بیت کوین در روزهای اخیر روزهای درخشانی را در تاریخ خود رقم زده است، روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ دسامبر موفق شد به قیمت‌های ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ هزار دلار دست پیدا کند. پس از این رکوردشکنی بیت کوین کمی با اصلاح قیمت مواجه شد اما همین موضوع فرصت را برای رشد آلت کوین‌ها به‌وجود آورد تا اتریوم موفق شود از مرز ۷۰۰ دلار عبور کند. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۸ دی پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

بیت کوین

بیت کوین (BTC) همچنان پرقدرت می‌تازد و قله‌های جدیدی را فتح می‌کند. دامیننس این ارز در این هفته به ۷۲ درصد رسید که نشان می دهد بازار فعلا در دست پرچمدار ارزهای دیجیتال است.

با توجه به اینکه بیت کوین برای اولین بار این قیمت‌ها را تجربه می‌کند مقاومت تکنیکالی برای آن وجود ندارد اما با بررسی اندیکاتورها و وضعیت خطوط کیجونسن و تنکنسن می‌توان انتظار داشت در صورت شروع به اصلاح بیت کوین، اولین توقف‌ها در اعداد ۲۳ هزار و ۲۱ هزار دلار باشد.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۸ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: یک روز جدید و یک رکورد جدید برای بیت کوین؛ پیش به سوی ۳۰ هزار دلار

اتریوم

اتریوم (ETH) تلاش می‌کند که پا به پای بیت کوین حرکت کند اما حجم لازم را برای صعود و شکست قیمت‌های گذشته به دست نیاورده، در هفته گذشته بالاخره موفق شد از سد ۷۰۰ دلار عبور کند و در صورت عبور از ۷۲۵ دلار، مقاومت بعدی آن در ۷۹۰ دلار خواهد بود. در صورتی که دامیننس بیت کوین کاهش یابد و حجم مارکت از بیت کوین خارج شود، آلت کوین‌ها و در قدم اول اتریوم می‌تواند با سرعت به سقف‌های تاریخی خود حمله کند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۸ دی

نمودار تغییرات قیمتی جفت ارز اتر / دلار

نئو

نئو (NEO) در هفته گذشته برخلاف انتظار ریزش شدیدی را تجربه کرد که باعث شکست خط روند ۸ ماهه شد و حمایت ۱۳/۳ دلار یک بار دیگر از ریزش بیشتر آن جلوگیری کرد. در حال حاضر مجدد به زیر ابر کومو برگشته و برای شروع روند صعودی باید منتظر بازگشت آن به بالای خط روند شکسته شده و ابر کومو باشیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۸ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز نئو / دلار

ریپل

در هفته گذشته خبر شکایت دادگاه فدرال امریکا از ریپل (XRP) و متهم شدن مدیران این شرکت، باعث سقوط شدید این ارز و برگشت به محدوده ۰/۲۵ دلار شد.
باید منتظر ماند و دید که ادامه این دعوای حقوقی به کجا ختم می‌شود تا این ارز دوباره بتواند به روند صعودی خود که در نوامبر ۲۰۲۰ شروع کرده بود برگردد. در حال حاضر نوسانات کوچک در محدوده ۰/۲۵ تا ۰/۳ می‌تواند این ارز را آماده‌ی حرکت بعدی خود کند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۸ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریول / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی بیت استمپ معاملات ریپل را متوقف خواهد کرد

کاردانو

کاردانو (ADA) در ریزش هفته گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و حمایت ۰/۱۳ با قدرت قیمت را به بالا برگرداند. در حال حاضر پرچم مشخص شده در تصویر، محدوده نوسانی این ارز است که انتظار شکست آن رو به بالا و رسیدن به مقاومت ۰/۱۹۲ را در قدم اول داریم.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۸ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو / دلار

تحلیل شما از وضعیت ارزهای دیجیتال در روز ۸ دی چیست؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.