این هفته اتر ۴۰ درصد قیمت خود را از دست داد و حتی به حدود۱۰۰ دلار رسید. در ساعات اخیر، اتر با اندکی افزایش قیمت به محدوده۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار رسیده است.

تحلیل هفتگی بازار رمزارز از سایت Coin360

با این حال، در سال ۲۰۱۷، اتر و بیت‌کوین شاهد افزایش قیمت بسیار خوبی بودند. علاوه بر این، تعداد توییت‌هایی که به اتریوم اشاره داشتند نیز افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشت. تعداد توییت‌ها در طول سال ۲۰۱۷ به میانگین۱۲ هزار ۶۲۲ توییت در طول روز می‌رسید. در سال ۲۰۱۸، سالی که اتر بازده منفی ۷۸.۶ درصدی داشت، میانگین تعداد توییت‌ها به ۱۵ هزار و ۲۹ توییت رسیده بود که بالاترین میزان در طی این سال‌ها به شمار می‌رود.

در این بین، این میانگین‌های سالانه به‌طور قابل توجهی در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و به ۴ هزار و ۶۲۱ توییت در روز رسید.

تعداد توییت‌های روزانه از ژانویه ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۲۰

توییت‌ها و تاثیر آن‌ها بر حجم اتر در سال ۲۰۱۷

با تحلیل رابطه حجم روزانه اتر و تعداد روزانه توییت‌هایی که به اتریوم اشاره دارند می‌توان به رابطه معنی‌داری در سرتاسر سال ۲۰۱۷ دست یافت. با افزایش یک درصدی تعداد توییت‌ها، حجم اتر ۱.۶۱۲ درصد در همان روز افزایش داشت.

رابطه مثبت مشابهی نیز برای پیش‌بینی حجم معاملات آینده با استفاده از توییت‌های روزانه وجود داشت. با افزایش یک درصدی حجم توییت‌ها، حجم معاملات اتر در روز بعد افزایشی ۴۱.۵۸ درصدی داشت.

تعداد توییت‌های روزانه از ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۷

روند حجم در طول سال ۲۰۱۸ ادامه یافت اما در سال ۲۰۱۹ منفی شد

در سال ۲۰۱۸، رابطه بین توییت‌هایی که از هشتگ اتریوم استفاده می‌کنند با میزان حجم تراکنش مثبت بود. البته این روند و حجم نسبت به چارچوب زمانی مشاهده‌شده در سال ۲۰۱۷ میزان کمتری داشت. با افزایش یک درصدی تعداد توییت‌ها، حجم اتر افزایشی ۰.۳۲۱ درصدی داشت.

در مورد امکان پیش‌بینی حجم روز بعد توسط تعداد توییت‌ها، تاثیر کمتری نسبت به سال ۲۰۱۷ در این رابطه دیده شد. در سال ۲۰۱۸، با افزایش یک درصدیِ تعداد توییت‌ها در یک روز مشخص، حجم اتر افزایشی ۰.۲۹۶ درصدی در روز بعد داشت.

علی‌رغم تاثیر مثبتی که بین توییت‌های اتریوم و حجم معاملاتی در سرتاسر سال وجود داشت، رابطه بین این دو متغیر در سال ۲۰۱۹ روندی معکوس را نشان می‌داد. با افزایش یک درصدی تعداد توییت‌ها، حجم معاملاتی ۰.۱۶۷ درصد کاهش داشت. تاثیری مشابه نیز در مورد تعداد توییت‌ها و پیش‌بینی حجم معاملاتی روز بعد رخ داد. با یک درصد افزایش تعداد توییت‌ها، حجم معاملاتی روز بعد ۰.۲۲۲ درصد کاهش داشت.

این مسئله بسیار جالب است زیرا بازده اتر در سال ۲۰۱۹ اندکی منفی بود و باعث کاهش ۲.۸۶ درصدی در بازده کل می‌شد. به نظر می‌رسد که، همگام با بازدهی دلسردکننده برای سرمایه‌گذاران، افزایش تعداد توییت‌ها باعث کاهش خرید و فروش اتر در این سال شده است.

توییت‌ها هیچ تاثیری بر بازده ندارند

هدف اصلی ترسیم این رابطه تعیین این مسئله است که آیا تعداد توییت‌ها تاثیری مستقیم بر بازده در آینده دارند یا خیر. یافته‌ها نشان می‌دهند که رابطه معنی‌داری بین متغیرهای این سال‌ها وجود ندارد.

آیا سال ۲۰۲۰ روند سال ۲۰۱۷ را دنبال خواهد کرد؟

اتر از حدود ۱۳۰ دلار در شروع سال به ۲۷۴ دلار در اواسط فوریه رسید، بازدهی ۱۱۱ درصدی. پس از این افزایش چشمگیر قیمت، کل بازار با اصلاحی مواجه شد که باعث کاهش قیمت اتر تا ۸۶ دلار شد. در روزهای اخیر، قیمت اتر بهبود یافته و به اندکی بالاتر از ۱۲۰ دلار رسیده است.

در همین زمان، تعداد توییت‌هایی که از هشتگ اتریوم استفاده می‌کنند روندی روبه‌رشد داشته و از میانگین تعداد روزانه ۳ هزار و ۲۱۸ در ژانویه به میانگین ۴ هزار و ۳۵۵ توییت بین فوریه و ۵ مارس رسیده است. افزایش قابل ملاحظه‌ تعداد توییت‌ها بین ۱۳ فوریه و ۲۸ فوریه اتفاق افتاد.

تعداد توییت‌های روزانه از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ تا ۵ مارس ۲۰۲۰

با اینکه به نظر می‌رسد رابطه اندکی بین روند توییت‌ها و افزایش قیمت اتر وجود داشته باشد، اما رابطه معناداری بین تعداد توییت‌ها و بازده اتر در سال ۲۰۲۰ مشاهده نمی‌شود.

با این حال، همانطور که در سال‌های گذشته مشاهده شده، رابطه مشخصی بین تعداد توییت‌ها و حجم اتر وجود دارد. هنگامی که توییت‌هایی که از هشتگ اتریوم استفاده می‌کنند یک درصد افزایش داشته باشند، حجم معاملاتی اتر تا ۱.۲۵۶ درصد افزایش می‌یابد.

با درنظرگرفتن قابلیت پیش‌بینی حجم آینده معاملات، درمی‌یابیم که روندی مشابه با آنچه در سال‌های گذشته مشاهده شد وجود دارد. با افزایش یک درصدی تعداد توییت‌های امروز، حجم معاملاتی اتر در روز آینده ۱.۱۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

سه رمزارز برتر و تعداد توییت‌های آن‌ها

تحلیل بیت‌کوین (BTC) و ریپل (XRP) در طول این سال‌ها (بین ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹) در خصوص توییت‌هایی که از هشتگ هر کدام از این ارزها استفاده می‌کنند و بازده و حجم معاملاتی آن‌ها نتایجی همراستا با آنچه در مورد اتر مشاهده شد به دست می‌دهد. البته، رابطه‌ بین تعداد توییت‌ها و بازده تنها در برخی موارد معدود اتفاق می‌افتد.

با مقایسه نتایج قبلی در مورد اتر، درمی‌یابیم که نتایج مشابهی در مورد تحلیل حجم وجود دارد اما چنین رابطه‌ای در خصوص بازده وجود ندارد.

با نگاهی رو به آینده، بر اساس تجزیه و تحلیل سه رمزارز برتر، سرمایه‌گذاران می‌توانند دیدگاه روشنی در مورد رابطه بین‌ توییت‌ها و حجم معاملات داشته باشند که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت به آن‌ها کمک کند.

منبع: cointelegraph.com