ها بر قیمت اتریوم

افزایش سپرده‌ها نوسانات شدیدی را در بازار پیش بینی Polymarket برای اینکه آیا رویداد genesis ETH 2.0 در تاریخ ۱ دسامبر رخ خواهد داد یا خیر، ایجاد کرده، ضمن اینکه قیمت قراردادها به نفع چنین جهشی، از ۰/۳۶ دلار در ۱۲ ساعت قبل به ۰/۹۵ دلار در زمان نگارش این مقاله رسیده‌اند.

همچنین، راه‌اندازی قریب‌الوقوع فاز صفر، فشار صعودی را بر بازارهای ETH وارد کرده، ضمن اینکه اتر طی ۱۲ ساعت گذشته به بالاترین قیمت امسال تاکنون، یعنی بیش از ۶۰۰ دلار رسیده است. ETH از زمان تغییر مالکیت با ۱۳۵ دلار قیمت در ابتدای سال، نزدیک به ٪ ۳۵۰ سود کسب کرده است.

نظر شما در درباره راه‌اندازی قریب‌الوقوع اتریوم ۲ چیست. نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph