امسال اتریوم قرار است وارد مرحله تازه‌ای شود و در بسیاری از جوانب پیشرفت کند. سرمایه‌گذاران برای دریافت پاداش اتریوم ۲ شروع به خرید اتریوم کرده‌اند.

اتریوم ۲.۰ (Ethereum 2.0) همیشه به عنوان رویدادی شناخته می‌شود که شبکه بلاک چین اتریوم را وارد مرحله‌ای تازه خواهد کرد و یک سری از ایرادات مقیاس‌پذیری آن را که پیش از این با آن روبه‌رو بود برطرف می‌کند. همچنین اتریوم ۲.۰ می‌تواند این شبکه را به سمت یک مکانیزم توافق عام (Consensus) گواه اثبات سهام موثر ببرد. با کوین نیک همراه باشید.

طبیعتا، بهینه‌سازی و پیشرفت در بهره‌وری و مقیاس‌پذیری، شبکه بلاک چین را به صورتی بنیادی تقویت می‌کند، اما از نظر تاثیر کوتاه مدت، این انتقال و تغییر به سمت مدل گواه اثبات سهام (Proof of Stake) است که باعث حرکت رو به بالای این شبکه خواهد شد.

این ایده، توسط داده‌های اخیری که به دست آمده است، ثابت می‌شود. این داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران در حال خرید و ذخیره اتریوم هستند تا بتوانند پاداش اتریوم ۲ را دریافت کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

آمادگی اتریوم برای تغییر به سمت اتریوم ۲.۰

در چند وقت اخیر، اتریوم از خود قدرت قابل لمسی به جای گذاشته است، مخصوصا با عملکرد خوب و پشت سر هم خود در ترندهای اخیر در برابر بیت کوین . اتریوم حتی توانسته به ارزش انتقال برابر و متعادلی با بیت کوین برسد.

عملکرد مثبت قیمت اتریوم، رابطه‌ای ناگسستنی با قدرت گرفتن و رشد بنیادی و اساسی اتریوم دارد و سرمایه‌گذاران هم به خوبی از این مسئله آگاه شده‌اند.

یکی از فاکتورهایی که باعث این قدرت‌گیری و رشد شده، انتشار قابل توجه استیبل کوین‌ها روی این شبکه بلاک چین است. این مسئله باعث شده تا متعاقبا ارزش تراکنش‌های آن-چین (On-Chain) هم افزایش پیدا کند.

افزایش قدرت اتریوم پس از انتقال به اتریوم ۲

آمادگی اتریوم برای تغییر به سمت اتریوم ۲.۰

پیش از این، شرکت تحلیل بلاک چین Messari، در مورد پیروز بودن اتریوم در زمینه استیبل کوین‌ها سخن گفته بود. اتریوم حالا بیش از ۸۰ درصد تراکنش‌های روزانه را در اختیار دارد. شرکت Messari در این خصوص گفته بود:

یکی از برنده‌های صنعت رو به رشد استیبل کوین‌ها، اتریوم است که اخیرا توانسته به ارزش انتقال برابر با بیت کوین برسد. استیبل کوین‌ها حالا ۸۰ درصد از تراکنش‌های خود را روی اتریوم انجام می‌دهند. اتریوم به پلتفرم مورد انتخاب برای انتشار استیبل کوین‌ها تبدیل شده است.

این رشد اساسی اتریوم، به عنوان اولین مرحله رسمی برای تغییر اتریوم به اتریوم ۲.۰ محسوب می‌شود. البته که هنوز تاریخ دقیقی برای اتریوم ۲.۰ مشخص نشده، اما این اتفاق در همین سال ۲۰۲۰ رخ خواهد داد. اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران برای خرید اتریوم و دریافت پاداش اتریوم ۲ خود را آماده کرده‌اند.

هجوم سرمایه‌گذاران برای پاداش اتریوم ۲

طبق بررسی آمارهایی که از سوی Glassnode انجام شده، داده‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۱۴ درصد از تعداد کیف پول‌های اتریوم، دارای بیش از ۳۲ اتریوم هستند. ۳۲ اتریوم، مقدار سهم مورد نیازی است که صاحبان آن‌ها در اتریوم ۲.۰ پاداش می‌گیرند.

در حال حاضر، ۱۱۶٫۳۵۱ آدرس کیف پول اتریوم وجود دارد که بیش از ۳۲ اتریوم در خود ذخیره کرده‌اند.

اگر سرمایه‌گذاران بیشتری به سراغ خرید و ذخیره این مقدار اتریوم به منظور دریافت پاداش اتریوم ۲.۰ بروند، باعث خواهد شد تا بازار این ارز دیجیتال به سمت بالا حرکت کند. در حال حاضر، اتریوم در رتبه دوم ارزش بازار قرار دارد.

منبع: Cryptoslate