دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان اکنون ۱۲ میلیارد دلار معاملات روزانه را پردازش می‌کند، در حالی که این عدد برای بیت کوین ۹ میلیارد دلار است. اتریوم از نظر تسویه تراکنش‌های روزانه بیت کوین را شکست داده است. اکنون معاملات روزانه اتریوم در مقایسه با بیت کوین، ۳ میلیارد دلار بیشتر است. قیمت ETH طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳ درصد جهش داشته و توانسته از مرز ۱۴۰۰ دلار عبور کند. با این رکورد اتریوم به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید.

افزایش معاملات روزانه اتریوم

طبق داده‌های منتشر شده توسط مساری (Messari)، شرکت تحقیقاتی ارز دیجیتال، به دلیل افزایش قابل توجه دیفای و استیبل کوین‌ها، شبکه اتریوم به طور مداوم معاملات روزانه بیشتری را نسبت به بیت کوین انجام می‌دهد. حجم معاملات روزانه اتریوم برای اولین بار به بالای ۱۲ میلیارد دلار رسید، در حالی که بیت کوین روزانه تقریباً ۹ میلیارد دلار پردازش می‌کند.

مومنتوم صعودی اخیر، قیمت ETH را به بالاترین قیمت ثببت شده آن نزدیک کرده است. دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان در ۷ روز گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته، در حالی که این رقم برای بیت کوین تنها ۲ درصد بوده است. در حال حاضر، ارزش کل بازار اتریوم در حدود ۱۵۰ میلیارد دلار بوده و قیمت ETH در حدود ۱۴۰۰ دلار است.

رایان واتکینز (Ryan Watkins)، محقق مساری در توییتی گفت:

حجم معاملات روزانه اتریوم پارابولیک است. اتر اکنون روزانه ۱۲ میلیارد دلار تراکنش دارد، ۳ میلیارد دلار بیشتر از بیت کوین.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ دلیل برای سرمایه گذاری در اتریوم در سال ۲۰۲۱

ارتقای شبکه اتریوم

راه‌اندازی رسمی اتریوم ۲ نقش مهمی در احساسات مثبت اخیر پیرامون این ارز دیجیتال دارد. اتریوم با راه‌اندازی بیکن چین (Beacon Chain) در دسامبر سال ۲۰۲۰ مسیر خود را به سمت یک شبکه کارآمد آغاز کرده است. پذیرش نهادی و سازمانی دلیل دیگری برای جهش قیمت ETH است. گری اسکیل، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی دیجیتال جهان مقدار قابل توجهی ETH را در سال ۲۰۲۰ انباشت کرده است. کل دارایی اتریوم این شرکت در حال حاضر در حدود ۲/۹ میلیون با ارزش کلی ۳/۶ میلیارد دلار است. مدیر دارایی‌های دیجیتال این شرکت از افزایش علاقه به محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با ETH از سوی سرمایه‌گذاران نهادی خبر داده است.

ETH بهترین عملکرد را در میان ۳ دارایی دیجیتال برتر داشته است. در حال حاضر، اتریوم قصد دارد یک رکورد جدید را به ثبت برساند، زیرا این ارز دیجیتال در بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۱۸ معامله می‌شود. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به ۱/۰۳ تریلیون دلار رسیده است. تسلط بیت کوین نیز برای اولین بار در ۴ هفته اخیر به زیر ۶۶٪ رسید.

نظر شما در مورد افزایش معاملات روزانه اتریوم چیست؟ آیا اتریوم می‌تواند رکورد بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۷ را شکسته و رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند. نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: financemagnates