رمز ارز پیمان (PMN) در لیست ارزهای قابل معامله صرافی اکسیر قرار گرفت. ارز دیجیتال پیمان که در واقع توکن «بنیاد ققنوس» است از روز جمعه ۱۱ مرداد در صرافی ارز دیجیتال اکسیر عرضه شد و تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌توانند به معامله آن بپردازند. در ادامه این مطلب به جزئیات خبر عرضه رمزارز پیمان در صرافی اکسیر می‌پردازیم.

عرضه رمزارز پیمان در صرافی اکسیر

پیمان که به عنوان اولین رمزارز ایرانی در تیرماه سال ۹۸ به صورت محدود عرضه شده بود تا پیش از این تنها از طریق کیف پول ققنوس امکان خرید و فروش و تبادل آن با ریال وجود داشت، حالا با عرضه آن در اکسچنج یا صرافی اکسیر امکان خرید و فروش و معامله آن برای کاربران آسان‌تر شده است.

محمدجواد صمدی قائم مقام مدیر عامل بنیاد ققنوس با این خبر اعلام کرد:

 «برای اینکه یک رمزارز از سوی فضا‌های بلاک‌چینی و این اکوسیستم به رسمیت شناخته شود باید در اکسچنج‌های مختلف عرضه شود و مورد تبادل قرار گیرد. عرضه پیمان در اکسچنج‌های مختلف موجب می‌شود تا متقاضیان عرضه توکن در ققنوس بتوانند ساده‌تر اقدام به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کنند و این فرصت را داشته باشند که سرمایه‌های مختلف را از طریق سایر رمزارزها یا توکن‌های مختلف به این سمت هدایت کنند.»

صمدی همچنان اضافه کرد که تا پایان سال ارز دیجیتال پیمان در سه صرافی دیگر شامل دو صرافی خارجی و یک صرافی ایرانی عرضه خواهد شد.

بهتر است بدانید پیمان یک رمزارز با پشتوانه طلا یا دارایی‌های تایید شده توسط ققنوس به ارزش یک سوت طلای ۲۴ عیار است که نقدشوندگی آن از سوی همه میزبان‌ها طبق شرایط وایت پیپر (سپیدنامه) تضمین می‌شود.

فرآیند معامله پیمان در صرافی اکسیر به این صورت است که متقاضیان خرید یا سرمایه‌گذاری می‌توانند رمزارز خود را به ارز پایه تتر (USDT) تبدیل کنند و از طریق آن برای خرید توکن پیمان یا سایر توکن‌های موجود در بستر ققنوس اقدام کنند.

قائم مقام مدیر عامل ققنوس همچنین به این نکته اشاره کرد که امکان خرید توکن‌های الماس و مس و سایر توکن‌هایی که در ققنوس عرضه شده است از طریق توکن پیمان فراهم است.

احسان قاضی زاده مدیرعامل اکسیر هم در مصاحبه با نشریه پیوست درباره لیست شدن پیمان به عنوان یکی از رمزارزهای قابل عرضه در اکسیر از جمعه گذشته گفت:

پس از عرضه این رمزارز و لیست شدن این رمزارز به عنوان رمزارز قابل عرضه در اکسیر از جمعه گذشته گروه ققنوس و گروه اکسیر شروع به خرید و تبادل آن کردند تا علاوه بر اینکه آن را به صورت کامل تست می‌کنند امکان مبادله آن را نیز فراهم کنند.

قاضی زاده در ادامه توضیح داد با توجه به اینکه بسیاری از کاربران اکسیر از وجود توکن پیمان اطلاعی نداشتند، پیش بینی می‌شود ظرف چند روز آینده این بازار به بلوغ کافی برسد.

عرضه رمزارز پیمان در صرافی اکسیر

عرضه رمزارز پیمان در صرافی اکسیر

روش خرید و فروش پیمان در صرافی اکسیر

در اکسچنج اکسیر زیرساخت‌های حرفه‌ای برای کاربران فراهم شده است تا در یک بستر با استانداردهای جهانی به خرید و فروش توکن پیمان اقدام کنند.

دو روش برای خرید و فروش پیمان از طریق اکسیر وجود دارد:

در روش اول نیازی به دانستن مفاهیمی مانند تحلیل بازار، شکاف قیمتی، بهترین قیمت فروش یا خرید و … وجود ندارد و کاربران به راحتی می‌توانند پیمان را بخرند یا بفروشند.

در روش دوم اما کاربران می‌توانند وارد بازار حرفه‌ای معامله اکسیر شوند و با تحلیل‌های فنی به خرید و فروش کسب سود از طریق معامله پیمان مانند سایر ارزهای دیجیتال جهان بپردازند.

اگر شما هم از خریداران رمزارز پیمان هستید یا با صرافی اکسیر آشنایی دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: peivast