در حالی که همه نگاه‌ها به اوج قیمت‌های جدید بیت کوین معطوف شده، برخی از تحلیلگران افزایش قیمت اتر و چهار رقمی شدن آن را در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌کنند.

افزایش قیمت اتر به همراه بیت کوین

ضمن اینکه بیت کوین همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد، اتر نیز به دنبال خبر راه‌اندازی قراردادهای آتی اتریوم در سال ۲۰۲۱ توسط بورس کالای شیکاگو (CME)، قله‌های جدیدی را در سال ۲۰۲۰ فتح کرده است.

بیت کوین در ۱۶ دسامبر با افزایش ۱۰ درصدی در یک روز از ۱۹۱۴۰ دلار به ۲۱۳۴۰ دلار افزایش یافت. در تاریخ ۱۷ دسامبر، BTC تاکنون به رالی صعودی خود ادامه داده است. بازار نیز در جستجوی سطح حمایت جدیدی است.

در حالی که به نظر می‌رسد بسیاری از تریدرها به نمودارهای بیت کوین چسبیده‌اند، روز گذشته اتریوم نیز پس از یک سود ۸/۵ درصدی به بالاترین حد سالانه خود رسید. امروز قیمت در صرافی بیتمکس (BitMEX) به بالاترین مقدار یعنی ۶۵۶ دلار رسید. دیروز بازار با قیمت ۶۴۰ دلار بسته شد، در حالی که در حال حاضر بازارها نیم درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: پس از افزایش قیمت اتریوم به ۵۸۵ دلار، یک رالی پارابولیک بسیار محتمل است

دلیل رالی اتریوم

این رالی به دنبال انتشار اخباری بود مبنی بر اینکه CME قصد دارد قراردادهای آتی ETH را که منتظر تصویب مقررات قانونی هستند، در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند. این خبر تقاضای زیاد مشتریان برای این محصول را به دنبال داشته است.

CME قراردادهای آتی بیت کوین خود را در دسامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد، که نشان‌دهنده اوج رالی تاریخی آن سال بود.

پوزیشن های شورت هفتگی ETH/BTC در بیتفنیکس
پوزیشن های شورت هفتگی ETH/BTC در صرافی بیتفنیکس

پیش‌بینی آینده

برخی افراد حرکات صعودی حتی با شدت بیشتری را برای آینده ETH پیش‌بینی می‌کنند. کاربر توییتر با نام « Altcoin Sherpa» خاطرنشان کرد که ETH در هر سه سال گذشته، رالی‌های چند ماهه را در ماه دسامبر آغاز کرده و در ماه‌های بعدی حداقل ۱۰۰٪ سود داشته است. به این ترتیب، این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که اتر برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ به زودی از ۱۰۰۰ دلار عبور کند.

فردی با نام «wolfofethereum.eth» حدس زده که «نمایش ETH تازه شروع شده است»، با تأکید بر اینکه اتر در ۱۲ ماه گذشته ۱۸۵ درصد از BTC عملکرد بهتری داشته است.

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) از Set Protocol تصویری را منتشر کرده که معیارهای اتریوم را آخرین باری که ۵۰۰ دلار را شکست با وضعیت امروز مقایسه کرده است. ضمن اینکه به افزایش ۹۰۰ درصدی توسعه‌دهندگان فعال، افزایش ۸۰ درصدی تعداد تراکنش‌های ۲۴ ساعته، افزایش ۶۰ درصدی آدرس‌های فعال و افزایش ۱۵۰ درصدی نرخ هش شبکه اشاره کرده است. وی درباره افزایش قیمت اتر در توییتر خود نوشت:

ETH برای اولین بار در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ در مراحل پایانی آخرین بازار گاوی به ۵۰۰ دلار رسید.

به تازگی، ETH دوباره به ۵۰۰ دلار رسیده است، بنابراین من تصمیم گرفتم بررسی کنم چند معیار مختلف از ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ رشد کرده‌اند.

در حال حاضر، پوزیشن‌های شورت ETH/BTC در صرافی بیتفنیکس (Bitfinex) در پایین‌ترین سطح قرار دارند. این موضوع نشان می‌دهد بازارها انتظار دارند اتر در آینده به سودی بیش از BTC دست پیدا کند. پوزیشن‌های لانگ ETH/BTC در بالاترین سطح خود از فوریه ۲۰۱۸ قرار دارند.

نظر شما در مورد افزایش قیمت اتر چیست؟ آیا به اوج قیمت خود در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph