بر اساس آمار منتشر شده توسط است دش (AssetDash)، اخیرا افزایش ارزش بازار اتریوم آن را در لیست ۲۰۰ دارایی برتر در دنیا قرار داده است.

به نقل از چارلز استوری (Charles Story) هم‌بنیان‌گذار PhutureDao: «پس از تغییرات قیمت اخیر پروژه‌های دیفای و قیمت صعودی و در حال افزایش بیت کوین، اتریوم در موضع قدرتمندی برای ادامه این روند صعودی قرار دارد و این تازه آغاز ماجراست.»

افزایش قیمت اتریوم موجب رشد و بهبود جایگاه اتریوم در رده‌بندی ارزش بازار شد. اکنون اتریوم در جایگاه ۱۹۳ در میان دارایی‌های با ارزش است.

ارزش بازار فعلی اتریوم ۵۴/۴۸ میلیارد دلار است. برای قرار گرفتن در لیست ۲۰۰ دارایی با ارزش بازار، اتریوم باید از نورتروپ گرومان (Northrop Grumman) پیشی می‌گرفت، که در حال حاضر رقم ارزش بازار آن ۵۰/۲ میلیارد دلار است. شرکت نورتروپ گرومان هواپیما، فضاپیما و سیستم‌های امنیت سایبری طراحی، توسعه و تولید می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم توانسته شرکت خودروسازی بی ام و را پشت سر بگذارد. رقم ارزش بازار این غول خودروسازی در حال حاضر ۵۲/۵ میلیارد دلار است. اتریوم حتی بر اسپاتیفای که سرویس پخش آنلاین موسیقی با ارزش بازار ۴۶/۱ میلیارد دلار است هم غلبه کرده است.

در آمار کوین مارکت کپ قیمت اتریوم ۴۸۰ دلار است. در ۲۴ ساعت گذشته این رقم ۳/۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: ارزش بازار بیت کوین با عبور از ۳۳۷ میلیارد دلار رکورد تازه‌ای را ثبت کرد

جایگاه رمزارزهای دیگر در لیست دارایی‌های برتر

در حال حاضر بیت کوین جایگاه ۱۶ را در رده‌بندی ۲۰۰ دارایی با ارزش بازار دارد. ارزش بازار پرچم‌دار رمزارزها، تقریبا ۳۳۸ میلیارد دلار و قیمت آن نزدیک ۱۸٫۲۰۰ دلار است.

بعد از اتریوم، دو ارز دیجیتال دیگری که ارزش بازار بزرگی دارند تتر (که یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است) و ریپل هستند. در لیست AssetDash این دو رمزارز به ترتیب در رتبه ۵۴۰ و ۷۲۴ قرار گرفتند.

با نزدیک شدن به آغاز به کار اتریوم ۲ که یک به‌روزرسانی برای شبکه اتریوم است، اتریوم قصد دارد در ماه‌های آتی موج عظیمی در جامعه کاربران رمزارزها ایجاد کند.

هدف این به‌روزرسانی، ارائه راه‌حل‌هایی است که بیشتر برای قابلیت توسعه و امنیت شبکه مورد انتظار هستند؛ و اتریوم، حداقل در حال حاضر برای قرار گرفتن در لیست ۲۰۰ دارایی برتر منتظر راه‌اندازی اتریوم ۲نمانده است.

منبع: Decrypt