اتریوم نتوانست بالاتر از مقاومت ۲۲۰ دلاری به روند خود ادامه دهد و تا ۲۰۸ دلار کاهش یافت. قیمت اتریوم در حال حاضر در روندی نزولی در حال نزدیک‌شدن به ۲۰۰ دلار است و احتمال دارد با افت قیمت بیشتری نیز روبرو شود. برای اطلاع از سایر اخبار و مقالات در مورد اتریوم با کوین نیک همراه باشید.

افت بیشتر قیمت اتریوم در روندی نزولی

اتریوم پس از تشکیل سطح حمایتی بالاتر از ۲۰۲ و ۲۰۰ دلار، توانست مقاومت ۲۱۰ دلاری را بشکند. قیمت اتریوم بالاتر از ۲۱۵ دلار معامله شد و با اختلاف بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار گرفت.

با این حال، خریداران با مقاومتی سرسخت در نزدیکی محدوده ۲۲۰ دلاری مواجه شدند و با عدم موفقیت در ادامه مسیر بالاتر از ۲۲۰ دلار، قیمت با افتی جدید مواجه شد. اتریوم در روندی نزولی حمایت ۲۱۰ دلاری را شکست و از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته پایین‌تر رفت.

این ارز دیجیتال در حال حاضر نزدیک به سطوح حمایت ۲۰۲ و ۲۰۰ دلاری معامله می‌شود. اولین مقاومت در سطح ۲۰۷ دلار قرار گرفته که نزدیک به سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶ درصدی از افت اخیر قیمت از ۲۲۰ دلار تا ۲۰۲ دلار است.

همچنین روندی نزولی و مهم با مقاومتی نزدیک به ۲۰۸ در نمودار یک‌ساعته اتریوم/دلار دیده می‌شود. خط روند همراستا با سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد از افت اخیر قیمت از ۲۲۰ دلار تا ۲۰۲ دلار است.

روندی نزولی در نمودار اتریوم

نمودار نزولی اتریوم

مقاومت مهم در روند صعودی نزدیک به ۲۱۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته شکل می‌گیرد. برای حرکت به یک منطقه مثبت، قیمت باید از سطوح مقاومت ۲۰۸ و ۲۱۰ دلاری عبور کند. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک سطح ۲۲۰ دلار دیده می‌شود، که بعد از آن اتر می‌تواند تا ۲۳۰ دلار نیز افزایش قیمت داشته باشد.

حمایت اصلی در روند صعودی

در روند نزولی، حمایت بسیار مهم نزدیک به سطوح ۲۰۲ و ۲۰۰ دلار شکل می‌گیرد. اگر اتریوم نتواند بالاتر از سطح حمایت ۲۰۰ دلاری باقی بماند، ممکن است طی روندی نزولی به سمت حمایت ۱۹۲ دلاری میل کند.

هرگونه ضرر بیشتر زیر حمایت ۱۹۲ دلاری می‌تواند راه را برای افت بیشتر قیمت تا سطوح حمایت ۱۸۲ و ۱۸۰ دلار طی ۲ تا ۳ روز آینده باز کند.

اندیکاتورهای تکنیکال

شاخص قدرت نسبی یک‌ساعته: شاخص قدرت نسبی اتر/دلار در حال حاضر زیر سطح ۴۰ با زاویه‌ای نزولی قرار گرفته است.

سطح اصلی حمایت: ۲۰۰ دلار

سطح اصلی مقاومت: ۲۱۰ دلار

منبع: Newsbtc