همزمان با رکورد شکنی بیت کوین، دومین ارز دیجیتال مهم بازار یعنی اتریوم هم موفق شد به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ دست پیدا کند. اتریوم با جهش ۱۲ درصدی امروز به قیمت ۶۶۰ دلار رسید که از ماه مه سال ۲۰۱۸ تا کنون بی سابقه بود.

رشد ۳۳۵ درصدی اتریوم در یک سال گذشته

با افزایش قیمتی که اتریوم امروز تجربه کرد، در یک ماه گذشته ۳۳ درصد رشد کرد و اگر بازه یک ساله را در نظر بگیریم، اتریوم در یک سال گذشته نزدیک به ۳۳۵ درصد رشد کرده است.

در واقع در آغاز سال جاری میلادی هر واحد اتریوم تنها ۱۴۰ دلار ارزش داشت که در ماه مارس و با شروع پاندمی کرونا تا زیر ۱۱۰ دلار هم سقوط کرد. حالا آن روزها گذشته است و از نظر عملکرد درصدی اتریوم حتی عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین را به ثبت رسانده است.

با این حال اتریوم هنوز تا بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۱٫۳۹۲ دلار در ژانویه ۲۰۱۸ فاصله دارد.

قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۰

اترویم به بالاترین قیمت از ماه سال ۲۰۱۸ رسید

این مطلب راهم مطالعه کنید: پس از افزایش قیمت اتریوم به ۵۸۵ دلار، یک رالی پارابولیک بسیار محتمل است

نکته جالبی که وجود دارد این است که در سال ۲۰۱۷، صرافی مشتقات ارز دیجیتال « CME Group»  از معاملات آتی بیت کوین (Bitcoin futures trading) رونمایی کرده بود که در کوتاه مدت باعث افزایش شدید قیمت بیت کوین شد.  امروز CME  معاملات آتی اتریوم را معرفی کرده است که فوریه سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی خواهد شد.

اگر فرض کنیم که همان اتفاق بیت کوین برای اتریوم هم رخ دهد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت قیمت اتریوم هم به صورت جهشی افزایش پیدا کند.

کاربری به نام « Altcoin Sherpa » در شبکه اجتماعی توییتر گفته است:

اتریوم در سه ساله گذشته همواره ماه دسامبر روند صعودی خود را با نرخ بازگشت سرمایه ۱۰۰ درصد آغاز می‌کند. اتریوم در کمتر از چند ماه آینده به قیمت بالاتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

در حالی که تنها دو هفته تا پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده است، پیش بینی شما از قیمت نهایی اتریوم در سال ۲۰۲۰ چیست؟ به نظر شما اتریوم مانند سه سال پیش می‌تواند در ژانویه به ۱۰۰۰ دلار برسد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: decrypt