در هفته گذشته اتفاق خاصی برای بازار ارزهای دیجیتال رخ نداد و همچنان ارزهای بازار در حال تلاش برای شکستن مقاومت‌‌های بالا سر خود بودند. شاید نکته مهم کاهش دامینانس بیت کوین بود که می‌تواند یکی از نشانه‌های شروع آلت سیزن باشد. از نکات جالب توجه هفته گذشته رشد قیمت ارز پولکادات و صعود آن به رتبه چهارم مهمترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار بود. مدت‌ها ریپل در این مکان قرار داشت. در ادامه به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۹ دی پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

قیمت ارزهای دیجیتال ۲۹ دی

رتبه بندی ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار (منبع: coinmarketcap)

بیت کوین

بعد از چندین هفته بالاخره یک کندل قرمز نسبتا قوی در نمودار بیت کوین (BTC) شکل گرفت.
حمایت ۳۱٫۶۰۰ دلاری در نگه داشتن قیمت خوب عمل کرد و نمودار را به سمت بالا برگرداند، اما در نمودار هفتگی به نظر می‌رسد که اصلاح بیشتری نیاز باشد. همچنان اولین حمایت برای بیت کوین ۳۱٫۶۰۰ خواهد بود و در صورت شکست آن، اعداد ۲۸٫۹۰۰ بر روی تنکنسن و ۲۵٫۷۰۰ بر روی کیجونسن انتظار قیمت را خواهد کشید.

قیمت ارزهای دیجیتال ۲۹ دی

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین

خرید بیت کوین

اتریوم

اتریوم (ETH) همچنان در انتظار شکست سقف تاریخی خود در ۱۳۶۰ دلار مانده است. کندل قرمز رنگ هفته قبل با سایه بسیار بلند، می‌تواند الگوی مرد به دارآویخته را در نمودار این ارز نمایش دهد. در صورتی که این هفته نیز کندل نزولی داشته باشیم، این الگو تایید خواهد شد.
در نقطه  ۱۱۲۰ دلاری تلاقی حمایت خط روند و حمایت‌های گذشته، نقطه مهمی برای قیمت اتریوم به حساب می‌آید. در صورت تثبیت قیمت بالای این عدد و با توجه به روند نزولی دامیننس بیت کوین، می‌تواند به سمت اهداف جدید بالای ۱۴۰۰ دلار صعود کند، در غیر این صورت باید منتظر واکنش قیمت به تنکنسن (۸۹۵ دلاری) باشیم.

قیمت ارزهای دیجیتال ۲۹ دی

نمودار تغییرات قیمت اترویم

خرید اتریوم

نئو

همچنان محدوده قیمتی ۲۵ دلار مهمترین مقاومت ارز نئو (NEO) به حساب می‌آید. گارد صعودی تنکنسن و کیجونسن، نوید ادامه روند صعودی و شکست این قیمت را می دهد. در صورت تحقق این موضوع، اولین هدف؛ محدوده ۳۱ تا ۳۵ دلار خواهد بود.

قیمت ارزهای دیجیتال ۲۹ دی

نمودار تغییرات قیمت نئو

ریپل

با توجه به شیب تند کیجونسن، به نظر نمی‌رسد که ریپل در کوتاه مدت بتواند از زیر ابر قرمز بزرگی که در مقابل قیمت تشکیل شده، خارج گردد. اصلی ترین حمایت‌های قیمت برای این ارز ۰/۲۶ و ۰/۲۳ دلار خواهد بود و در صورت تثبیت بالای این اعداد، باید منتظر تغییر روند و شروع رالی صعودی این ارز باشیم.

قیمت ارزهای دیجیتال ۲۹ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

کاردانو

در هفته‌ای که اکثر ارزها کندل های اصلاحی و قرمز رنگ داشتند، کاردانو (ADA) با یک کندل سبز قوی، به سقف تاریخی خود رسید و در حال تلاش برای تثبیت بالای ۰/۳۸ دلار است، اهداف بلند مدت این ارز بعد از این شکست نزدیک‌تر از قبل خواهد بود.

قیمت ارزهای دیجیتال ۲۹ دی

نمودار تغییرات قیمت کاردانو

تحلیل شما از قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۹ دی چیست؟‌ به نظر شما آلت سیزن یا فصل آلت کوین‌ها فرا رسیده است و باید منتظر جهش‌های قیمتی در آلت کوین‌ها باشیم؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با سایر فعالان حوزه ارز دیجیتال بحث و تبادل نظر کنید.