سختی استخراج اتریوم به بالاترین سطح دو ساله رسید. میزان این سختی با توجه به تعداد ماینرهای فعال در شبکه تعیین می‌شود.

افزایش سختی استخراج اتریوم

داده‌های شرکت تجزیه‌و‌تحلیل بازار گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد، سختی استخراج در بلاکچین اتریوم امروز در حدود ساعت ۱۱:۱۵ به وقت ساعت هماهنگ جهانی، به ۳٫۶۵۰ ترا هش رسید که با اختلاف بسیار کمی از نظر بالاترین میزان در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش گلس نود، در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۸، میزان این سختی به بالاترین حد خود یعنی ۳٫۶۵۱ تراهش رسیده بود.

سختی استخراج اتریوم
توییت گلس نود

این عدد، میزان دشواری استخراج بلوک‌های بلاکچین اتریوم را اندازه‌گیری می‌کند. بلوک‌های استخراج برای پردازش تراکنش‌های اتریوم لازم هستند.

این میزان توسط تعداد ماینرهای فعال در شبکه تعیین می‌شود. افزایش قدرت محاسباتی ماینر سختی را افزایش می‌دهد. با استفاده از میزان سختی اطمینان حاصل می‌شود که بلوک‌ها با سرعتی نامتناسب تولید نمی‌شوند.

نمودار سختی استخراج اتریوم
داده های گلس نود در مورد سختی استخراج اتریوم

سختی استخراج اتریوم در تمام سال در حال افزایش است، اما در اواخر ماه اوت در زمان آخرین رونق امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، اوج گرفت. سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار را به صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم و بازارهای پول واریز کرده و در نتیجه فعالیت در شبکه اتریوم افزایش یافت.

آخرین افزایش سختی به دنبال افزایش قیمت اتریوم رخ داد که برای اولین بار از تابستان ۲۰۱۸ به بیش از ۵۰۰ دلار رسید و ماه‌هاست که در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: آیا در سال ۲۰۲۰ همچنان استخراج ارز دیجیتال سودآور است؟

تأثیر بیت کوین

شاید اتریوم این افزایش را مرهون بیت کوین باشد. قیمت بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، از ابتدای ماه اکتبر که حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار بود، حدود ۸٫۰۰۰ دلار دیگر افزایش یافته است.

سختی استخراج بیت کوین بر اتریوم تأثیرگذار است، اگرچه میزان آن برای بیت کوین بسیار بیشتر و در حد EH/s ۱۳۴/۵۷ است. یک اگزاهش (exahash) برابر یک کنتیلیون هش در ثانیه است.

اوایل این ماه، دشواری استخراج بیت کوین دومین تعدیل بزرگ را در تاریخ ۱۲ ساله خود به ثبت رسانده که تقریباً ٪ ۱۶- کاهش یافته است.

با این حال، ماینرهای بیت کوین تا رسیدن ماینرهای اتریوم به آن‌ها فاصله زیادی دارند.

به نظر شما اتریوم به پای بیت کوین خواهد رسید؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt