صرافی محبوب مشتقات ارزهای دیجیتال FTX طی خبری اعلام کرد که کاربران این پلتفرم از این پس می‌توانند با بیت کوین سهام‌های شناخته شده‌ شرکت‌های مطرح وال استریت از جمله آمازون، اپل، فیسبوک، تسلا و غیره را خریداری کنند. خرید سهام وال استریت با بیت کوین می‌تواند پای مردم را بیش از پیش به سهام‌گذاری روی شرکت‌های عظیم جذب کند.

این صرافی با همکاری شرکت مالی آلمانی CM Equity AG و دارایی دیجیتال سوئیسی AG همکاری می‌کند تا شرایط را برای ارائه زوج‌های بیت کوین/وال استریت ممکن کند. در حال حاضر ۱۲ انتخاب بین زوج‌های کریپتو/سهام برای معامله در پلتفرم FTX قرار می‌گیرد.

در کنار اپل، تسلا و آمازون، سهام‌های بزرگ دیگری نظیر نتفلیکس، فیسبوک، S&P 500 در این پلتفرم در دسترس خواهند بود. طبق گزارش ارائه شده، این حرکت از سوی صرافی FTX بخشی از هدف ایجاد شور و اشتیاق در صنعت ارزهای دیجیتال برای محبوب‌سازی توکن‌های اوراق را دنبال می‌کند. همچنین ایجاد این امکان، سرمایه‌گذارانی را هدف قرار می‌دهد که دسترسی به سهام‌های مختلف از طریق بازارهای سنتی برای آن‌ها امری غیرممکن یا نامناسب به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید: همبستگی بیت کوین و بازار سهام امریکا چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟

خرید سهام وال استریت با بیت کوین برای دسترسی بهتر و آزادتر به سرمایه‌‌گذاران

سم بنک‌من (Sam Bankman) مدیرعامل صرافی FTX در خصوص سهام وال استریت با بیت کوین می‌گوید:

برای خیلی از مردم دسترسی به سهام بسیار سخت و گاها غیرممکن است. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما این روش‌ها معمولا کهنه و پر دردسر هستند.

او همچنین اضافه کرد که توکن‌های مرتبط با این کار بسیار شبیه به ضامن یا صندوق قابل معامله (Exchange Traded Fund) عمل می‌کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند آن‌ها را در صرافی FTX معامله کنند، اما به دلیل مسائل قانون‌گذاری CM Equity که وظیفه نگهداری از اوراق را برعهده دارد، نیاز است تا توکن‌ها را نقد کنید.

در این گزارش ذکر شده است که هولدینگ این توکن‌ها کارمزد ندارد اما در خصوص انجام معاملات، کارمزدها بر اساس زوج مورد نظر، محاسبه خواهند شد.

صرافی FTX به محصولات کاملا متفاوت خود نسبت به دیگر صرافی‌های رایج ارزهای دیجیتال مشهور شده است و حالا امکان خرید سهام وال استریت با بیت کوین و معاملات مرتبط با آن، این صرافی را بیش از پیش نسبت به رقبا متمایز می‌سازد.

نظر شما در خصوص خرید سهام با بیت کوین و ارزهای دیجیتال چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoPotato