در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ و روزهای آغازین سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد بازار بسیار پرهیجان ارزهای دیجیتال هستیم. بیت کوین در روزهای گذشته موفق شد به قیمت ۳۴٫۰۰۰ دلار دست پیدا کند، به این ترتیب ارزش بازار (مارکت کپ) پادشاه ارزهای دیجیتال از ۶۴۰ میلیارد دلار فراتر رفت و جزو ده دارایی برتر جهان قرار گرفت. جالب اینجاست ارزش بازار شرکت علی بابا (Alibaba) نهمین شرکت بزرگ جهان، ۶۴۹ میلیارد دلار است. با این حال به نظر می‌رسد با آرام شدن روند صعودی بیت کوین حالا نوبت آلت کوین‌ها رسیده است، اتریوم به عنوان مهم‌ترین آلت کوین بازار، در ساعت‌های گذشته موفق شد از ۱۰۰۰ دلار هم عبور و برای رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ خود تلاش کند. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۵ دی پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

بیت کوین

بیت کوین (BTC) در این هفته هم به رکوردشکنی خود ادامه داد و تا ۳۴٫۰۰۰ دلار صعود کرد. همچنان نمی‌توان نقطه ای برای شروع اصلاح این ارز در نظر گرفت اما با توجه به کاهش سهم بازار بیت کوین از ۷۳ درصد به ۶۸ درصد، فرصتی برای آلت کوین ها فراهم شد تا خود را اندکی با روند صعودی بازار همراه کنند. در صورتی که بیت کوین از همین محدوده تا ۲۷٫۳۰۰ به آرامی اصلاح کند و یا پولبک به مقاومت شکسته شده ی ۲۳٫۶۰۰ بزند، می‌توانیم انتظار رشد بیشتری از آلت کوین ها داشته باشیم.

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

اتریوم

در هفته گذشته منتظر بودیم تا اتریوم (ETH) با سرعت به سمت سقف قبلی حرکت کند و این اتفاق با شکست اغلب مقاومت های سر راهش رخ داد.
اهداف ۷۹۰ ، ۸۷۰ و ۱۱۲۰ دلاری یکی پس از دیگری توسط اتریوم به دست آمد و آماده‌ی حمله به ۱۲۴۰ دلار به عنوان آخرین مقاومت قبل از رسیدن به سقف تاریخی خود در ۱۴۰۰ دلار می‌شود. با توجه به اینکه بیت کوین بیش از ۵۰ درصد از سقف سال ۲۰۱۸ خود بیشتر شده است، برای اتریوم می توان انتظار قیمت بالای ۲۰۰۰ دلار را در میان مدت داشت.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۱۵ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز اتریوم / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: اتریوم از ۱۰۰۰ دلار عبور کرد؛ پیش به سوی سقف تاریخی و فراتر از آن

نئو

نئو (NEO) هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این ارز شاید بهترین گزینه برای کسانی که از صعود ارزهای دیگر جا مانده‌اند باشد.
در هفته گذشته نیز نوسان اندک این ارز بین حمایت‌های ۱۳/۳  تا ۱۶/۷۵ ادامه داشت و هنوز موفق به خروج از مثلثی که از ۲۵ دلار در زیر آن گرفتار بود، نشده است. با توجه به اینکه ابر سبز در بالای قیمت نقش مقاومتی را بازی می‌کند ممکن است انتظارها برای صعود قیمت به بالای ۲۰ دلار، تا اواسط ژانویه به طول انجامد.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۱۵ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز نئو / دلار

ریپل

ریپل (XRP) هنوز نتوانسته از زیر بار اخبار منفی ناشی از شکایت دادگاه امریکا خارج شود. اما از نظر تکنیکال حمایت ۰/۲۲ به خوبی توانست از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری نماید. همچنان باید منتظر ماند تا تکلیف نتیجه این داستان مشخص شود . اما به نظر می‌رسد ریپل به آرامی خود را برای قیمت‌هایی که یک ماه پیش موفق شده بود به آنها دست پیدا کند آماده می‌کند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۱۵ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریپل / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: فشار طرفداران ریپل به کاخ سفید در مورد شکایت SEC

کاردانو

همانطور که پیش بینی کرده بودیم کاردانو (ADA) عملکرد بسیار درخشانی داشت و هم پرچم و هم مقاومت ۰/۱۹۲ را با قدرت شکست و به هدف ۰/۲۳۸ دلار رسید. در حال حاضر با این مقاومت دست و پنجه نرم می‌کند تا در صورت شکست آن به سوی ۰/۲۸۳ دلار پرواز نماید.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۱۵ دی

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو / دلار

تحلیل شما از قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۵ دی چیست؟‌ نظر شما فصل آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با سایر فعالان حوزه ارز دیجیتال بحث و تبادل نظر کنید.