یک تحقیق جدید نشان داده است که صاحبان اتریوم بیشتر تمایل به خرج‌های کوچک‌تر دارند و صاحبان بیت کوین دست و دل باز‌تر هستند. تراکنش‌های اتریوم در برابر بیت کوین بسیار کوچک‌تر هستند.

طی تحقیق تازه‌ای که روی صاحبان (HODLers) ارزهای دیجیتال محبوب صورت گرفته است، مشخص شده که ۵۸ درصد از تراکنش‌های اتریوم، کمتر از ۲۰ دلار بوده است و به طور کلی ۸۰ درصد تراکنش‌ها زیر ۹۰ دلار بوده‌اند. با کوین نیک همراه باشید.

تراکنش‌های اتریوم در برابر بیت کوین کمتر است

تعداد متفاوت تراکنشهای بیت کوین و اتریوم

تراکنش‌های اتریوم در برابر بیت کوین

این آمار، توسط الکس اسوانویک (Alex Svanevik)، دانشمند داده‌ها و موسس D5 که یک سازمان مستقل غیرمتمرکز در خصوص علم داده‌ها است، به دست آمده. طبق این آمار، مشخص شده که صاحبان بیت کوین بیشتر از صاحبان اتریوم برای خرج دارایی خود علاقه نشان می‌دهند.

این آمار بازتابی از چگونگی استفاده از اتریوم توسط صاحبان آن‌هاست. شبکه اتریوم، یک انتخاب محبوب برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. الکس اسوانویک همچنین اشاره کرده که این آمار احتمالا به این خاطر است که اتریوم، بیشتر قطب محبوبی برای استخر‌های استخراج، اپلیکیشن‌های شرط و صرافی‌ها است.

اما از طرفی دیگر، بیت کوین به طور کلی برای پرداخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل هم مردم برای خرج‌های سنگین‌تر، بیت کوین را انتخاب می‌کنند. طبق آماری که الکس اسوانویک منتشر کرده، حدود ۲۰ درصد از تراکنش‌های بیت کوین بیش از ۹۰۰ دلار ارزش دارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید و فروش تتر چیست و چطور در دنیای ارز دیجیتال انجام می‌شود؟

با توجه به داده‌هایی که این شخص منتشر کرده، می‌توان پی برد که برای بیت کوین و اتریوم، تراکنش‌ها و تبادلات کوچک‌تر، بیشتر از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند. از طرفی دیگر برای استیبل کوین‌ها، (ارزهای دیجیتالی که ارزش آن‌ها وابسته به ارزهای فیات مانند دلار است)، آمار نشان می‌دهد که ۴۰ درصد تمامی تراکنش‌های استیبل کوین‌ها، بین ۱۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار بوده‌اند.

تتر، به عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین حال حاضر، با ۴۵ درصد از تراکنش‌های بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار، در بالاترین جایگاه در میان محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرد. همچنین ۳۱ درصد از استیبل کوین PAX، بین ۱۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار بوده‌اند. استیبل کوین USDC که توسط Circle و صرافی کوین‌بیس (Coinbase) تولید شده، ۲۷ درصد و استیبل کوین غیر متمرکز DAI آمار ۲۳ درصدی را در این خصوص از خود نشان داده است.

منبع: Decrypt