بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال همچنان به روند گاوی خود ادامه می‌دهد و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. با این که بیت کوین را پادشاه ارزهای دیجیتال می‌خوانیم، اما از نظر آلت‌کوین‌ها، این اتریوم است که رمزارزهای دیگر را رهبری می‌کند. اتریوم در حال حاضر عملکرد ضعیف‌تری نسبت به بیت کوین دارد، با این حال طبق یک تحلیل، به نظر می‌رسد شاهد رفتار مشابه اتریوم با بیت کوین در سال ۲۰۱۶ هستیم، جایی که روند رشد تصاعدی بیت کوین آغاز شد.

با توجه به تحلیل‌های تکنیکال صورت گرفته توسط یک تریدر، این شانس وجود دارد که اتریوم به زودی از قیمت ۵۰۰ دلار عبور و در صورت ثبات بازار آلت کوین‌ها، بتواند حتی پیشرفت بیشتری را هم تجربه کند.

از بسیاری جهات، حداقل از منظر تکنیکال، اتریوم ستون فقرات بازار آلت کوین‌ها محسوب می‌شود. این مسئله می‌تواند برای توکن‌هایی با ریسک بالاتر هم خبر خوبی باشد، چرا که طبق نظر یک تریدر، اتریوم در شاخص قدرت نسبی (RSI) سیگنال‌های مشابهی نسبت به بیت کوین سال ۲۰۱۶ از خود نشان می‌دهد، رویدادی که پس از آن شاهد یک انفجار گاوی بسیار بزرگ برای بیت کوین بودیم.

رفتار مشابه اتریوم با بیت کوین سال ۲۰۱۶ نشانه چیست؟

در زمان نگارش این مطلب، اتریوم در قیمت ۴۷۱ دلار خرید و فروش می‌شود. هنوز راه زیادی برای این ارز دیجیتال باقی مانده تا بتواند از منطقه مقاومت ۵۰۰ دلاری خود عبور کند، جایی که با یک سطح مقاومت بسیار قدرتمند رو‌به‌رو است.

یک حرکت بالاتر از این قیمت اجازه می‌دهد تا اتریوم زمین را از بیت کوین در اختیار بگیرد و موج تازه‌ای را برای فصل آلت کوین‌ها رقم بزند.

بیشتر بخوانید: چرا قیمت اتریوم به بیش از ۵۰۰ دلار خواهد رسید؟

اما نکته‌ای که باعث جلب توجه تریدرها به سمت اتر شده، رفتار مشابه اتر با بیت کوین سال ۲۰۱۶ است. این رفتار اتریوم را یک تریدر با مقایسه بازه زمانی مشابه در شاخص قدرت نسبی بیت کوین سال ۲۰۱۶ شناسایی کرده است.

اما معنی این رفتار مشابه این است که احتمالا این امکان وجود دارد تا اتریوم وارد یک مرحله سهمی وار شود که نتیجه آن، یک رشد تصاعدی خواهد بود.

رفتار مشابه اتریوم با بیت کوین سال ۲۰۱۶
رفتار مشابه اتریوم با بیت کوین سال ۲۰۱۶

اگر اتریوم در حرکت رو به جلو، راه خود را بر اساس تحلیل صورت گرفته باز کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت تا این ارز دیجیتال وارد مرحله جدیدی در بازار شود و روند گاوی قابل توجهی را آغاز کند.

دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoinist