یکی از توسعه دهندگان اتریوم ۲ به نام بن ادینگتون (Ben Edgington) پیش بینی کرده است که شبکه بلاکچین بیکن (beacon chain) اتریوم ۲ طی شش تا هشت هفته آینده راه‌ اندازی خواهد شد، به گفته او شاهد راه‌اندازی قرارداد سپرده این پروتکل در روزهای آینده خواهیم بود.

ادینگتون عنوان کرده است که آدرس قرارداد سپرده پروتکل (protocol’s deposit contract address) باید این هفته اعلام شود. قرارداد سپرده که یکی از معدود به‌روزرسانی‌های باقی مانده برای راه‌اندازی فاز صفر اتریوم ۲ است، امکان می‌دهد که اتر از بلاک چین فعلی اتریوم به بلاک چین اتریوم ۲ فرستاده شود.

آن طور که من فهمیدم همه چیز آماده است، در چند روز آینده قرارداد سپرده راه‌اندازی می‌شود و ۶ تا ۸ هفته آینده شاهد بلاک جنسیس (اولین بلاک) شبکه بلاکچین بیکن خواهیم بود.

با این حال گروه توسعه دهنده «PegaSys» اعلام کرد که این یک بیانیه رسمی نیست و تنها پیش بینی وضعیت اتریوم ۲ است.

برای تکمیل فاز صفر، ۵۰۰٫۰۰۰ اتر باید برای استیکینگ بعد از راه‌اندازی بلاکچین بیکن وثیقه‌گذاری شود. این کار باید با یک هفته تأخیر از راه‌اندازی بلاکچین بیکن انجام شود تا شبکه زمان کافی برای آماده‌سازی را داشته باشد.

امنیت بیشتر اتریوم ۲

به گفته ادینگتون نسخه جدید اتریوم نسبت به حملات محروم‌سازی از سرویس (denial of service attacks) مقاوم‌تر است و کارمزدهای جریمه را ۴ برابر می‌کند.

افزایش جریمه‌ها در اثر بروز اختلالات گسترده در شبکه آزمایشی اسپادینا (Spadina) و مشارکت پایین در شبکه آزمایشی مدالا (Medalla)  انجام شده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آشنایی با لانچ پد اعتبارسنج اتریوم ۲

بن ادینگتون افزایش کارمزدها را اقدامی موقت برای اطمینان دادن به سهام‌گذاران در صروت بروز مشکلات معرفی می‌کند. با وجود مشارکت پایین در شبکه‌های آزمایشی، ادگینتون معتقد است که شبکه اتریوم برای رفتن به فاز صفر اتریوم ۲ آماده است:

فکر می‌کنم کاربران از شبکه‌های آزمایشی خسته شده‌اند. وقت آن رسیده که کاری کنیم و فاز صفر را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کنیم.

جالب است بدانید که این پست جدید ادینگتون بعد از آن منتشر شده است که شبکه آزمایشی زینکن (Zinken) هفته گذشته با موفقیت آزمایش شده بود. آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، از آن به‌عنوان دومین مرحله نهایی پیش از راه‌اندازی فاز صفر شبکه اصلی نام برده بود.

قرارداد سپرده اتریوم ۲

قرارداد سپرده اتریوم ۲ برای واریز اتر از اتریوم ۱ به نسخه ۲ راه اندازی می‌شود

نظر شما درباره راه اندازی قرارداد سپرده اتریوم ۲ در روزهای آینده چیست؟ آیا اتریوم ۲ بالاخره در ماه نوامبر راه‌اندازی می‌شود یا باز هم به تعویق خواهد افتاد. فراموش نکنید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph