هفته آخر ماه فوریه برای بازار ارزهای دیجیتال چنگی به دل نزد و شاهد روند اصلاحی در بیشتر ارزهای دیجیتال بودیم. بیت کوین که در اواسط ماه فوریه تا سقف ۵۸٫۰۰۰ دلاری هم صعود کرده بود نزدیک به ۲۴ درصد سقوط کرد و تا زیر محدوده حمایتی ۴۴٫۰۰۰ دلاری پایین کشیده شد. وضعیت برای آلت کوین‌های مهم بازار هم خیلی درخشان نبود و اتریوم هم تا ۱۳۰۰ دلار اصلاح شد. نئو هم که به تازگی روند افزایشی خود را آغاز کرده بود تحت تاثیر بازار قرار گرفت و جلوی پیشروی آن گرفته شد. در ادامه به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۱ اسفند پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

بیت کوین

هفته گذشته مجددا درباره واگرایی در نمودار روزانه بیت کوین (BTC) هشدار دادیم و پیش بینی بر این مبنا بود که در صورت عدم رسیدن به محدوده قیمتی ۶۰٫۰۰۰ دلار، قیمت بیت کوین وارد فاز اصلاحی خواهد شد.
اولین حمایت پیش بینی شده در ۴۴٫۲۰۰ دلار بود که قیمت به این محدوده واکنش نشان داده و این هفته را با کندل سبز شروع کرده است.
برای اینکه اصلاح به حد مطمئنی رسیده باشد انتظار داریم تا حداقل فیبو ۰/۳۸۲ یا ۰/۵ برسد. در این صورت قیمت‌های ۳۹ تا ۴۱ هزار و محدوده ۳۴٫۵۰۰ دلار می‌تواند نقاط ورود مناسبی محسوب شود.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ اسفند

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

خرید بیت کوین

اتریوم

برای اتریوم (ETH) هم روند پیش بینی شده در تحلیل هفته قبل تا حدود بسیار خوبی محقق شد و حمایت‌های ۱۶۳۰ و ۱۴۵۰ دلاری تست شد.
در حال حاضر قیمت در همین محدوده ۱۴۵۰ دلار در حال نوسان است اما به نظر می‌رسد که باید منتظر اصلاح بیشتر تا محدوده ۱۱۹۰ تا ۱۲۴۰ دلار باشیم. پولبک به خط روند شکسته شده  چندساله می‌تواند اصلی‌ترین نقطه برای بازگشت به روند صعودی برای اتریوم باشد.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ اسفند

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز اتریوم/ دلار

خرید اتریوم

نئو

با شروع اصلاح بیت کوین، نئو (NEO) هم به مقاومت‌‌های شکسته شده خود پولبک زد و در محدوده ۳۳ دلار واکنش خوبی نشان داد. تلاقی آن با خط روند طولانی مدت این ارز بهترین محل برای بازگشت قیمت از همینجا محسوب می‌شود. در صورتی که قیمت به زیر ۳۰ دلار سقوط کند روند صعودی این ارز با مشکل روبرو خواهد شد.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ اسفند

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز نئو/ دلار

ریپل

با وجود رای مثبت دادگاه در مورد شکایت از ریپل (XRP)، اما بازار ریزشی باعث شد تا حمایت ۰/۵ دلار این ارز از دست برود و مجددا محدوده ۰/۳۳ تا ۰/۳۷ دلار اصلی‌ترین حمایت این ارز به حساب آید. در صورت شکست این محدوده، خط روند روی حمایت ۰/۲۷ دلار می‌تواند از ریزش بیشتر جلوگیری کند.

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ اسفند

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریپل / دلار

کاردانو

کاردانو (ADA)‌ تنها ارزی بود که در این هفته روند صعودی داشت و سقف‌های جدیدی را لمس کرد. ۱/۵ دلار فعلا سقف تاریخی این ارز به شمار می‌آید و با توجه به واگرایی شدید موجود در نمودار روزانه، انتظار شروع اصلاح برای کاردانو هم وجود دارد.
حمایت ۵۰ درصد فیبو که قبلا هم تست شده بود و در محدوده ۰/۸ دلار قرار دارد، اصلی‌ترین نقطه ورود مجدد خواهد بود.

 

قیمت ارزهای دیجیتال ۱۱ اسفند

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو / دلار

تحلیل شما از قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۱ اسفند چیست؟‌ به نظر شما شاهد ریزش قیمت بیت کوین تا چه قیمتی ادامه پیدا خواهد کرد؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با سایر فعالان حوزه ارز دیجیتال بحث و تبادل نظر کنید.