بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده از یک رسانه معتبر جمع آوری داده‌های ارز دیجیتال به نام کوین گیکو (CoinGecko)، ارز اتریوم سودآورترین ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ شناخته شد.

بر اساس این گزارش ارز دیجیتال تحت مدیریت ویتالیک بوترین یعنی اتریوم موفق شد با ۱/۶ درصد سود در بین ۳۰ ارز معتبر بازار در جایگاه نخست قرار بگیرد. بر اساس همین گزارش بیت کوین با ۰/۳ درصد و تتر با ۰/۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در طرف مقابل هم ریپل (XRP) با ۱/۳ درصد زیان‌ آورترین ارز در بین ارزهای معتبر معرفی شد.

بر اساس گزارش کوین گیکو بازار ارزهای دیجیتال تا اواسط فوریه ۱۱۶ درصد رشد داشت اما پس از آن کاهشی شد و تنها اتریوم بود که توانست ۱/۴ درصد رشد داشته باشد.

حالا در سه ماهه دوم هم اتریوم به رشد آرام خود ادامه می‌دهد و توانست رشد ۷۸ درصدی بیت کوین پس از سقوط آزاد آن در تاریخ ۱۲ مارس را پشت سر بگذارد. گفتنی است در تاریخ ۱۲ مارس و در طی ۲۴ ساعت  ارزش بیت کوین ۳۵ درصد نزدیک به ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد.

با وجود تقریبا ۴۸ روز بازیابی قیمت توسط بیت کوین و انجام هاوینگ در ماه مه کمی از ریزش بیت کوین جبران شده است اما همچنان در مقایسه با سه ماهه اول همچنان ۲۰ درصد کمتر است.

اتریوم سودآورترین ارز دیجیتال

اتریوم سودآورترین ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش هولدرهای اتریوم نشان‌دهنده دیدگاه مثبت نسبت به اتریوم ۲.۰ است

علت سودآوری اتریوم در سه ماهه دوم چیست؟

برخی نشانه‌های کوچک وجود دارد که به نظر می‌رسد از رشد پایدار اتریوم پشتیبانی می‌کنند.

گزارش اخیر موسسه وایس کریپتو (Weiss Crypto Rating) فعالیت‌های بلاک چین اتریوم افزایش  یافته است و تقریبا مشابه سال ۲۰۱۷ و اوج گیری عرضه‌های اولیه سکه (ICO) قرار دارد، همچنین رکورد ۶ ماه خروج اتریوم از صرافی های ارز دیجیتال وابسته به رشد فعالیت‌های غیرمتمرکز مالی (DeFi) هم از جمله آمارهای جالب توجه اتریوم در سه ماهه دوم است.

شبکه اتریوم در حال حاضر در حال توسعه اکوسیستم غیرمتمرکز مالی و همچنین هزاران توکن برای کاربردهای مختلف است.

کوین گیکو پیش بینی می‌کند بازار به سمت معاملات DeFi و مشتقات حرکت خواهد کرد که می‌تواند تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، ۴۴/۵ درصد رشد را در سرمایه‌گذاری بازارهای ارز دیجیتال به وجود بیاورد.

همچنین آمارهای ماهانه نشان می‌دهد حجم صرافی‌های غیرمتمرکز (DEXs) میزبان اتریوم در ماه ژوئن افزایش یافته است در حالی که حجم مبادلات صرافی‌های متمرکز ۳۲ درصد کاهش داشته است. بر اساس آمار موسسه تجزیه و تحلیل دان (Dune Analytics) حجم کل مبادلات صرافی‌های غیرمتمرکز در پایان ماه مه نزدیک به ۳ میلیارد دلار بوده است.

همچنین قرار است به زودی از اتریوم ۲ هم رونمایی شود. اگر آزمایش شبکه چند کاربره راه‌اندازی شود و بتواند حداقل به مدت ۲ ماه بدون هیچ مشکل و باگ خاصی تا آخر تابستان فعالیت کند، می توانیم امیدوار باشیم فاز صفر اتریوم ۲ تا پایان سال جاری خاتمه یابد و شاهد فاز ۱ در سال ۲۰۲۱ باشیم.

اتریوم ۲ در تلاش است تا با جایگزینی مکانیسم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) به جای اثبات کار (Proof of Work) باعث بهبود در مقیاس‌پذیری، امنیت و سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه عمومی اتریوم شود. بوترین معتقد است اتریوم توانایی پردازش ۱۰۰٫۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پیدا خواهد کرد.

بررسی داده‌های بلاک چین اتریوم نشان می‌دهد تعداد آدرس های فعال روزانه اتریوم در روز ۲۹ ژوئن به بالاترین رقم در ۲ سال گذشته یعنی ۴۸۶٫۰۰۰ آدرس فعال رسیده است.

با وجود اینکه فعالیت کلی اکوسیستم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماهه اول ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد، موسسه DappRadar گزارش داد در ماه ژوئن فعالیت روزانه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ۶ درصد کاهش داشته است. به نظر می‌رسد این کاهش به دلیل قیمت بالای گس اتریوم باشد که باعث کاهش فعالیت‌های مربوط به بازی و گیمینگ در بستر اتریوم شده است.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود در مورد اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: ۸btc