قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، با افزایش ۲۰ درصدی به ۷۳۱ دلار رسیده است. اتریوم از ساعت ۶ بعد از ظهر دیروز از ۶۳۳ دلار به قیمت فعلی خود رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰درصد رشد داشته است. این بالاترین قیمت اتریوم از ماه مه ۲۰۱۸ است. ارزش بازار اتریوم در حال حاضر ۷۹/۸ میلیارد دلار است.

نمودار رشد قیمتی اخیر اتریوم

نمودار رشد قیمتی اخیر اتریوم

جهش اتریوم به دنبال جهش بیت کوین اتفاق افتاد. بیت کوین دیروز به بالاترین قیمت خود، ۲۸۵۰۰ دلار رسید، حدود ۹۰۰۰ دلار بالاتر از قیمت‌اش در سال ۲۰۱۷. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است. با این وجود، برخلاف بیت کوین، اتریوم در این دوره هنوز موفق به شکست رکورد قبلی خود نشده‌است. اوج قیمت اتریوم، ۱٫۴۳۲ دلار است که در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد.

حجم قابل توجهی از معاملات اتریوم در هشت صرافی ردیابی شده‌است. ارزش معاملات در این صرافی ها بیش از ۲.۳ میلیارد دلار و متوسط ​​حجم روزانه نسبت به هفت روز گذشته ۲.۱۷۵ میلیارد دلار است.

معاملات اتریوم در ۸ صرافی بزرگ در ۲۴ ساعت گذشته

در تابستان گذشته، وقتی اتریوم توانست حجم قابل توجه ۱۵ میلیارد دلار از طریق پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز جذب خود کند، توجه زیادی را به خود جلب کرد. این اصطلاح به پروتکل‌های وام بدون توقیف، مبادلات و دارایی‌های مصنوعی اشاره دارد. برخی از پروتکل‌ها بازدهی سالیانه چند هزار درصدی را ارائه می‌دهند، اگرچه بسیاری از آنها نیز به فروپاشی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: چرا قیمت اتریوم به بیش از ۵۰۰ دلار خواهد رسید؟ این سه دلیل به این سوال پاسخ می‌دهند

دو میلیون اتریوم در شبکه اتریوم ۲ حبس شده است

از زمان نگارش این مقاله، بیش از ۲ میلیون اتریوم در قرارداد سهام‌گذاری اتریوم ۲.۰ قفل شده است. با قیمت فعلی اتریوم، ۷۳۱ دلار، ارزش آن حدود ۱.۴ میلیارد دلار است. این همچنین بدان معنی است که با توجه به داده‌های Dune Analytics، این مقدار قفل شده در اتریوم ۲ به میزان ۳۸۰ درصد از میزان مورد نیاز شبکه بیشتر است.

اتریوم ۲.۰ در صدد است تا شبکه اتریوم را سریع‌تر و ارزان‌تر کند.

در حال حاضر، اتریوم از تنگناهای بزرگی رنج می‌برد. در تاریخ ۲ سپتامبر، شبکه چنان مسدود شد که هزینه یک معامله اتریوم به طور متوسط به ​​۱۴/۵ دلار رسید. مردم اتریوم خود را به قرارداد سهام در شبکه اتریوم ۲.۰ می‌فرستند، چرا که اتریوم در هنگام راه اندازی شبکه برای پردازش تراکنش‌ها به سهام‌داران پول پرداخت خواهد کرد. این مدل، جایگزین مدل اثبات کار قدیمی می‌شود، جایی که ماینرها برای تأیید معاملات از پردازش محاسباتی استفاده می‌کردند.

آیا اتریوم موفق به شکست رکورد خود خواهد شد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: decrypt