حضور قابل توجه اعتبارسنج‌هایی که در انتظار اتریوم ۲ روی این شبکه سهام‌گذاری کردند، باعث شد تا تعداد نودهای اتریوم به ۱۱٫۲۵۹ نفر برسد و با بیش از ۱۰۰ نود بیشتر، بیت کوین را هم پشت سر بگذارد.

سهام‌گذاران جنسیس اتریوم ۲ تعداد نودها یا گره‌های شبکه اتریوم را با افزایش چشگمیری مواجه کردند تا برای دومین بار در سال ۲۰۲۰، این پلتفرم از بیت کوین جلو بزند. بر اساس آمار سایت Ethernodes.org، تا زمان نگارش این مطلب، اتریوم ۱۱٫۲۵۹ نود فعال دارد. این رقم باعث شده تا اتریوم تقریبا با ۱ درصد، از بیت کوین با ۱۱٫۱۳۶ نود عبور کند. اتریوم پیش از این هم یک بار از بیت کوین در ماه سپتامبر پیشی گرفته بود.

در دو هفته اخیر، تعداد گره‌های اتریوم بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. تا تاریخ ۱۵نوامبر، اتریوم تنها با ۸٫۰۸۶ نود کار خود را ادامه می‌داد. اما این تعداد پس از آغاز به کار سهام‌گذاری در اتریوم و شروع سپرده‌گذاری‌ها، به ۱۱٫۱۳۶ نود رسیده است.

تاریخچه تعداد نودهای اتریوم

تاریخچه تعداد نودهای اتریوم

نودهای اتریوم تنها برتری این شبکه در برابر بیت کوین نیستند!

بر اساس شاخص Flippening سایت Blockchain Center، که رابطه قدرت شبکه اتریوم به بیت کوین را دنبال می‌کند، افزایش تعداد گره‌ها باعث شده تا این شاخص از ۵۰/۵ درصد به ۶۲/۴ درصد رشد پیدا کند.

بر اساس این شاخص، تعداد گره، سومین معیار بزرگ آن‌چین است که اتریوم توانسته از این نظر بیت کوین را پشت سر بگذارد. تعداد تراکنش‌ها و هزینه‌ تراکنش‌‌ها، دو معیار مهم دیگر هستند.

Etherscan تخمین زده است که در ۲۴ ساعت گذشته، اتریوم ۱٫۲ میلیون تراکنش را ثبت کرد، در حالی که این تعداد برای بیت کوین ۳۰۰ هزار تراکنش بوده است. اتریوم همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۳٫۶ میلیون دلار هزینه تراکنش در شبکه خود جابه‌جا کرده است، در حالی که میزان ارزش کارمزدهای بیت کوین، ۱٫۴ میلیون دلار بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: رکوردشکنی اتریوم با نزدیک شدن به زمان راه‌اندازی اتریوم ۲

آغاز به کار قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲، به هولدرهای این پلتفرم اجازه داده تا سهام‌گذاری خود را آغاز کنند. اتریوم ۲ قرار است تا ساعتی دیگر راه‌اندازی شود. اما چه انتظاراتی باید از اتریوم ۲ داشت؟ برای پاسخ به این سوال شما را به مطالعه این مقاله دعوت می‌کنم.

نظر شما در خصوص قدرت بیشتر اتریوم در برابر بیت کوین در سه مسئله ذکر شده چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph