اخیرا پلتفرم خریدوفروش ارز دیجیتال اسپانیایی ۲gether‌ مورد حمله هکرها قرار گرفته و چیزی حدود ۱/۴ میلیون دلار از دست داده است. مدیران این شرکت می‌گویند نمی‌توانند پول کاربران‌شان را برگردانند.

رامون فراز استرادا، مدیر اجرایی این پلتفرم روز ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در توییتر اعلام کرد که حساب‌های کاربری این پلتفرم هک شده و هکرها توانسته‌اند به کلیدهای خصوصی آنها دسترسی پیدا کنند. بعد از اعلام خبر هک ۲gether این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که از پس جبران سرمایه ازدست‌رفته برنمی‌آید و ظرفیت مالی شرکت نمی‌تواند این مقدار را پوشش دهد. درعوض این شرکت توکن اختصاصی خودش، ۲GT را برای جبران سرمایه کاربرانش پیشنهاد داده است.

۲gether در این بیانیه نوشته است: طی دو روز پس از هک، تمام تلاشمان را برای پوشش سرمایه ازدست‌رفته انجام دادیم. تا همین دقایق پیش نیز در  حال مذاکره با یک تیم سرمایه‌گذار بودیم. اما با نهایت تاسف باید اعلام کنیم که نتوانستیم با این تیم به توافق برسیم.

روز ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) هکرها توانستند حدود ۱/۴ میلیون دلار از این پلتفرم خریدوفروش ارز دیجیتال بدزدند. این مقدار ۲۷ درصد کل سرمایه ۲gether‌ است. هنوز جزئیات بیشتری از این حمله و طرز هک شدن پلتفرم منتشر نشده است.

«ما می‌خواهیم که در جبران مقدار ارز دجیتال دزدیده شده (۲۶/۷۹ درصد دارایی شما قبل از هک)، به همان میزان توکن ۲GT‌ به شما پرداخت کنیم. قیمت هر ۲GT پنج سنت حساب می‌شود.»

«البته این اطمنیان را به شما می‌دهیم که همچنان تمام تلاش‌مان را برای جذب سرمایه  انجام می‌دهیم تا بتوانیم تمام ارزهای دیجیتالی را که از دست داده‌اید جبران کنیم.» توکن ۲gether فقط در تراکنش‌های داخلی این پلتفرم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: پرداخت ۴۱۴ بیت کوین باج توسط شرکت CWT به هکرها

این صرافی برنامه دارد تا در بخش Ask-Me-Anything سایت Reddit آخرین اطلاعات این حمله را اطلاع دهد و پاسخگوی سوالات کاربرانش باشد. به‌خصوص درباره زمان نامعلوم پرداخت غرامت به کاربرانش، که البته طبق گفته ۲gether زمان آن را در شبکه‌های اجتماعی اعلام خواهد کرد.

این صرافی دومین پلتفرم اروپایی است که عرض چند هفته مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. پلتفرم قبلی، صرافی انگلیسی کاشا بود که اوایل ماه ژوئیه، ۳۳۶ بیت کوین، معادل ۳ میلیون دلار را طی یک حمله هکری از دست داد. کاشا می‌گوید هکرها یکی از کیف پول‌هایش در سایت Blockchain.com را که مخصوص بیت کوین بوده هک کرده‌اند. به نظر می‌رسد هکرها با استفاده از یک بدافزار در یکی از کامپیوترهای این صرافی به این کیف پول دسترسی پیدا کرده باشند.

شما درباره حمله هکرها به صرافی‌ها و پلتفرم‌های خریدوفروش، که این روزها خبرهای زیادی از این موارد می‌شنویم، چیست؟ حتما نظرهایتان را در کوین‌نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoin.com