صرافی بیترکس (Bittrex) تا این لحظه آخرین صرافی است که قطع ارتباط با ریپل را اعلام کرده است. این اطلاعیه پس از آن اعلام شد که SEC اتهاماتی را در ارتباط با اوراق بهادار به شرکت ریپل وارد کرد.

صرافی بیترکس امروز اعلام کرد که ریپل، چهارمین رمز ارز بزرگ را از لیست خود حذف می‌کند. این اطلاعیه یک هفته پس از آن اعلام شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شرکت ریپل را به فروش ۱/۳ میلیارد دلار از این سکه بدون ثبت به عنوان اوراق بهادار متهم کرد. این صرافی در توییت خود نوشت:

بازارهای معاملات ریپل، روز جمعه ۱۵ ژانویه در ساعت ۴ بعدازظهر به وقت PST حذف خواهند شد.

سقوط قیمت در پی قطع ارتباط با ریپل

از زمان اعلام اتهامات SEC در ۲۲ دسامبر، بازار ریپل ۶۶٪ سقوط کرده است. در زمان نوشتن این مقاله، ریپل با قیمت ۰/۲۰ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

صرافی بیترکس یازدهمین صرافی یا صندوقی است که معاملات ریپل را از لیست خود حذف یا آن را معلق کرده است. Coinbase ، OKCoin ، Beaxy ، Galaxy Digital ، B2C2 ، Bitstamp ، Jump Trading ، Bitwise ، CrossTower و OSL اطلاعیه‌های مشابهی را منتشر کرده‌اند.

معاملات ریپل همچنان در صرافی بایننس و کراکن باز است.

بیشتر بخوانید: تاریخ اولین دادگاه ریپل مشخص شد

علت قطع ارتباط صرافی بیترکس با بازارهای ریپل

در بیانیه‌ای که منتشر شده آمده است:

بیترکس بازارهای ریپل را روز جمعه، ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ در ساعت ۴ بعدازظهر (PST) حذف خواهد کرد. تا اطلاع ثانوی، پس از قطع ارتباط با ریپل، مشتریان همچنان به کیف پول ریپل خود در بیترکس دسترسی خواهند داشت. هرگونه به روزرسانی بیشتر از طریق توییتر یا بخش پشتیبانی مشتری ارائه خواهد شد.

در دادخواست SEC ادعا شده که ریپل ۱/۳ میلیارد دلار XRP را از طریق فروش اوراق بهادار ثبت نشده از سال ۲۰۱۳ به فروش رسانده و همچنان هم به این کار ادامه می‌دهد. ریپل لبز همچنان این ادعاها را رد می‌کند و در بیانیه جدیدی گفته:

SEC عدم اطمینان بیشتری به بازار وارد کرده و به جامعه‌ای که قرار است از آن محافظت کند آسیب رسانده است. تعجب‌آور نیست که برخی از فعالان بازار واکنشی محافظه‌کارانه نشان دهند.

صرافی بیترکس در جمع صرافی های حذف کننده ریپل

صرافی بیترکس هم برای قطع ارتباط با ریپل به جمع چندین صرافی دیگر پیوست

صرافی بیترکس

صرافی بیترکس در سال ۲۰۱۴ در سیاتل، واشنگتن توسط مهندسین امنیت سایبری، بیل شیهاارا (Bill Shihara)، ریچی لای (Richie Lai) و رامی کاواچ (Rami Kawach) تأسیس شد و جفت ارزهای XRP را با BTC ، ETH ، USDT و USD ارائه می‌دهد. این صرافی ارز دیجیتال، به اینکه تقریباً همه ارزهای دیجیتال را عرضه می‌کند معروف است. این شرکت در آوریل ۲۰۱۹ با از دست دادن فرصت برای دریافت مجوز برای فروش «ارز مجازی»، از فعالیت در نیویورک منع شد.

شاید صرافی بعدی، بایننس باشد

Swipe Wallet صرافی بایننس از ۵ ژانویه ریپل را از لیست تمام کاربران ایالات متحده حذف خواهد کرد. به همین دلیل، انتظار می‌رود بخش بایننس در آمریکا در آینده نزدیک ریپل را حذف کند.

سوال بزرگتر این است که آیا بایننس، ریپل را با توجه به اینکه به کاربران ایالات متحده سرویس نمی‌دهد، روی پلتفرم خود نگه می‌دارد یا نه. با توجه به اینکه حجم مبادلات روزانه جفت ارز XRP/USDT در این صرافی ۸۱۳٫۹۹۴٫۶۶۷ دلار است، حذف احتمالی آن از فهرست این صرافی ویرانگر خواهد بود.

فشار SEC به بایننس برای قطع ارتباط با ریپل

آدام کوکران (Adam Cochran)، یکی از شرکای Cinneamhain Ventures، معتقد است که ممکن است SEC برای حذف ریپل از فهرست بایننس برای مشتریان بین‌المللی، این صرافی را تحت فشار قرار دهد.

بایننس به طور معمول تا زمانی که کاربران ایالات متحده را نداشته باشد به فشارهای SEC اهمیتی نمی‌دهد. اما اگر SEC اعلام کند XRP به دلیل ماهیت رابطه با ریپل یک جرم و تخلف در ایالات متحده محسوب می‌شود، می‌تواند Binance US را تحت فشار قرار دهد تا آنها را وادار به رعایت قوانین بین‌المللی کند.

در مورد آینده قطع ارتباط با ریپل و حذف معاملات آن از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال چه نظری دارید. شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt