دنی رایان، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی شبکه اتریوم هکرهای کلاه‌سفید را به چالش هک شبکه آزمایشی اتریوم ۲ دعوت کرد.

بزرگترین به‌روزرسانی اتریوم در راه است و قرار است طی این به‌روزرسانی شبکه اصلی اتریوم از اثبات کار (PoW) که مبتنی بر استخراج بلاک است به اثبات سهام (PoS) کوچ ‌کند. انتقال اتریوم به اتریوم ۲ طی چندین فاز و مجموعه‌ای از هاردفورک‌ها صورت خواهد گرفت.

هنوز تاریخ دقیق راه‌اندازی اتریوم ۲ مشخص نشده و حرف‌وحدیث‌ها زیاد است، اما در حال حاضر شبکه‌های آزمایشی زیادی در حال فعالیت هستند و اتریوم قصد دارد برای حفظ تمرکززدایی شبکه هزاران اعتبارسنج به این شبکه‌ها اضافه کند. همچینن انتظار می‌رود با به‌روزرسانی اتریوم مشکل انطباق‌پذیری و فرایند تراکنش این شبکه برطرف شود. هم‌بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین مدعی است این شبکه می‌تواند در ثانیه هزاران تراکنش انجام دهد.

بیشتر بخوانید: امکان پردازش ۱۰۰٫۰۰۰ تراکنش در ثانیه برای اتریوم ۲

دنی رایان در توییتر لینکی از گیت‌هاب را به اشتراک گذاشته است و هکرها را برای هک شبکه آزمایشی اتریوم ۲ به چالش کشیده است:

از کلاه‌‌سفیدهایی که بتوانند دو شبکه حمله را پایین بکشند و هک کنند با آغوش باز و البته جایزه استقبال می‌کنیم.

توییت دنی رایان برای چالش هک اتریوم ۲

هدف هکرهای کلاه‌سفید چه خواهد بود؟

اهدافی که اتریوم برای شبکه‌های حمله قرار داده‌ دو نسخه کوچک‌شده از کلاینت‌های اتریوم ۲، به‌نام‌های لایتهوس (Lighthouse) و پریزم (Prysm) است که به‌منظور دسترسی به شبکه‌ اتریوم ۲ طراحی شده‌اند. اگرچه برخلاف کلاینت‌های اصلی که دارای هزاران گره هستند، این دو کلاینت تنها چهار گره دارند.

هکرها باید کاری کنند تا بلاک‌ها نتوانند تراکنش‌ها را تایید کنند و منجر به هزینه‌های دوبرابری شوند. هکرهای کلاه‌سفید می‌بایست سناریوی یک حمله ۵۱درصدی را به سرانجام برسانند، به‌عبارتی بتوانند کنترل بیش از ۵۱ درصد توان استخراج شبکه را در دست بگیرند.

بسیاری از شبکه‌های بلاکچین هزاران اعتبارسنج دارند، اما اتریوم ۲ در ابتدا فقط ۱۶ هزار اعتبارسنج خواهد داشت و به‌مرور این تعداد افزایش می‌یابد و به صدها هزار اعتبارسنج می‌رسد تا تمرکززدایی به سریع‌ترین حالت ممکن برسد.

فکر می‌کنید هکرهای کلاه‌سفید می‌توانند چالش هک شبکه آزمایشی اتریوم ۲ را با موفقیت پشت سر بگذارند؟ نظرتان را حتما با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: BitcoinExchangeGuide