در چند روز و هفته‌های گذشته، اتریوم و کل بازار ارزهای دیجیتال با تلاطم‌های شدیدی روبرو بوده‌اند. فشار فروش برای اتریوم در منطقه بالای ۶۰۰ دلار بسیار شدید بوده و ممکن است باعث تضعیف مداوم آن شود. یک تریدر خاطر نشان کرده که روند بعدی بازار بیشتر یا به‌طور کامل به بیت کوین بستگی خواهد داشت. وی اشاره کرده که طی هفته‌های آتی انتظار تصحیح قیمت اتریوم و اصلاحات جدی را دارد و خاطرنشان کرده که علائم متعددی از افزایش بیش از حد (overextension) وجود دارد.

شاید روند صعودی نتواند مانع تصحیح قیمت اتریوم شود

این امر روند نزولی عملکرد ضعیف اتریوم در برابر بیت کوین (BTC) را که از اواخر سال به این معضل گرفتار شده، تداوم خواهد بخشید. قیمت اتریوم (ETH) و سایر ارزهای دیجیتال در طی چند ساعت گذشته شاهد یک بازگشت قابل توجه بوده‌اند که به دلیل کاهش قیمت بیت کوین از ۲۴٫۲۰۰ دلار بوده است.

بدون شک، کل روند بازار در مرحله بعدی به بیت کوین بستگی دارد، زیرا بیت کوین نقش راهنما را برای آلت کوین‌ها از جمله اتریوم دارد.

یکی از تریدرها متذکر شده که اتریوم برخی علائم ضعف تکنیکال مستقل را از خود نشان می‌دهد که ممکن است باعث شود شاهد نزول قیمت بیشتری باشد.

وی به طور خاص به اندیکاتور استوکاستیک RSI اتریوم به عنوان شاخصی اشاره می‌کند که از قله‌های قبلی با موفقیت عبور کرده و اکنون یکبار دیگر نزول ناگهانی را نشان می‌دهد.

علائم نزولی استوکاستیک RSI

چارت هفتگی ETH/USD و نشانه های نزولی اندیکاتور استوکاستیک RSI

بیشتر بخوانید: قیمت اتریوم به بالاترین سطح از ماه مه سال ۲۰۱۸ رسید؛ مقصد بعدی ۱۰۰۰ دلار است؟

تلاش اتریوم برای به دست آوردن مومنتوم همزمان با سقوط بازار

در زمان نوشتن این مقاله، اتریوم با قیمت فعلی خود یعنی ۶۱۳ دلار، کمتر از ۴ درصد معامله می‌شود. این امر نشان‌دهنده یک افت قابل توجه نسبت به قیمت ۶۷۰ دلار است که دیروز به آن رسیده بود.

روند اتریوم در میان مدت عمدتاً به این امر بستگی دارد که آیا خریداران می‌توانند در برابر شکست به زیر ۶۰۰ دلار مقاومت کنند یا خیر و اینکه همچنان می‌توانند این سطح را به عنوان سطح حمایت پایه و بلند مدت حفظ کنند یا نه.

اتریوم ممکن است شاهد تصحیح قیمت عمده‌ای در هفته‌های آینده باشد

یکی از تریدرهای محبوب ارزهای دیجیتال در توئیت اخیر خود توضیح داده که وی معتقد است اتریوم ممکن است در آستانه یک اصلاح قیمت قابل توجه باشد.

استدلال وی این است که این امر طی چند هفته آینده به دلیل وجود یک نشانه نزولی شاخص استوکاستیک RSI رخ خواهد داد.

اتریوم صعودی است اما… من در هفته‌ها و ماه‌های آینده انتظار تصحیح قیمت اتریوم را دارم (البته این امر خیلی به BTC و ETH/BTC بستگی دارد). شاخص هفتگی استوکاستیک RSI با موفقیت قله‌های ETH را پشت سر گذاشته است.

در چند روز آینده مشخص می‌شود که آیا اتریوم واقعاً عملکرد ضعیف‌تری در برابر بیت کوین دارد یا خیر، یا اینکه به زودی می‌تواند شاهد کمی پیشرفت باشد.

به نظر شما آیا اتریوم به روند صعودی خود ادامه داده یا اینکه دچار یک تصحیح قیمت عمده خواهد شد؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinist