نتایج بی‌ثمر به‌دنبال سومین هالوینگ بیت‌کوین باعث شده بسیاری از افراد جامعه ارزهای رمزنگاری، سردرگم بمانند که چرا این رویداد باعث صعود عظیم بعدی قیمت‌ها در بازار رمزارزها نشده است. برخی امیدوارند با رونمایی از شبکه اتریوم ۲.۰ بازار دوباره روند صعودی پیش بگیرد. بیایید در این مطلب از کوین نیک ببینیم آیا این فرضیه درست است یا خیر.

گفته می‌شود هالوینگ بیت‌کوین که هر ۴ سال یک‌بار رخ می‌دهد، برای پیشگامان ارزهای رمزنگاری‌شده مایه ترقی است، زیرا باعث کاهش تعداد بیت‌کوین‌های جدیدی می‌شود که به‌طور روزانه به ماینرها در هر بلوک پاداش داده می‌شوند. پس از هالوینگ روز دوشنبه، پاداش‌ها از ۱۲/۵ تا ۶/۲۵ بیت‌کوین نصف شدند. در کنار آزردگی سرمایه‌گذاران اثبات شد که این واقعه بسیار ناامیدکننده بود، زیرا قیمت بیت‌کوین در این ماه روند نزولی داشته و نرخ هش شبکه هم کاهش یافت.

البته همه امیدها از دست نرفته است. با وقوع هالوینگ، سرمایه‌گذاران در جستجوی کاتالیزور بعدی هستند که باعث صعود بازارهای ارزهای رمزنگاری می‌شود. به گفته یک تحلیلگر برتر، عرضه قریب‌الوقوع شبکه اتریوم ۲.۰ که توان عملیاتی بالاتر معامله‌ها و مدل اجماع جدیدی تحت گواهی اثبات سهام را معرفی می‌کند، نسبت به هالوینگ اخیر بیت‌کوین تاثیر بسیار عمیق‌تری در بازارهای ارز دیجیتال خواهد گذاشت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین با اتریوم چقدر تفاوت دارد؟

رایان واتکینز (Ryan Watkins)، تحلیلگر Messari research، اخیرا توضیح داد که چرا فکر می‌کند اتریوم ۲.۰ تاثیر بسیار قوی‌تری روی قیمت‌های رمزارزها خواهد داشت. چند روز پیش، واتکینز در توییتی خاطرنشان کرد:

در حالی که هالوینگ از قبل برنامه‌ریزی‌شده و بنابراین قابل پیش‌بینی بود، اتریوم ۲.۰ یک «تغییر نامشخص و اساسی» است.

ارز دیجیتال اتریوم ۲.۰ و روند صعودی بازار

شبکه اتریوم

رونمایی از شبکه اتریوم ۲.۰ به‌صورت آهسته اما مطمئن

تاریخ انتشار شبکه اتریوم ۲.۰ بیشتر به‌دلیل ریزه‌کاری‌های فنی بسیار زیاد این پروژه، به تاخیر افتاده است. در ابتدا، عرضه اتریوم ۲.۰ برای ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود.

با این حال، اخیرا ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) اظهار داشت که می‌‌توان این تاریخ را به یک تاریخ نامعلوم در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ منتقل کرد. روز جمعه، بوترین در توییتی توضیح داد که چرا این تاخیر به‌جای عجله برای عرضه اتریوم ۲.۰ لازم است.

بوترین تایید کرد که بزرگ‌ترین پشیمانی او، عدم عرضه اتریوم ۱.۰ در جولای ۲۰۱۵ به‌جای سپتامبر ۲۰۱۴ است. ابراز پشیمانی وی به‌دلیل نقص‌های اتریوم ۱.۰ است که اکنون توسعه‌دهندگان اتریوم باید سال‌ها برای رفع آن‌ها وقت صرف کنند.

همین مطلب در مورد اتریوم ۲.۰ هم صدق می‌کند. این تیم حتی می‌توانست محصول خود را ۲ سال زودتر عرضه کند، اما آن‌ها تا زمانی که یقین نداشته باشند کارشان بی‌نقص است، دست نگه می‌دارند. به گفته وی:

«در واقع انجام بهتر کارها در حال حاضر، نتیجه مطلوبی برای ده‌ها سال خواهد داشت».

این مطلب راهم مطالعه کنید: خروج بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بیت کوین از صرافی بعد از هاوینگ سوم

همان‌طور که می‌دانید، هنوز شک و تردیدهایی در مورد رونمایی از شبکه اتریوم ۲.۰ در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. اما اگر بالاخره این کار انجام شود، می‌تواند بازار را به جنبش درآورد. با این وجود، آیا پیشرفت‌های برجسته و اساسی شبکه که همراه با آن به وجود می‌آید و جنجال‌های پیرامون آن، برای این‌که یک بازار گاوی بزرگ‌تر و گسترده‌تر رمزنگاری نسبت به هالوینگ بیت‌کوین به‌راه بی‌افتد، کافی است یا خیر؟! باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه می‌شود.

منبع: zycrypto