اتریوم، دومین ارز دیجیتال جهان از لحاظ ارزش بازار، به بیش از ۴۰۰۰ دلار رسیده است. به نظر می‌رسد خبر پیشنهاد راه‌اندازی ETF اتریوم در ایالات متحده و بروزرسانی قریب‌الوقوع بلاکچین آن از عوامل مهی هستند که باعث شده‌اند شاهد اتریوم ۴ هزار دلاری باشیم.

اتریوم ۴ هزار دلاری

اتریوم هفته گذشته را با رشد چشمگیری به پایان رساند. روز دوشنبه، قیمت به ۳۰۰۰ دلار رسید. روز بعد به ۳۵۰۰ دلار رسید و همچنان به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهد

اتریوم با ارزش بازار حدود ۴۶۰ میلیارد دلار، همچنان بعد از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد. با این حال، ممکن است این ترتیب تغییر کند.

در حالی که بیت کوین نوعی پول نقد دیجیتال است، اتریوم فراتر از پول نقد دیجیتال است. بلاکچین اتریوم امکان ساخت امور مالی غیرمتمرکز را از طریق استفاده پیشگامانه از قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر می‌کند.

به لطف قراردادهای هوشمند اتریوم، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) طی سال گذشته رشد گسترده‌ای داشته است. اولاف کارلسون وی (Olaf Carlson-Wee)، بنیانگذار Polychain Capital، تخمین می‌زند که حدود ۷۵ میلیارد دلار در سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز حاکم بر این صنعت قفل شده باشد.

چارت قیمت اتریوم ۴ هزار دلاری

چارت ۴ ساعته قیمت اتریوم

اکنون ارزش بازار اتریوم به ارزش بازار جی پی مورگان نزدیک شده است که در حدود ۴۸۸ میلیارد دلار است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت اتریوم

خبر خوب برای اتریوم

بزرگترین خبر برای اتریوم در این هفته روز جمعه منتشر شد، زمانی که شرکت مدیریت دارایی VanEck پیشنهادی را برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای اتریوم به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه داد.

ETF ابزار مالی است که سرمایه‌گذاران از طریق آن می‌توانند بدون خرید مستقیم، روی دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کنند. ETFها راهی ارزان و قانونی برای سرمایه‌گذاران جهت خرید ارزهای دیجیتال در بازار سهام هستند. راه‌اندازی ETF باعث جذب انبوهی از موسسات مالی ثروتمند می‌شود که در شرایط معمولی به سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال نخواهند رفت.

کانادا پیشرو در راه‌اندازی ETF

امسال چهار ETF اتریوم در کانادا راه‌اندازی شده است. سه مورد اول توسط شرکت‌های Purpose، Evolve و CI Global Asset Management راه‌اندازی شدند. حجم معاملات آنها در هفته اول به ۱۳۸ میلیون دلار رسید. همین سه شرکت در اوایل سال جاری ETFهای موفق بیت کوین را در کانادا راه‌اندازی کردند. چهارمین ETF کانادایی اتریوم توسط شرکت ۳iQ در اواخر ماه گذشته راه‌اندازی شد.

همچنین، پیش‌بینی‌های خوبی در مورد اتریوم ۲ وجود دارد. قرار است این ارتقا باعث شود که اتریوم سریع‌تر و ارزان‌تر شده و کمتر به محیط زیست آسیب برساند. نسخه فعلی بلاکچین اتریوم اواخر امسال با نسخه ۲ ادغام می‌شود.

آیا با دیدن اتریوم ۴ هزار دلاری می‌توانیم به زودی انتظار رسیدن قیمت به ۱۰ هزار دلار را داشته باشیم؟ نظر شما چیست؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که برای اطلاع از اخبار روز ارزهای دیجیتال ما را در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، توییتر و اینستاگرام دنبال کنید.

منبع: decrypt