وقتی یک دارایی به بالاترین قیمت تاریخ خود می‌رسد، تریدرها فرصت را غنمیت می‌شمارند و تمام توانشان را می‌گذارند تا روند صعودی قیمت باز هم بالاتر برود. این دقیقا همان چیزی بود که بعد از عبور بیت کوین از قیمت ۲۰ هزار دلار، برای پادشاه ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد. بیت کوین روز ۱۶ دسامبر توانست از مقاومت تاریخی ۲۰ هزار دلار عبور کند و پس از آن در یک روند صعودی نفسگیر و جذاب، تا قیمت ۲۴٫۲۰۰ دلار بالا برود و طی چهار روز یک رالی ۲۱ درصدی را به نمایش بگذارد. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱ دی پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

بیت کوین

در تحلیل هفته گذشته چندین عامل را که می‌توانست نشانه‌ای از ریز قیمت بیت کوین باشد، کنار هم گذاشتیم و انتظار اصلاح بازار را داشتیم. اما بیت کوین طبق عادت گذشته با یک حرکت غافلگیرکننده در هفته قبل سقف تاریخی و سد روانی ۲۰ هزار دلار را شکست و خودش را به محدوده ۲۴ هزار دلار رساند.

نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین


اگر نمودار هفتگی بیت کوین را در نظر بگیریم، تنها مقاومتی که پیش رو دارد در همین محدوده ۲۴ هزار دلاری قرار دارد. با توجه به اینکه بیت کوین برای اولین بار حضور در این محدوده قیمتی را تجربه می‌کند، مقاومت‌های تکنیکال خاصی وجود ندارد. اما شاید در این هفته با نوسان کم در محدوده ۲۳ تا ۲۴ هزار این فرصت را به آلت کوین ها بدهد تا خودشان را بالا بکشند و یک مقدار به سقف تاریخی نزدیک‌تر شوند.

بیشتر بخوانید: ۳ دلیل پیش‌بینی تریدرها برای ادامه روند صعودی بیت کوین

اتریوم

اتریوم نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بیت کوین در رسیدن به قله‌های جدید به حساب می‌آید. با رشد ناگهانی بیت کوین در هفته گذشته، اتریوم نیز حرکت صعودی را برای شکستن مقاومت‌های پیش رو شروع کرده و خودش را تا سطح ۶۵۰ دلار رسانده است. اما به هر حال هنوز راه زیادی تا شکست سقف تاریخی باقی مانده است. برای رسیدن به بالای ۱۰۰۰ دلار ابتدا باید از سد مقاومت‌های ۷۲۵ و ۸۵۰ دلار عبور کند.

نمودار تغییرات قیمتی اتریوم

ریپل

مثلثی که در تحلیل‌های قبلی برای ریپل رسم کرده بودیم در هفته گذشته به سمت بالا شکست و پولبک به سمت مقاومت شکسته‌شده هم به نظر کامل شده است. در صورت فرصت بیت کوین به آلت کوین‌ها، ریپل می‌تواند حرکت صعودی خود را برای فتح هدف ۰/۸ دلار ادامه دهد.

نمودار تغییرات قیمتی ریپل

نئو

نئو در این هفته در همان محدوده قبل باقی مانده و منتظر فرصتی است تا برای افزایش حجم، از مثلثی که داخل آن محبوس شده خارج شود. با آرام شدن حرکت بیت کوین و پخش شدن سرمایه بازار در آلت‌کوین‌ها، هفته‌های آینده می‌تواند فرصت درخشانی برای شکستن مقاومت‌های ۲۲ و ۲۵ دلار و حرکت به سمت اهداف بالاتر برای این ارز باشد.

نمودار تغییرات قیمتی نئو

کاردانو

کاردانو نیز مانند سایر آلت کوین‌ها در انتظار توقف روند صعود شدید بیت کوین مانده تا پس از آن بتواند با ورود حجم به بازار خود حرکت جدیدش را آغاز کند. مهمترین مقاومت پیش روی این ارز همان ۰/۱۷۵ دلار است.

نمودار تغییرات قیمتی کاردانو

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و پیش بینی‌های خود در مورد تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در روز ۲۴ آذر را از طریق قسمت نظرات سایت کوین نیک یا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اعلام کنید و با سایر فعالان این حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازید. منتظر شنیدن تحلیل‌های شما هستیم.