تحلیلگران سانتیمنت (Santiment)، از افزایش تعداد آدرس های اتریوم خبر داده‌اند که در ۱۴ دسامبر با افزوده شدن ۱۷۷۰۰۰ آدرس جدید به این شبکه، به بالاترین میزان در ۳۵ ماه اخیر رسیده است.

این شرکت ارائه‌دهنده تجزیه‌وتحلیل گزارش داد که معیار رشد شبکه آن نشان داده اتریوم در روز شنبه، ۱۲ دسامبر، ۱۷۷۵۰۰ آدرس را در یک روز اضافه کرده است. این شاخص امیدوارکننده‌ای برای گاوهاست.

تعداد آدرس‌های فعال اتریوم نیز در ۱۴ دسامبر به ۷۱۴۰۸۱ افزایش یافته است. اگرچه بالاترین میزان آن در زمان رونق ارزهای دیجیتال در ژانویه ۲۰۱۸ بوده که بر اساس داده‌های وب سایت Bitinfocharts.com از ۱/۱ میلیون نفر عبور کرده بود.

دلایل افزایش تعداد آدرس‌های اتریوم

دلایل مختلفی می‌تواند برای افزایش تعداد آدرس و آدرس‌های فعال در ماه‌های اخیر وجود داشته باشد، از جمله افزایش استخراج نقدینگی دیفای که بازده خوبی را با ETH به عنوان وثیقه ارائه می‌دهد.

پیش‌بینی دریافت پاداش سهام‌گذاری (استیکینگ) در زنجیره بیکن ETH 2.0 که به تازگی راه‌اندازی شده نیز ممکن است باعث افزایش تعداد آدرس های اتریوم شده باشد، زیرا سرمایه‌گذاران ETH را برای سهام‌گذاری در بلاکچین جدید خریداری می‌کنند. و البته، قیمت بیت کوین تقریباً به بالاترین حد خود رسیده و به این ترتیب باعث ترغیب سایر رمز ارزها نیز می‌شود.

اما موضوعی که در انجمت ردیت (Reddit) مطرح شد در مورد این احتمال بود که ایردراپ یک توکن از سوی شبکه فلر (Flare) برای هولدرهای XRP سهم بزرگی در افزایش تعداد آدرس ‌های اتریوم دارد. فلر پروتکل جدیدی است که قصد دارد با سازگار کردن قراردادهای هوشمند موجود با ماشین مجازی اتریوم، امور مالی غیرمتمرکز را به اکوسیستم XRP بیاورد.

FLR، توکن بومی فلر برای وثیقه قراردادن جهت صدور FXRP استفاده خواهد شد. FXRP نمایشی کاملاً بی‌نیاز از اعتمادسازی از XRP روی این شبکه است. این ایردراپ در ۱۲ دسامبر اسنپ شاتی از مانده حساب‌های XRP گرفته که این اتفاق با افزایش تعداد آدرس‌های اتریوم همزمان شده است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است به عنوان یک هولدر ریپل برای دریافت ایردراپ اسپارک (SPARK) بدانید

ایردراپ شبکه فلر

فلر توضیح داده که ۴۵ میلیارد توکن اسپارک توزیع خواهد شد که ۱۵٪ آن در زمان راه‌اندازی شبکه که برای مدت زمان سه تا شش ماه در نظر گرفته شده، قابل مطالبه است. بقیه طی دو سال آینده توزیع خواهند شد.

روش مطالبه توکن اسپارک به این صورت است که به سادگی قسمت Message Key در آدرس XRP Ledger خود را روی آدرس Flare تنظیم می‌کنید.

آدرس Flare یک «آدرس سازگار با اتریوم» است که باید ظرف شش ماه از تاریخ اسنپ شات ایجاد شده باشد.

در حالی که صرافی‌های بزرگی مانند کوین بیس و بایننس از این ایردراپ پشتیبانی کرده و این فرآیند را خودکار کرده‌اند، کسانی که XRP خود را از یک صرافی متمرکز برداشته‌اند، برای اینکه واجد شرایط این ایردراپ باشند باید یک آدرس Flare داشته باشند. قیمت XRP از زمان انجام اسنپ شات ۲۲٪ کاهش یافته است.

نظر شما در باره همزمانی افزایش تعداد آدرس های اتریوم با اسنپ شات این ایردراپ چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph