با نگاه به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال مهمترین ارزی که نظر ما را به خود جلب می‌کند اتریوم است که بعد از افزایش قیمت ۱۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، حالا به قیمت ۴۶۰ دلار، یعنی بالاترین قیمت دو سال گذشته دست پیدا کرده است. بیت کوین هم به آرامی در حال بهبود جایگاه خود است و کم کم به سطح مقاومت ۱۲۰۰۰ دلاری نزدیک می‌شود. با این حال با توجه به افزایش قیمت چشمگیر در سایر آلت کوین‌ها سهم بازار بیت کوین به ۵۷ درصد یعنی پایین‌ترین مقدار در سال جای رسیده است. در ادامه این مطلب به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۱ شهریور می‌پردازیم.

افزایش قیمت ۱۰ درصدی اتریوم

اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته افزایش قیمت ۱۰ درصدی را تجربه کرده است که البته نسبت به قیمت ۳۸۰ دلاری در پایان هفته گذشته، شاهد افزایش ۲۳ درصدی در قیمت اتریوم هستیم. از تابستان سال ۲۰۱۸ تاکنون اتریوم موفق نشده بود به این قیمت دست پیدا کند. حالا بسیاری از طرفداران دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار منتظر رسیدن قیمت اتریوم به ۵۰۰ دلار هستند. گفتنی است در زمان نگارش این مطلب قیمت اتریوم در حدود ۴۶۸ دلار است.

پولکادات (Polkadot) هم یکی دیگر از ارزهای خوشبخت ۲۴ ساعت گذشته محسوب می‌شود که ۹ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. این در حالی است که چین لینک با کاهش ۶ درصدی روبرو بوده است. با این توضیح می‌توانیم انتظار داشته باشیم ارز دات (DOT) به زودی جای لینک (LINK) را در بین ۵ ارز مهم تصاحب کند.

سوشی (Sushi) که یک توکن گاورننس (governance token) از فورک Uniswap به نام SushiSwap است، درست مانند سایر پروتکل‌های صرافی‌های غیرمتمرکز رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ درصد رشد را تجربه کرده است. حالا سوشی با بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در بین ۱۰۰ دارایی دیجیتال مهم بازار قرار گرفته است.

بر اساس گزارش «CoinGecko» در حالی که سوشی در تاریخ ۲۹ اوت با قیمت ۰/۷ دلار معامله می‌شد حالا به ۷/۷۰ دلار رسیده است، به عبارت دیگر در ۳ روز گذشته ۱۰۰۰ درصد به ارزش آن افزوده شده است.

از بین دیگر ارزهای خوشبخت ۲۴ ساعت گذشته می‌توان به کوزاما (Kusama) با ۳۸ درصد، بیت شیرز (BitShares) با ۲۸ درصد، سریوم (Serum) با ۲۷ درصد، یوما (UMA) با ۲۷ درصد، کامپوند (Compound) با ۲۲ درصد و رن (Ren) با ۱۹ درصد افزایش قیمت اشاره کرده است.

البته یک خبر هیجان‌انگیز دیگر برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال اعلام خبر همکاری ترون با بند پروتکل بود که منجر به افزایش قیمت ۱۵ درصدی ترون شد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۱ شهریور

همکاری استراتژیک ترون و بند پروتکل منجر به افزایش قیمت ۱۵ درصدی ترون شد

اما در سمت خونین بازار ارزهای دیجیتال هم شاید بزرگترین زخمی بازار ارز DFI.Money باشد که با ۱۶ درصد کاهش به ۳٫۵۰۰ دلار رسید، این در حالی است که درست چند روز پیش موفق شده بود به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۵٫۵۰۰ دلار دست پیدا کند.

در بین اسامی سایر ارزهای بدشانس یک روز گذشته لوپرینگ (Loopring) با ۹ درصد کاهش، بی‌ زد ایکس پروتکل (bZx Protocol) با ۸ درصد کاهش، فلکساکوین (Flexacoin) با ۷ درصد کاهش و اوشن پروتکل (Ocean Protocol) با ۶ درصد کاهش قیمت اشاره کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش‌بینی‌های بیت‌کوین و اتریوم: اتریوم تا ۵۰۰ دلار بالا خواهد رفت، بیت‌کوین تا ۱۲ هزار دلار

تلاش بیت کوین برای شکستن مقاومت ۱۲۰۰۰ دلاری

در ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین ابتدا به قیمت ۱۱٫۸۰۰ دلار نزدیک شد اما موفق به شسکتن این مقاومت نشد و تا ۱۱٫۵۵۰ دلار سقوط کرد، اما این پایان کار نبود و بازار گاوی خیلی زود قیمت بیت کوین را به سمت بالا هدایت کرد تا بیت کوین از ۱۱٫۹۰۰ دلار هم عبور کند. در زمان نگارش این مطلب بیت کوین در حدود قیمت ۱۱٫۹۵۰ دلار معامله می‌شود.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۱ شهریور

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۱ شهریور – افزایش ۱۰ درصد اتریوم

 

اگر در مقیاس هفتگی قیمت بیت کوین را بررسی کنیم متوجه می‌شویم نسبت به قیمت ۱۱٫۱۵۰ دلاری بیت کوین در تاریخ ۲۷ اوت بیت کوین ۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. اگر قرار باشد بیت کوین به این روند خود ادامه دهد ابتدا باید مقاومت ۱۲۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد و در صورت موفقیت برای رسیدن بالاترین قیمت سال خود یعنی ۱۲٫۴۵۰ دلار تلاش خواهد کرد.

اما در صورت ریزش قیمت بیت کوین، پیش از آنکه بیت کوین به سطح حمایت روانی ۱۱۰۰۰ دلار برسد، سطوح ۱۱٫۶۰۰ دلار و پس از آن ۱۱٫۴۰۰ و ۱۱٫۱۰۰ دلار از بیت کوین حمایت خواهند کرد.

با وجود این افزایش قیمت هیجان‌انگیز بیت کوین نتوانست به تسلط گذشته خود در بازار ارزهای دیجیتال دست پیدا کند و در حال حاضر سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال به ۵۶/۷ درصد یعنی پایین‌ترین میزان در سال ۲۰۲۰ رسید.

نظر شما درباره تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۱ شهریور چیست؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود درباره بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین و اتریوم را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با سایر فعالان حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: cryptopotato