در صنعت رمزارز یا کریپتو، کاربران و فعالان حاضر در این عرصه همیشه تقاضا و انتظار امنیت بیشتر برای دارایی‌های خود را دارند. حال، با کیف پول ضد کوانتوم EnQlave به نظر می‌رسد که نگرانی این افراد به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

همان طور که گفته شد، سرمایه گذران و فعالان بازار و عرصه رمزارز و بلاک چین، همیشه نگران امنیت دارایی‌های خود هستند و برای پیدا کردن و یافتن کیف پول بی نقص، جست و جو می‌کنند. با این که احتمال کلاه برداری و سرقت، مخصوصا با کیف پول‌های آنلاین، بسیار کم است، اما نگرانی‌های جدیدی پیرامون سرقت کوانتوم ایجاد شده که به نظر خطرناک و جدی می‌رسند. طبق اطلاعاتی که داریم، به نظر می‌رسد که سخت‌افزار کوانتوم می‌توانند به صورت موثر، پروتکل‌های امنیتی را از بین برده و دارایی رمزارز افراد را به خطر بیندازد. برای جلوگیری از این پیشامد‌های خطرناک و غیر قابل جبران، باید تدابیر و راه حل‌هایی یافت شود که خطرهای جدید را از بین ببرد.

خوشبختانه می‌توانیم اعلام کنیم که یک گروه توسعه دهنده با نام enQlave team توانسته‌اند برای این مشکل، یک راه جدید پیدا کنند و کیف پول ضد کوانتوم EnQlave را برای اتریوم معرفی نمایند. به شکل دقیق‌تر، باید توضیح دهیم که کاربران با استفاده از این کیف پول، این فرصت را دارند تا اتر و توکن‌های ERC20 خود را محفوظ کرده و آن‌ها را در برابر دزدی کوانتومی، در امان نگه دارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین کیف پول‌های ریپل در سال ۲۰۲۰

این موضوع همچنین بدان معنی است که توکن منفی QRL به عنوان اولین توکن ضد کوانتومِ اتریوم، تبلیغ و معرفی خواهد شد. علاوه بر این، بد نیست اشاره کنیم که کیف پول ضد کوانتوم EnQlave با سری کیف پول‌های سخت افزاری سازگاری دارد. تراکنش‌های خارج از مرز با امضای پیش فرض ECDSA برای اتریوم ثبت می‌شوند و همچنین پای امضای XMSS از طرف کلید عمومی نیز به قضیه باز می‌شود.

هم‌اکنون، کیف پول ضد کوانتوم EnQlave در حد یک نمونه اولیه بوده و هنوز به مرحله تولید و آماده‌ به کار نرسیده است علاوه بر این، تمام کد‌ها به صورت باز یا Open Source خواهد بود.

نظر شما در مورد کیف پول ضد کوانتوم EnQlave چیست؟

منبع: Themerkle