اتریوم در چند هفته گذشته تغییرات قیمتی پرنوسانی را تجربه کرد و موفق نشد از سطوح تکنیکال قابل توجهی عبور کند. در حالی که بیت کوین این روزها در محدوده ۱۳٫۸۰۰ دلار معامله می‌شود، اتریوم هنوز در منطقه ۳۹۰ دلار قرار دارد. با این حال تحلیلگران فکر می‌کنند اتریوم به زودی روند صعودی خود را از سرخواهد گرفت. در ادامه این مطلب درباره دلایل روند صعودی اتریوم در ماه‌های آینده صحبت می‌کنیم.

روند صعودی اتریوم آغاز خواهد شد؟

با وجود اینکه بیت کوین در هفته‌های گذشته وضعیت بسیار درخشانی داشت و برای رسیدن به بالاترین قیمت در سال جدید تلاش می‌کرد و حتی موفق شد به ۱۴٫۱۰۰ دلار هم دست پیدا کند، اتریوم شاهد تغییرات قیمتی متزلزلی بود.

برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنید باید بگوییم که تابستان سال گذشته و در حالی که اتریوم با قیمت ۴۹۰ دلار معامله می‌شد، ارزش بیت کوین تنها ۱۲٫۵۰۰ دلار بود.

باوجود این عملکرد ضعیف، تحلیلگران اعتقاد دارند اتریوم در ماه‌های آینده می‌تواند یک جهش قیمتی قدرتمند را تجربه کند و روند قبلی خود را تحت شعاع قرار دهد.

یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال نمودار زیر را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد اتریوم چهارمین روند صعودی خود را بالای ابر ایچی‌موکو تشکیل داده است. این یک سیگنال تکنیکال بسیار نادر است که نشان می‌دهد روند قیمتی یک دارایی صعودی خواهد بود. در صورت تکرار تاریخ، اتریوم به زودی می‌تواند شاهد یک روند بزرگتر باشد.

روند صعودی اتریوم

نمودار تغییرات قیمتی اتریوم در چند ماه گذشته

این مطلب راهم مطالعه کنید: راه‌ اندازی قرارداد سپرده اتریوم ۲ در روزهای آینده

آخرین باری که این سیگنال مشاهده شد در اواخر سال ۲۰۱۸ بود، زمانی که اتریوم در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار معامله می‌شود. اگر قرار بر تکرار تاریخ باشد، در ماه‌های آینده شاهد افزایش تصاعدی قیمت اتریوم خواهیم بود.

البته این روند صعودی به‌وسیله تحلیلگران دیگر هم  تایید شده است که باور دارند اتریوم بالاخره از بیت کوین پیروی خواهد کرد، اما این که آیا اتریوم می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین از خود نشان دهد هنوز جای سوال دارد.

راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲

نزدیک شدن موعد راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ (ETH2) هم یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند فرضیه روند صعودی اتریوم را تقویت کند.

بن ادینگتون (Ben Edgington) یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم ۲ چندی پیش گفته بود که به‌روزسانی شبکه اتریوم ممکن است از آنچه که در ابتدا گفته شده بود نزدیک‌تر باشد.

تحلیلگران فکر می‌کنند با راه‌اندازی اتریوم ۲ ارزش اتر بالاتر هم خواهد رفت چرا که مکانیسم استیکینگ را به اتریوم اضافه می‌کند.

فراموش نکنید اگر شما هم در زمینه تحلیل بازارهای ارز دیجیتال دستی بر آتش دارید می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با سایر فعالان در این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: bitcoinist