با رونق گرفتن فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز، به نظر می‌رسد اتریوم به این زودی‌ها از تک و تا نیافتد. اتریوم امروز ۴۰۰ دلار را رد کرد؛ اتفاقی که از ماه اوت ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷) بی‌سابقه بوده است. اما این اتفاق فقط نیم ساعت طول کشید؛ اتریوم مانند کیکی زیر باران فرو ریخت و از ۴۱۳ دلار به ۳۵۹ دلار برگشت. ولی به‌هرحال افزایش فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و راه‌اندازی قریب‌الوقوع اتریوم ۲ تاثیر به‌سزایی در قیمت ۴۰۰ دلاری اتریوم داشته است. اتریوم فقط طی سی روز گذشته ۶۸ درصد رشد داشته است.

پامپ هفته پیش اتریوم بالاخره امروز جواب داد و اتریوم توانست سطح ۴۰۰ دلار را رد کند و به روند خوب خود ادامه دهد. گرچه پس از شکستن این سطح، اتریوم با افت قیمت مواجه شد. در زمان نوشتن این مطلب اتریوم با قیمت ۳۷۴ دلار خریدوفروش می‌شود.

قیمت ۴۰۰ دلاری اتریوم
نمودار ۲۴ ساعته اتریوم

اتریوم از ماه اوت ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷) تجربه قیمت ۴۰۰ دلاری را نداشته است. اعداد و ارقام نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت منتهی به شکستن سطح  ۴۰۰ دلاری، اتریوم توانسته ۱۴/۱ درصد رشد داشته باشد و در یک جهش از قیمت ۳۵۱/۱۹ دلار به ۴۰۰ دلار برسد.

روز جمعه برای اولین بار از ماه ژوئیه ۲۰۱۹ (تیر ۹۸) اتریوم توانست سطح ۳۴۰ دلار را رد کند و همچنین روز شنبه حجم بازار اتریوم به عدد ۴۰ میلیارد دلار رسید که از ماه اوت ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷) بی‌سابقه است.

و چه هدیه تولدی بهتر از این. ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد) پنجمین سالگرد راه‌اندازی شبکه اصلی اتریوم بود. اگرچه رشد چشم‌نواز اتریوم به‌دلیل آینده‌ای‌ست که پیش رو دارد و نه گذشته‌اش. افزایش فعالیت‌‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) کلید این ماجراست؛ چیزی بیشتر از ۴ میلیارد دلار در اپلیکیشن‌های دیفای محبوس است و عرضه خریدوفروش را محدود کرده است. جمعه حجم بازار دیفای، برای اولین بار مرز ۸ میلیارد دلار را رد کرد.

یشتر بخوانید: اتریوم سودآورترین ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

همچنین انتشار اتریوم ۲ از همیشه نزدیک‌تر است و کوچ اتریوم از مدل اثبات کار (PoW) به مدل اثبات سهام (PoS) همزمان با بکارگیری تکنیک‌های شاردینگ برای افزایش سرعت تراکنش‌ها روی بستر بلاک‌چین، از مهمترین عواملی است که موجب افزایش قیمت اتریوم شده است.

اتریوم در ماه مارس (اسفند ۹۸) و پس از «پنجشنبه سیاهی» که پاندمی کووید۱۹ برای بازار ساخته بود، قیمت ۱۱۰ دلار را نیز تجربه کرده بود و امروز با شکستن سد ۴۰۰ دلار یک بازگشت شکوهمندانه را از خود نشان داد.

نظر شما درباره روند بسیار خوب اتریوم در چند روز گذشت چیست و دلایل قیمت ۴۰۰ دلاری اتریوم را در چه می‌بنید؟ حتما نظرات و تحلیل‌های خود را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt