همزمان با صعود قیمت بیت کوین و رسیدن به سطح ۹٫۶۰۰ دلار، اتریوم نیز با افزایش قیمت رو‌به‌رو شد؛ به‌نظر می‌رسد اتریوم در حال دور گرفتن و حرکت به سمت بیشترین حد خود در سال ۲۰۲۰ است.

اتریوم در این هفته حضور خیره‌کننده و قدرتمندی از خود نشان داد؛ از ابتدای هفته بیشتر از ۲۲٪ رشد کرده است و تنها یک دلار با بیشترین حد خود در سال ۲۰۲۰ فاصله دارد. به‌روزرسانی قریب‌الوقوع اتریوم ۲ و رونق حوزه مدیریت غیرمتمرکز مالی (DeFi) را می‌توان مهمترین دلایل وضعیت گاوی بازار دومین ارز دیجیتال مهم دنیا دانست.

افزایش قیمت اتریوم
نمودار هفتگی بازار ارز دیجیتال

شروع روند افزایشی اتریوم دقیقا از روز ۲۱ جولای شروع شد، یعنی زمانی که قیمت بیت کوین به ۹٫۴۰۰ دلار رسید و یک حجم خوشه‌ای بزرگ موجب شد قیمت اتریوم بالاتر از خط روند نزولی قرار بگیرد؛ در آن زمان سطح شاخص VPVR (شاخصی برای سنجش میزان فعالیت بازار در یک قیمت خاص) ۲۴۶ دلار بود.

وقتی که قیمت اتریوم ۲۴۵ دلار را رد کرد، قیمت اتریوم از شکاف شاخص VPVR استفاده کرد و از ۲۴۶ دلار به ۲۶۳ دلار رسید و به سمت سطح مقاومتی ۲۷۱-۲۶۳ دلار حرکت کرد.

افزایش قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

اگر این وضعیت گاوی بتواند قیمت اتریوم را به بالاتر از حد روز ۱۴ فوریه ۲۰۲۰، یعنی ۲۸۸٫۳۲ دلار برساند، امکان اینکه اتریوم به ۳۱۷ دلار برسد وجود دارد. دستیابی به این سطح می‌تواند نیروی محرکه‌ای باشد برای اتریوم تا به سطح ژوئن ۲۰۱۹ یعنی ۳۶۷ دلار برسد.

افزایش قیمت اتریوم
نمودار نسبت اتریوم به بیت کوین

جفت ارز اتریوم/بیت کوین نیز وضعیت خوبی را پشت سر می‌گذارد و درصد نسبت قیمت اتریوم به بیت کوین افزایش یافت و یک رکورد جدید به ثبت رسانده است.

افزایش قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

در همین حین که قیمت اتریوم تا ۲۸۷٫۲۳ دلار افزایش یافته است، بیت کوین در سطح ۹٫۶۰۰ دلار نوسان می‌کند. بیشتر ارزهای دیجیتال معروف نیز در این هفته رشد داشتند و روزهای خوبی را پشت سر گذاشتند.

کاردانو با ۸٫۴۲ درصد، بایننس کوین با ۷٫۷۳درصد و لایت کوین با ۶٫۴۲ درصد رشد بهترین عملکرد را در بین آلت کوین‌ها داشتند.

بیشتر بخوانید: افزایش چشمگیر تراکنش‌های شبکه اتریوم

طبق اعداد و ارقام سایت CoinMarketCap حجم کلی بازار ارز دیجیتال در زمان نوشتن این مطلب ۲۸۹٫۳ میلیارد دلار است. همچنین سلطه بیت کوین بر بازار ارز دیجیتال کاهش یافته و از ۶۷درصد به ۶۱درصد رسیده است.

دیدیگاه شما درباره این افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ حتما نظرهای خودتان را با کوین‌نیک در میان بگذارید.

منبع: CoinTelegraph