در حالی که در ۳۶ ساعت گذشته تمامی چشم‌ها به سمت بیت کوین دوخته شده، این اتریوم است که بهترین عملکرد را در بین برترین ارزهای دیجیتال داشته است. داده‌ها نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال توانسته تقریبا ۳۵ درصد افزایش داشته باشد و به رقم اعجاب‌انگیز ۳۰ میلیارد دلاری دارایی برسد. اما یکی از تریدرهای حرفه‌ای نظر دیگری دارد. او وضعیت بازار اتریوم و پیشرفت آن را گاوی نمی‌داند و سقوطی بزرگ را برای آن پیش‌بینی می‌کند.

برخی‌ها باور دارند که اتریوم به دلیل وجود شالوده قدرتمند و فروش بیشتر نسبت به بیت کوین و دلار، فضای مناسبی برای تاخت و تاز دارد. اما در عین حال، یکی از تریدرهای ارزهای دیجیتال که قیمت ۳ هزار دلاری بیت کوین را ماه‌ها قبل از به وقوع پیوستن آن در سال جاری پیشبینی کرده بود، نظر کاملا متفاوتی در مورد شرایط اتریوم دارد. از نظر او، اتریوم همچنان در وضعیت خرسی طولانی‌مدت خود حرکت می‌کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اتریوم سودآورترین ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

او همچنین پیش‌بینی کرده است که بیت کوین با عبور از سطح حمایتی ۱۰٫۵۰۰ دلار، بیش از حد بزرگ خواهد شد.

آیا وضعیت بازار اتریوم واقعا هنوز در شرایط گاوی قرار ندارد؟

با این که اتریوم توانسته عملکردی عالی از خود نشان دهد، با این حال برخی تریدرها هنوز متقاعد نشده‌اند که بازار گاوی این ارز دیجیتال به بلوغ رسیده باشد.

یکی از تریدرهایی که چنین اعتقادی دارد، پس از حرکت اتریوم به قیمت ۳۳۰ دلار، نمودار زیر را به اشتراک گذاشته است. این تحلیل نشان می‌دهد که اتریوم در یک الگوی هارمونیک و هم‌آهنگ، خرید و فروش می‌شود که نتیجه آن رشد نقطه مقاومت ۳۸۰ دلاری بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش قیمت اتریوم همزمان با اوج گرفتن بیت کوین خبر از یک گاوبازی حسابی می‌دهد

در حالی که این اتفاق بسیار هیجان‌انگیز و برای طرفدارانش دیوانه‌‌کننده به نظر می‌رسد، تحلیل این تریدر پیش‌بینی می‌کند که اتریوم در سال ۲۰۲۱ به زیر ۱۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. این تریدر برای مطمئن شدن از پیشبینی خود، با ابزار دیگری هم مانند فرکتال (Fractal) و ابزار ترندلاین (Trendlines)، این الگو را بررسی کرده و به نتیجه مشابهی رسیده است.

تحلیل وضعیت بازار اتریوم و پیشبینی سقوط قیمت اتریوم
تحلیل وضعیت بازار اتریوم و پیشبینی سقوط قیمت اتریوم

در عین حال شاخص‌های تحلیل ترند هم نشان می‌دهند که روند حرکت قیمت دارایی‌ها از استانداردهای گذشته خود خسته شده‌اند و روندی تازه‌تر را طی می‌کنند.

آیا اتریوم ۲ وضعیت را تغییر خواهد داد؟

با وجود پیش‌بینی خرسی بودن سناریوی حال حاضر اتریوم، عرضه آپگرید تکنیکال و حیاتی این پلتفرم یعنی اتریوم ۲.۰ نزدیک است. البته بارها برای تاریخ دقیق انتشار آپگرید اتریوم ۲ ابهاهاماتی وجود داشته است اما انتظار می‌رود آخرین نسخه آزمایشی آن پیش از انتشار عمومی، در هفته‌های پیش رو انجام شود.

این آپگرید یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود. اما آیا این آپگرید می‌تواند اتفاقی مثبت برای وضعیت بازار اتریوم باشد؟ باید منتظر ماند و دید.

شما در مورد وضعیت حال حاضر بیت کوین چه فکر می‌کنید؟ آیا این ارز به زیر ۱۰۰ دلار سقوط می‌کند؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoinist