مدتی است که اتریوم با خبر رونمایی از نسخه اتریوم ۲ بر سر زبان‌ها افتاده است و هر روز هم از تغییرات اساسی این بلاک چین خبرهایی به گوش می‌رسد. ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم در یکی از اظهارنظرهای جالب در مورد این به‌روزرسانی گفته است اتریوم ۲ توانایی پردازش ۱۰۰٫۰۰۰ تراکنش در ثانیه را خواهد داشت. یکی از دلایلی که پیش بینی می‌شود ارزش اتریوم در آینده افزایش خواهد یافت همین امر است.

ویتالیک بوترین گفته است توسعه دهندگان برای سرعت بخشیدن به توسعه اتریوم ۲ که تا کنون هم انتظار برای آن طولانی شده است در حال تلاش هستند.

از آنجایی که اتریوم ۲ از مکانیسم اجماع اثبات کار (proof-of-work) به سمت اثبات سهام (proof-of-stake) تغییر می‌کند مقیاس‌پذیری و عملکرد بلاک چین افزایش خواهد یافت.

بوترین در توییتر اعلام کرد تغییر به اتریوم ۲ یک شبه اتفاق نخواهد افتاد اما به مرور زمان مقیاس شبکه امکان پردازش ۱۰۰٫۰۰۰ تراکنش در ثانیه اتریوم را فراهم خواهد کرد.

طبق گفته بوترین اتریوم به احتمال زیاد بعد از انتقال به اتریوم ۲ روی به‌روزرسانی‌ها تکیه خواهد کرد. به این معنی که راهکارها و فناوری‌هایی که به عنوان لایه دوم روی بستر اتریوم قرار می‌گیرند، قبل از به‌روزرسانی مستقیم، باعث افزایش سرعت شبکه می‌شوند.

پردازش ۱۰۰٫۰۰۰ تراکنش در ثانیه اتریوم

صحبت‌های ویتالیک بوترین در مورد سرعت تراکنش در اتریوم ۲

این مطلب راهم مطالعه کنید: فاز صفر اتریوم ۲ روز دوشنبه ۲۹ ژوئن راه اندازی خواهد شد

طبق توییت بوترین:

مقیاس‌پذیری اتریوم  ۲ برای داده‌ها قبل از مقیاس‌پذیری اتریوم ۲ برای محاسبات عمومی در دسترس خواهد بود. به این معنی در چند سال آینده این به‌روزرسانی‌ها پارادایم اصلی مقیاس‌پذیری خواهند شد: ابتدا ۲/۳ هزار تراکنش در ثانیه برای اتریوم ۱ در لایه داده‌، سپس ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه برای اتریوم ۲.

گفتنی است که هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی از اتریوم ۲ مشخص نشده است.

یکی از کاربران ارزهای دیجیتال در کامنتی به بوترین گفته است: «شما باید سریع‌تر عمل کنید، چرا که جایگزین‌هایی مانند ADA و ZIL ممکن است وارد عرضه شوند و جای اتریوم را بگیرند.»

البته در زمان نگارش این مطلب معامله اتریوم وضعیت مناسبی ندارد و قیمت اتر هم در حدود ۲۲۵ دلار معامه می‌شود.

به نظر شما پیش‌بینی‌ها برای افزایش قیمت اتریوم درست است؟ فراموش نکنید نظرها و تجربیات خود را از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptogazette