در این راهنما، نحوه استخراج اتریوم کلاسیک را یاد خواهید گرفت. برای راه‌اندازی استخراج به سه فاکتور نیازمندیم که عبارتند از:

  • سخت‌افزار مورد نیاز
  • نرم‌افزار مورد نیاز
  • تصمیم‌گیری بین استخراج انفرادی یا استخر استخراج (ماینینگ)

با ظهور بیت کوین استخراج یا ماینینگ به درآمد غیرفعال جایگزینی برای اکثر علاقه‌مندان به فناوری تبدیل شد. استخراج‌کنندگان اولیه از استخراج با نرخ پایین و با راه‌اندازی سخت‌افزارهای نه چندان پیشرفته بهره‌مند شدند. استخراج بیت کوین که مشابه با اتریوم است، بسیار سودآور بود. با این حال در هر دو مورد، با اشباع شدن بازارها و دشوار بودن افزایش مداوم، گزینه پذیرش اولیه هنوز هم بسیار ساده دیده می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس (Coinbase)

اتریوم کلاسیک (ETC) چیست؟

اتریوم کلاسیک از نظر فنی همان بلاک چین اتریوم است که در سال ۲۰۱۶ در پی حمله سایبری به سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO)، تحت سلطه بلاک چین فورک قرار نگرفت. با تقسیم جامعه اتریوم به چندین بخش، زنجیره‌ای به وجود آمد که باید تغییرناپذیری را حفظ کند یا خسارت گسترده‌ای را بازگرداند. گروهی از توسعه‌دهندگان که طرفدار فورک نبودند، کار خود در بلاک چین ضد فورک را سر گرفتند؛ که هم اکنون با نام اتریوم کلاسیک شناخته می‌شود.

اتریوم کلاسیک یا ETC از یک مکانیزم اثبات کار شبیه به بلاک چین بیت کوین پیروی می‌کند؛ با این حال در مقایسه با شبکه بیت کوین، هنوز به اشباع یا سطح دشواری استخراج اتریوم کلاسیک نرسیده است؛ از این رو آن را برای بازگشت مناسب به سرمایه‌گذاری در بازار استخراج به گزینه مناسبی برای استخراج‌کنندگان تبدیل می‌کند.

استخراج اتریوم کلاسیک امری پیچیده نیست و بنابراین می‌توان آن را به راحتی انجام داد و نتیجه‌ی خوبی از آن گرفت.

 سخت‌‌افزارهای مورد نیاز استخراج اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک در مقایسه با همتایان خود مانند اتریوم یا بیت کوین تجهیزات بسیار کمی جهت استخراج نیاز دارد. اتریوم کلاسیک می‌تواند بر روی واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) استخراج شود و برای شروع نیاز به تجهیزات مخصوص مدارهای مجتمع ندارد. اگر سیستم گیمینگ قدرتمند و کاملی با کارت‌های گرافیک ‌NVIDIA یا AMD دارید، می‌توانید بلافاصله کار استخراج را آغاز کنید.

سخت افزار استخراج اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک

اگر کارت گرافیک NVIDIA سری ۱۰۸۰ یا بالاتر و حداقل حافظه رم ۴ گیگابایتی دارید، می‌توانید استخراج را به راحتی آغاز کنید. می‌توانید حدود ۶ واحد پردازش گرافیکی را به تجهیزات سیستم استخراج اضافه کنید و نباید سیستم خنک کننده تولید برق، مقدار قابل توجهی برق مصرفی متحمل شود. فراموش نکنید که درایورهای خود را از وب‌سایت سازنده مربوطه به‌روزرسانی کنید تا از ادامه‌ی فرایند استخراج اتریوم کلاسیک اطمینان حاصل کنید.

راه اندازی استخراج اتریوم کلاسیک

فرایند استخراج اتریوم کلاسیک

در حال حاضر، نرخ تابع هش اتریوم کلاسیک به میزان ۸۴ میلیون هش در ثانیه بدون هیچ هزینه سخت‌افزاری است. هزینه آن نسبت به نوع اتریوم کمتر است؛ بنابراین از آنجا که هر دو از الگوریتم ات‌هاش استفاده می‌کنند، قطعاً اتریوم کلاسیک انتخاب بهتری برای انتقال میزان قدرت استخراج شماست. در حال حاضر، پاداش استخراج هر بلوک ۳/۸۸ اتریوم کلاسیک است که تقریبا هر بلوک با پاداش ۴۵ دلاری استخراج شده است.

این مطلب را هم بخوانید: استخر بیت کوین؛ معرفی ۷ استخر ماینینگ برتر برای استخراج بیت کوین

اتریوم کلاسیک با راه‌اندازی تجهیزات استخراج و هزینه ۰/۱ دلاری برای هر کیلووات بر ساعت، فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به رمزارزها است تا از نبود اشباع در فضای استخراج اتریوم کلاسیک استفاده کنند.

آیا استخراج اتریوم کلاسیک سودآور است؟

فضای استخراج اتریوم کلاسیک

آیا استخراج اتریوم کلاسیک سودآور است؟

کریپتوکامپر (CryptoCompare) یک وب‌سایت مقایسه ای برای آمارهای مختلف مربوط به رمزارز و توکن و دارای داشبورد مفیدی از فعالیت‌های مربوط به اتریوم کلاسیک است که اطلاعات مفیدی برای استخراج‌کنندگان بالقوه ارائه می‌دهد. در حال حاضر، در مقایسه با هزینه برق تخمینی ۸۶ دلاری، با سود ماهیانه ۱۵۷ دلاری همراه است و نسبت سود به هزینه در آن ۱۸۱% است. هزینه کم و بازدهی بالا مطمئناً فرصتی طلایی برای علاقه‌مندان به استخراج است.

نرم‌افزارهای مورد نیاز و راه‌اندازی

قبل از هر چیز دیگری باید اطمینان داشته باشید که کیف‌پولی ایمن و با پشتیبانی از اتریوم کلاسیک دارید، تا مطمئن شوید که از کیف‌پول اتریوم متفاوت است. کیف‌پول اتمی یا اکسودوس مثال خوبی از کیف‌پول نرم‌افزاری است؛ اگرچه می‌توانید کیف‌پول سخت افزاری مانند یک سری از لجر نانو (Ledger Nano) را به کار بگیرید.

پس از انتخاب کیف‌پول، باید در مورد نحوه استخراج تصمیم‌گیری کنید. می‌توانید استخراج انفرادی را انتخاب کنید یا به استخر استخراج بپیوندید. مزیت انتخاب دوم این است که در مقایسه با توان محاسباتی که در آن قرار می‌گیرد، دارای پاداش بیشتری است؛ از این رو آن را به انتخابی قابل ترجیح برای استخراج‌کنندگان تبدیل می‌کند.

گزینه‌های مختلفی برای استخر استخراج اتریوم کلاسیک وجود دارد که نمونه‌های برجسته آن عبارتند از: نانوپول (Nanopool) یا اترماین (Ethermine). هر دوی این پلتفرم‌های استخراج، راهنمایی سریع به شما ارائه می‌دهند که شما را راهنمایی می‌کند تا بتوانید رمزارز مربوطه که در اینجا اتریوم کلاسیک است را انتخاب کنید و جهت دانلود نرم‌افزارهای مناسب استخراج، شما را به صفحه گیت‌هاب (Github) هدایت می‌کنند.

پس از انتخاب اتریوم کلاسیک در نانوپول، به شما دستورالعمل‌هایی داده می‌شود که بتوانید آخرین آمار مربوط به استخر هش، استخراج‌کنندگان موجود در این استخر و محدودیت پرداخت استخراج‌کنندگان را دنبال کنید.

سود استخراج اتریوم کلاسیک

پلتفرم‌های استخراج اتریوم

پس از انتخاب و نصب، از شما خواسته می‌شود تا ورودی‌های خاصی مانند انتخاب محل سرور، الگوریتم مورد استفاده، سیستم عامل و اطلاعات مربوط به کارت‌ گرافیک خود را ارائه دهید. آن‌ها را وارد کنید، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و مراحل نصب خود را آغاز کنید.

این مطلب را هم بخوانید: آموزش جامع استخراج دش (Dash) برای مبتدی‌ها

از طرف دیگر، اترماین به شما این امکان را می‌دهد تا منطقه استخراج را انتخاب کنید و سپس نرم‌افزارهای استخراج ویندوز که بر روی کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD کار می‌کند را به شما ارائه می‌دهد.

استخراج اتریون کلاسیک

نرم افزار اتریوم

نکته‌ای جالب در میان نرم‌افزار های موجود استخراج، نرم‌افزار Claymore’s Dual Ethereum Miner است که در عین حال استخراج دو رمزارز را ارائه می‌دهد. بنابراین، هنگامی که در حال استخراج اتریوم کلاسیک هستید، می‌توانید استخراج سکه‌های سیا را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال یک ذخیره ابری غیرمتمرکز توکن به همراه هیچ گونه هزینه اضافی، که ذخیره‌ای دوگانه است.

نتیجه‌گیری: استخراج اتریوم کلاسیک

هنگامی که در مرحله‌ی راه‌اندازی سخت‌افزار به سر می‌برید و دستورالعمل‌های مربوط به استخر استخراج را دنبال کنید و مراحل نصب و فرایند راه‌اندازی را تکمیل کنید، در این هنگام آماده آغاز استخراج هستید. با توجه به نرم‌افزار استخراج انتخاب شده، مراحل مربوط به اجرای دستورات ست‌ایکس را دنبال کنید و برای آغاز کار مقدار اولیه واحدهای پردازش گرافیکی خود را در نظر بگیرید. پس از آغاز راه‌اندازی و ادامه کار می‌توانید نرخ هش را مشاهده کنید.

بنابراین به همین سادگی شما فرایند استخراج این رمزارز جذاب را آغاز کرده‌اید.

منبع: blockgeeks.com