ویتالیک بوترین بیانیه اخیر HTC مبنی بر اجازه استخراج XMR در تلفن‌های همراه را کم‌اهمیت جلوه داد. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، کمک بنیان‌گذار اتریوم ، ایده استخراج ارزهای رمزنگاری شده از طریق تلفن‌های همراه را بسیار بی‌اهمیت شمرد.

بوترین با توییتی در ۱۳ آوریل، با اشاره به اعلامیه شرکت غول تلفن‌همراه، HTC، مبنی بر این‌که کاربران می‌توانند مونرو (XMR) را از طریق تلفن بلاک‌چین خود، Exodus، استخراج کنند، گفت: استخراج ارزهای رمزنگاری شده با تلفن‌های همراه «یک بازی احمقانه» است.

کمک بنیان گذار اتریوم در واکنش به این اعلامیه موارد زیر را اضافه کرد:

«این برخلاف همه چیزهایی است که ما درباره اقتصاد سخت‌افزاری مقیاس می‌دانیم و به احتمال زیاد بیش از آن‌که به کاربران کمک کند، آن‌ها را با امید کاذب فریب می‌دهد.»

علاوه بر این، وی اضافه کرد:

از طرف دیگر «سرمایه‌گذاری با استفاده از تلفن» «کاملا امیدوارکننده» است.

استخراج ارزهای رمزنگاری شده از طریق تلفن‌های همراه

ارز رمزنگاری شده اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: پاداش استخراج اتریوم چیست و چگونه پاداش‌ها را در اتریوم استخراج کنیم؟

واکنش‌های متفاوت در مورد توییت بوترین

واکنش‌های متنوعی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به اظهارنظر بوترین وجود داشت. برخی سوال کردند که وی با اشاره به مواردی مانند Ardor که در آن امکان استخراج از طریق تلفن‌های اندرویدی وجود دارد، مفهوم استخراج موبایلی ارزهای رمزگذاری‌شده را کوچک شمرده است. بقیه هم موافق بودند.

کمک بنیان گذار اتریوم در پاسخ به سوال یک کاربر که پرسیده بود چگونه استفاده از قدرت CPU برای استخراج «بدتر از ثروتمندشدن افراد ثروتمند به‌دلیل اندازه کیف‌هایشان است»، پاسخ داد:

«هرچه باشد PoW (گواهی اثبات کار) کار مقدسی است که با تلاش زیاد کار می‌کند، ولی نه این‌که اکثرا در انتظار سخت‌افزار (که خریداری کردند، زیرا ثروتمند هستند) می‌نشینند تا حتی آن‌ها را ثروتمندتر کند.»

واکنش‌ها در مورد بیان این‌که استخراج ارزهای رمزنگاری شده اشتباه است

ارز دیجیتال اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارز دیجیتال و پلتفرم اتریوم چگونه کار می کند؟

HTC قصد دارد تا هزینه‌ها و مصرف انرژی در استخراج را کاهش دهد

همان‌طور که Cointelegraph در ۱۰ آوریل گزارش داد، اعلامیه HTC پس از امضای همکاری با شرکت طراحی تراشه ASIC ، Midas Labs منتشر شد.

HTC اظهار داشت که با انتقال کار به دستگاه‌های تلفن‌همراه، می‌توان مصرف زیاد انرژی و سطح هزینه را «کاهش» داد.

همچنین، این شرکت در این اطلاعیه تاکید کرده که این اپلیکیشن به‌گونه‌ای طراحی شده است که هنگام استفاده از تلفن ‌همراه یا در هنگام وصل‌‌نبودن به شارژر، به‌طور خودکار استخراج ارزهای رمزنگاری شده را غیرفعال می‌کند.

منبع: cointelegraph.com