بازار ارزهای دیجیتال هفته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. روز جمعه گذشته ایلان ماسک مالک مشهور شرکت تسلا بیوگرافی حساب کاربری خود را به هشتگ بیت کوین «Bitcoin#» تغییر داد، همین موضوع باعث شد بازار حسابی داغ شود، به طوری که بیت کوین با جهش قیمتی ۱۵ درصدی به ۳۸۰۰۰ دلار رسید و ارزهای دیگر هم به دنبال آن رشد کردند. جالب‌تری ارز دیجیتال در هفته گذشته ارز دوج کوین (Doge) بود که موفق شد رشد ۸۰۰ درصدی را به ثبت برساند. اما این موضوع تداوم پیدا نکرد تا وضعیت بازار دوباره مانند سابق به حالت نوسانی در بیاید. در ادامه به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۳ بهمن پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

بیت کوین

بیت کوین (BTC) در یک کانال اصلاحی قرار گرفته است و حمایت‌های ۳۱۶۰۰ و ۲۸۹۰۰ دلار همچنان قوی ترین نقاط برگشت قیمت در این مدت بوده‌اند. در صورتی که این کانال به صورت پرچم و رو به بالا بشکند، می تواند قیمت را تا هدف ۴۸ تا ۵۰ هزار دلار بالا بکشد. اما قدم اول شکست مقاومت ۴۲۰۰۰ دلاری اهمیت دارد.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۳ بهمن

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

خرید بیت کوین

اتریوم

اتریوم (ETH) بر خلاف بیت کوین، در یک کانال صعودی نوسان می‌کند، اما تا به حال موفق به شکست حمایت‌های سرسخت محدوده ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ دلار نشده است. از طرفی حمایت ۱۱۹۰ دلاری کیجونسن و حمایت ۱۱۲۰ دلاری از ریزش این ارز جلوگیری می‌کنند. فعلا باید منتظر ماند تا ببینیم که این کانال از کدام سمت شکسته خواهد شد و قیمت به کدام سمت میل خواهد کرد.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۳ بهمن

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز اتریوم / دلار

خرید اتریوم

ریپل

در هفته گذشته منتظر رسیدن قیمت به محدوده ۰/۳۲۸ دلار و نفوذ به ابر قرمز برای خروج از روند نزولی این ارز بودیم. اما ریپل (XRP) هفته درخشانی را سپری کرد و در طی ۴ روز از روند نزولی و ابر قرمز ایچی موکو خارج شد و هم اکنون در تلاش برای رسیدن به قیمت ۰/۶۲۶ است. در صورتی که بتواند بالای محدوده ۰/۵ دلار تثبیت شود، می‌تواند امیدوار به رسیدن به اهداف بالاتر باشد.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۳ بهمن

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریپل / دلار

نئو

می توان گفت نئو (NEO) در هفته گذشته هیچ تغییر خاصی نداشت و دقیقا در همان محدوده ۲۲ تا ۲۵ دلار نوسان کرد. همچنان باید منتظر شکست از یکی از این دو قیمت باشیم . در صورت شکست حمایت ۲۲ دلاری، حمایت های ۲۰ و خط روند بر روی ۱۸ دلار منتظر قیمت خواهند بود.
اما در صورت عبور از سد ۲۵ دلار و توانایی تثبیت بالای این قیمت، نئو به سوی تارگت‌های ۳۱ تا ۳۳ دلار حرکت خواهد کرد.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۳ بهمن

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز نئو / دلار

کاردانو

کاردانو (ADA) هم مانند نئو، هفته کم نوسانی را سپری کرد، در نمودار هفتگی مهم ترین مقاومت، محدوده سقف تاریخی ۰/۳۶۳ دلار قرار دارد و اولین حمایت در صورت ریزش، حمایت ۰/۲۸۳  تلاقی کیجونسن و حمایت ۰/۲۳۸ دلار، به ترتیب می‌توانند نقطه برگشت قیمت در نظر گرفته شوند.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۳ بهمن

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو / دلار

تحلیل شما از قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۳ بهمن چیست؟‌ به نظر شما تا چه زمانی بازار به حالت نوسانی ادامه پیدا خواهد کرد؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با سایر فعالان حوزه ارز دیجیتال بحث و تبادل نظر کنید.