اپلیکیشن شبکه اجتماعی مبتنی بر اتریوم، پِپو (Pepo)، برای تسهیل پخش زنده با پایانه ویدئوکنفرانس زوم (Zoom) ادغام می‌شود. برای دریافت جدیدترین اخبار با کوین نیک همراه باشید.

jlرویدادهای زنده پپو (Pepo Live Events) در حال حاضر منحصرا در نسخه بتا روی وبسایت این پلتفرم قابل دسترسی است. پپو هنوز برای فعال‌کردن قابلیت تلفن همراه زمان خاصی را مشخص نکرده است.

پپو برای پخش زنده با زوم ادغام می‌شود

تنها ادمین‌های جامعه پپو می‌توانند پخش زنده داشته باشند. با این حال، هر کسی می‌تواند در رویدادهای زنده پپو شرکت کند. تمام رویدادهای پخش‌شده روی پایانه ضبط و محدود به یک محدوده زمانی سه‌ساعته می‌شوند.

تصمیم پپو برای ادغام با زوم حاکی از افزایش تقاضا برای سرویس‌های پخش زنده در میان تعطیلی ناشی از بیماری کرونا است. این اپلیکیشن اجتماعی اکتبر گذشته در پنجمین مجمع سالانه بنیاد اتریوم، دِوکُن ۵ (DevCon 5)، راه‌اندازی شد. پپو از پایانه OST استفاده می‌کند تا به کاربران اجازه دهد برای یکدیگر توکن بومی پپو ارسال کنند. توکن بومی پپو یک توکن ERC-20 است که با نسبت یک‌‌به‌یک با توکن‌های OST هم‌ارز (pegged) است.

تعطیلی ناشی از بیماری کرونا باعث افزایش ویدیو کنفرانس با زوم شده است

درحالیکه بسیاری از افراد به علت شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به‌ناچار زمان خود را در خانه می‌گذرانند، پایانه‌های ویدئوکنفرانس رونق قابل‌توجهی هم در تعداد کاربران و هم در قیمت سهام تجربه می‌کنند.

با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران نه‌چندان‌حرفه‌ای به‌هنگام انجام تحقیقات پایه‌ای برای سهام شرکت زوم یعنی $ZM به‌اشتباه روی سهام شرکت نامربوط بازی، زوم‌تکنولوجیز (Zoom Technologies) یعنی $ZOOM سرمایه‌گذاری کردند.

این سردرگمی باعث شد سهام زوم‌تکنولوجیز طی یک ماه حدود ۷۰۰ درصد افزایش داشته باشد. در ۲۷ مارس کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیویورک جلوی کار سهام $ZOOM را گرفت.

در پاسخ به این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار، کاربر توییتر ADPOY1 نوشت: «وقتی معاملات از سر گرفته شود افت قیمت تاریخی خواهد بود.»

زوم به‌علت ضعف در حفظ حریم خصوصی مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد

افزایش استفاده از زوم با افزایش نظارت و بررسی محققین امنیت همراه بوده است. در این راستا، بنیاد غیردولتی فرانتیر الکترونیک (EFF) هشداری در ۱۹ مارس برای کاربران پایانه ویدئوکنفرانس منتشر کرد.

فرانتیر الکترونیک هشدار می‌دهد که مدیران زوم می‌توانند به‌راحتی به اطلاعات دقیق در خصوص کاربران این پایانه دسترسی پیدا کنند، از جمله دسترسی کامل به صدا، تصویر، و متن چت ضبط‌شده‌ تمام تماس‌هایی که با استفاده از این نرم‌افزار انجام می‌شود. به همین دلیل باید در برقراری ویدیو کنفرانس با زوم بااحتیاط عمل کرد.

منبع: cointelegraph.com